MHH Kart Team: Menya legjobb eredménye!

WSK Champions Cup – Adria (Olaszország), 2019. január 24–27.

Pályafutása legjobb eredményével kezdte Krózser Menyhért a 2019-es szezont, a WSK Bajnokok Kupája (Champions Cup) versenyén, ahol a 81 indulóból a 16. helyre kvalifikálta magát, a döntőben 24. lett, de volt olyan selejtező futam, ahol 2.-nak intették le.

Adriában egyfutamos rendezvénnyel vette kezdetét a gokartversenyzés csúcsát jelentő WSK. A Bajnokok Kupájának különlegessége, hogy nem sorozat, hanem önálló verseny. A Mini kategóriában a világ 16 országából összesen 81 versenyző állt rajthoz.

Krózser Menyhért kiválóan szerepelt, hiszen az időmérőn a 16. helyet szerezte meg. Az öt előfutamának mindegyikén az első 11-ben végzett (itt 25–28 versenyző volt egyszerre a pályán), a legjobb eredményét pedig a DF előfutamban érte el, ahol második lett.

Az előfutamok összesített eredménye alapján a 15. helyet szerezte meg – tehát javított az időmérő eredményén –, az A elődöntőben 10. lett, amellyel pályafutása során először jutott WSK-futam döntőjébe. Itt a 24. helyen ért célba.

„Egy héttel korábban a WSK teszten nagyon jól szerepelt Menya, ami miatt bizakodók voltunk, de tudtuk, hogy a verseny mindig nehezebb, mint a teszt – mesélte Németh Balázs Balu, Menya szerelője. – Azonban nagyon jól szerepelt, minden feladatot jól oldott meg és nagyon profin versenyzett.

Már az időmérőn megszerzett 16. helyezése is óriási dolog volt, az pedig, hogy második lett egy előfutamon szerintem szenzációs.

Az elődöntőben és a döntőben egy kicsit megilletődött. Tavaly is indultunk már WSK-futamon, de akkor a mezőny közepén versenyzett Menya, most találkozott először az élmezőnnyel, ami rettenetesen kemény. Az előfutamok alapján jobb eredményt is várhattunk tőle, de az élmezőny darálóját is szokni, tanulni kell, amire ez a hétvége kiválóan alkalmas volt.

A csapat és én személy szerint is büszke vagyok Menyára, nagyon kemény mezőnyben ért el nagyon jó eredményt és ami biztató, hogy még ennél is többre képes.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 81
  • Döntő: 24. (34-ből)
  • A elődöntő: 10. (34-ből)
  • Előfutamok összesítve: 15. (82-ből)
  • AD előfutam: 11. (27-ből)
  • DF előfutam: 2. (25-ből)
  • BD előfutam: 7. (26-ból)
  • DE előfutam: 5. (27-ből)
  • CD előfutam: 11. (28-ból)
  • Időmérő: 16. (81-ből)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.