Krózser Menya

MHH Kart Team: Menya a Superfinal döntőjében

Pályafutása egyik legjobb eredményét érte el Krózser Menyhért az olaszországi ROK Kupa év végi szuper döntőjén, a Superfinalen.

A South Garda pályán 32 nemzet 130 nevezőt sorakoztatott fel a Mini ROK kategóriában. Menya kiváló versenyzéssel a döntőbe verekedte magát, és az érezhető lóerő hátrány ellenére is a 26. helyen végzett.

Az időmérőn 30. lett, a négy előfutamában, ahol 26-an indultak egyszerre, 2., 5., 7. és 5. helyen végezett. Így a 2-es csoport 12. helyén jutott döntőbe, ahol 26. lett.

„Sajnos nem tudtunk attól a beszállítótól motort bérelni, amelyiktől szerettünk volna, így egy gyengébbet kellett választanunk – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető.

Az időmérő sikerülhetett volna jobban, az előfutamokban viszont nagyon jól ment Menya, okosan versenyzett, jó utolsó köröket hozott, csak pozitív dolgot tudok mondani róla.

A harmadik előfutamban a csapat ugyanúgy áttételezte Menya gokartját, mint a csapattársaiét, de sajnos ezt a mi motorunk nem bírta, így lett hetedik. Reálisan nézve ott is meg lehetett volna az ötödik hely.

A döntőben már csupa olyan ellenfelekkel került össze, akik erősebb motorral versenyeztek, többször jött fel, de az egyenesekben kikerülték és visszaesett.

Nem akarom megint azt mondani, hogy nem volt szerencsénk és hogy az eredmény nem tükrözi Menya teljesítményét, inkább azt mondom, hogy óriásit fejlődött nem csak az egy évvel ezelőtti önmagához képest, de akár a szezon előtti formájához képest is.“

A ROK sorozat ezzel az idei évre lezárult, az MHH Kart Team azonban nem fejezi be a versenyzést, Menya következő megmérettetése a Rotax Max Grand Final lesz október 19–26-a között az olaszországi Sarnóban.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK
ROK Cup Superfinal, South Garda 2019. október 9–12.
  • Résztvevők: 130
  • Döntő: 26.
  • Előfutam 2-es sorozat összesen: 12. (65-ből)
  • Előfutam FL: 5. (26-ból)
  • Előfutam GL: 7. (26-ból)
  • Előfutam HL: 5. (26-ból)
  • Előfutam IL: 2. (26-ból)
  • Időmérő összesített: 30. (130-ból)
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax