MHH Kart Team: Menya a farkasok között

ROK Cup International Final, 2018. október 10–13.

38 ország 143 versenyzője vívott meg az olasz ROK-bajnokság Mini kategóriájának szezonzáró rendezvényén az International Finalen, amelyen Krózser Menyhért több figyelemre méltó eredményt mutatott fel.

Az MHH Team versenyzője a B-döntőnek tekinthető Singha Trophyba jutott, ahol kilökték, így a végeredmény nem tükrözi a teljesítményét.

„A szezon egyik legnagyobb versenye volt az International Final – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Ilyen nagy mezőnyben még talán soha sem versenyeztünk, de akik év közben a ROK bajnokság élvonalában voltak, azok itt is az élmezőnyhöz tartoztak, úgyhogy a magas színvonal nem volt újdonság.

A verseny rendezése, a lebonyolítás és a hangulat is nagyon jó volt, pont olyan, mint amilyet egy világeseménytől elvársz.

Tíz napot töltöttünk egyfolytában a pályán ami nem kis megterhelés a versenyzőknek, Menya nem fáradt el, jó volt a tempója, szépen vezetett, de ahhoz, hogy egy ilyen mezőnyben eredményes legyen egy kicsit több tűzre lenne szüksége. A téli szünetben megpróbálunk ezen javítani.“

Ezzel egyet értett Krózser szerelője, Németh Balázs is: „Menya önbizalma pár hónapja egy mély gödörbe került, ahonnan szépen kezd kijönni, de még van előtte út. Nagyon sokat fejlődött az idén és ebben a tíz napban is voltak olyan megmozdulásai, ami bizakodásra ad okot. Például az egyik futamban leállt a motorja és azonnal nyolcan elmentek mellette. Ezen felszívta magát és keményen visszavágott. Amikor utolért valakit, bumm, azonnal megelőzte.

Ami az eredményeket illeti, egy ekkora és ilyen erős mezőnynek az első felében lenni nem rossz teljesítmény, de szerintem Menya jövőre ennél sokkal többre is képes lehet.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 143 (38 ország)
  • Singha Trophy: kiesett
  • Kvalifikációs futam: 28. (70-ből)
  • FL-futam: 11. (29-ből)
  • FI-futam: 14. (29-ből)
  • FH-futam: 14. (28-ból)
  • FG-futam: 12. (29-ből)
  • Időmérő összesített eredmény: 72. (143-ból)
  • Időmérő 4-es csoport: 16. (28-ból)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax