MHH Kart Team: Menya az élmezőnyben

WSK teszt – Adria (Olaszország)

Biztatóan kezdte a szezont az MHH Kart Team versenyzője Krózser Menyhért, aki a WSK hivatalos tesztjén az élmezőnyben gokartozott, a hétvégén pedig éles körülmények között is bizonyíthat.

Az egyik legnagyobb versenyével, a Bajnokok Kupájával (Champions Cup) veszi kezdetét Európa egyik legjelentősebb gokart sorozata, a WSK, amely előtt, január 18–20-án hivatalos tesztet tartottak a résztvevők számára.

Krózser Menyhért a Mini 60-as kategóriában indult, ahol 94 résztvevő közül az első nap 3. időt ért el, másnap pedig 8. volt, de minden egyes edzésen az első tízben szerepelt. A formajavulás egyik kulcsa volt, hogy a hátteret a bajnokság egyik legprofibb csapata, az AV Racing biztosította.

„Minden várakozásunkat felülmúlta a teszt – mondta Németh Balázs Balu, Krózser szerelője. – Az AV Racinget már tavaly kipróbáltuk, a mostani teszten az volt a célunk, hogy összeszokjunk velük. Négy–öt gyerekkel foglalkoznak egyszerre és több mint húsz éves rutinjuk van a gokartsportban. Ez látszott is rajtuk, nagyon jó gokartot, nagyon jó motort hoztak és minden adott volt ahhoz, hogy Menya jól szerepeljen.

A gyerekeknél érdekes a téli szünet, mert általában ekkor ülepszik le bennük minden tudás, amit az előző évben megszereztek. Ez Menyán is látszott, nagyon hamar felvette a fonalat és abszolút az élmezőnyben autózott. Az első nap 94-ből harmadik volt, ami magáért beszél, de az összes edzésen az első tízben volt.

A hétvégi verseny persze más, mint a teszt, várhatóan még keményebb lesz, de bizakodva várjuk.“

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax