MHH Kart Team: Menya másodszor döntős a WSK-ban

WSK Euro Series – Circuito South Garda, Lonato (Olaszország), 2019. június 20–23.

Tovább folytatta jó szereplését Krózser Menyhért, aki a magyar bajnoki futamokon aratott győzelmei után, pályafutása során másodszor jutott be WSK-futam döntőjébe.

Az MHH Kart Team versenyzője a WSK Euro Series lonatói futamán vett rész, ahol a Mini kategória 92 indulójából az elődöntőben a 11., a döntőben pedig a 30. helyet szerezte meg úgy, hogy az elődöntő utolsó körében még a hatodik helyen is állt.

„Az egyik szemem sír, a másik nevet – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Menya jó teljesítményt nyújtott, voltak ugyan apró hibái, de ez a fejlődésének teljesen természetes része.

Viszont a gokartunk nem volt mindig a legversenyképesebb és nagyon sokat számít, hogy az időmérőre vagy az előfutamokra hogyan érkezel.“

Menya is osztotta édesapja véleményét: „A teljesítményemmel elégedett is vagyok, meg nem is, követtem el hibákat, de kilencven százalékban elégedett vagyok magammal, a gokarttal viszont csak ötven százalékban.“

Az időmérőn Menya a 92 részvevőből 40. lett. Az öt előfutam közül az első kettőn tolta a gokartja az orrát, ennek ellenére a 30 fős csoportban a 11. és 9. helyen végezett. A harmadik előfutamra az ő visszajelzései alapján állítottak a gokarton, amivel a kilencedik helyen állt, de tempója alapján úgy vélte, akár a negyedik hely is meglehetett volna, ám kilökték, lefulladt a motorja és kiesett.

„Ilyenkor két dolgot tehetsz, vagy félre tolod a gokartodat, vagy megpróbálod beindítani. Nekem nem sikerült beindítani, ezért félre toltam. Nem voltam mérges, ez benne van.“

A negyedik, ötödik előfutamban szintén problémája akadt a gokart viselkedésével, és a 14., 16. helyet szerezte meg.

Az elődöntőre megint csak Menya kérésére és elképzelése alapján állítottak a gokarton.

„Az elődöntőben a 21. helyről rajtoltam és feljöttem a hatodikra, ami nagyon jó eredmény, főleg úgy, hogy csak ketten hullottak ki előlem. Az utolsó körömet elrontottam és a 11. helyre estem vissza, de így is döntőbe jutottam.“

A döntőben a 21. helyen ért célba, de ütközés miatt a 30.-ra sorolták.

„Rossz volt a rajtom, de jöttem fel. Sok ütközés volt előttem, az egyiket elkerültem volna, de hirtelen bejött elém egy másik versenyző, ami miatt beesett az első spoilerem. Ezért büntettek meg és lettem végül 30.“

A csapat a verseny után nem jött haza, hiszen ezen a hétvégén Adrián folytatódik a WSK Euro Series.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 92
  • Döntő: 30.
  • B elődöntő: 11. (34-ből)
  • Kvalifikációs futamok összesítve: 42. (92-ből)
  • BD előfutam: 16. (30-ból)
  • DE előfutam: 14. (29-ből)
  • AD előfutam: 30. (31-ből)
  • DF előfutam: 9. (30-ból)
  • CD előfutam: 11. (30-ból)
  • Időmérő összesítve: 40. (92-ből)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax