MHH Kart Team: Menya a farkasok között

ROK Cup International Final, 2018. október 10–13.

38 ország 143 versenyzője vívott meg az olasz ROK-bajnokság Mini kategóriájának szezonzáró rendezvényén az International Finalen, amelyen Krózser Menyhért több figyelemre méltó eredményt mutatott fel.

Az MHH Team versenyzője a B-döntőnek tekinthető Singha Trophyba jutott, ahol kilökték, így a végeredmény nem tükrözi a teljesítményét.

„A szezon egyik legnagyobb versenye volt az International Final – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Ilyen nagy mezőnyben még talán soha sem versenyeztünk, de akik év közben a ROK bajnokság élvonalában voltak, azok itt is az élmezőnyhöz tartoztak, úgyhogy a magas színvonal nem volt újdonság.

A verseny rendezése, a lebonyolítás és a hangulat is nagyon jó volt, pont olyan, mint amilyet egy világeseménytől elvársz.

Tíz napot töltöttünk egyfolytában a pályán ami nem kis megterhelés a versenyzőknek, Menya nem fáradt el, jó volt a tempója, szépen vezetett, de ahhoz, hogy egy ilyen mezőnyben eredményes legyen egy kicsit több tűzre lenne szüksége. A téli szünetben megpróbálunk ezen javítani.“

Ezzel egyet értett Krózser szerelője, Németh Balázs is: „Menya önbizalma pár hónapja egy mély gödörbe került, ahonnan szépen kezd kijönni, de még van előtte út. Nagyon sokat fejlődött az idén és ebben a tíz napban is voltak olyan megmozdulásai, ami bizakodásra ad okot. Például az egyik futamban leállt a motorja és azonnal nyolcan elmentek mellette. Ezen felszívta magát és keményen visszavágott. Amikor utolért valakit, bumm, azonnal megelőzte.

Ami az eredményeket illeti, egy ekkora és ilyen erős mezőnynek az első felében lenni nem rossz teljesítmény, de szerintem Menya jövőre ennél sokkal többre is képes lehet.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 143 (38 ország)
  • Singha Trophy: kiesett
  • Kvalifikációs futam: 28. (70-ből)
  • FL-futam: 11. (29-ből)
  • FI-futam: 14. (29-ből)
  • FH-futam: 14. (28-ból)
  • FG-futam: 12. (29-ből)
  • Időmérő összesített eredmény: 72. (143-ból)
  • Időmérő 4-es csoport: 16. (28-ból)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax