MHH Kart Team: Menya győzött

Morva Kupa, Bruck, 2018. szeptember 2.

Meggyőző versenyzéssel Krózser Menyhért nyerte a Morva Kupa brucki fordulóját a Mini 60-as kategóriában.

Az MHH Kart Team versenyzője annak ellenére dominált a hétvégén, hogy az ellenfelekkel ellentétben csak szombaton kezdhetett edzeni a pályán, így száraz aszfaltra nem is tudták jól belőni a vázat.

Az első futamon második, a másodikon első lett, de a legjobb teljesítményt a harmadik futamon nyújtotta, ahol a csapat taktikai döntése nem jött be, túl alacsony volt a guminyomása, ám ennek ellenére meg tudta őrizni harmadik pozícióját.

A három futam összesített eredménye alapján pedig megnyerte a hétvégét.

Krózser Menyhért, Mini 60, 1. hely

„Menya rutinból hozta ezt a futamot – mondta a szerelője, Németh Balázs. – Szerintem olyan hatvan–nyolcvan százalékon ment, egy cseppet sem kockáztatott többet, mint ami a győzelemhez szükséges volt.

Az első futamot száraz pályán rendezték, nekünk az volt az első etapunk ilyen körülmények között, addig csak vizes aszfalton mentünk, ezért nem volt igazán jól beállítva a gokart. Menya itt második lett, a második esős futamot pedig megnyerte.

A harmadik futamra elkezdett felszáradni a pálya, amire alacsonyabb guminyomással mentünk ki. Már az elején látszott, hogy rossz döntést hoztam és tartottam is tőle, hogy Menya vissza fog esni, de zseniálisan védte az íveket és szerintem egy győzelemmel felérő harmadik helyet szerzett. Az ellenfelek hiába voltak öt-hat tizeddel gyorsabbak nála, hiába torlódott fel mögötte a mezőny, nem tudták megelőzni.

Ezen a harmadik futamon látszott igazán, hogy az olasz versenyeken mennyit fejlődött Menya. Nagyon örülünk a győzelemnek, ami egy kicsit az önbizalmát is visszaállította, erre szükségünk is lesz, hiszen a következő hétvégén újra az olasz ROK-bajnokságban indulunk.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini 60

  • Résztvevők: 18
  • Összesített: 1.
  • Harmadik futam: 3.
  • Második futam: 1.
  • Első futam: 2.
  • Időmérő: 2.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax