MHH Kart Team: Menya másodszor döntős a WSK-ban

WSK Euro Series – Circuito South Garda, Lonato (Olaszország), 2019. június 20–23.

Tovább folytatta jó szereplését Krózser Menyhért, aki a magyar bajnoki futamokon aratott győzelmei után, pályafutása során másodszor jutott be WSK-futam döntőjébe.

Az MHH Kart Team versenyzője a WSK Euro Series lonatói futamán vett rész, ahol a Mini kategória 92 indulójából az elődöntőben a 11., a döntőben pedig a 30. helyet szerezte meg úgy, hogy az elődöntő utolsó körében még a hatodik helyen is állt.

„Az egyik szemem sír, a másik nevet – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Menya jó teljesítményt nyújtott, voltak ugyan apró hibái, de ez a fejlődésének teljesen természetes része.

Viszont a gokartunk nem volt mindig a legversenyképesebb és nagyon sokat számít, hogy az időmérőre vagy az előfutamokra hogyan érkezel.“

Menya is osztotta édesapja véleményét: „A teljesítményemmel elégedett is vagyok, meg nem is, követtem el hibákat, de kilencven százalékban elégedett vagyok magammal, a gokarttal viszont csak ötven százalékban.“

Az időmérőn Menya a 92 részvevőből 40. lett. Az öt előfutam közül az első kettőn tolta a gokartja az orrát, ennek ellenére a 30 fős csoportban a 11. és 9. helyen végezett. A harmadik előfutamra az ő visszajelzései alapján állítottak a gokarton, amivel a kilencedik helyen állt, de tempója alapján úgy vélte, akár a negyedik hely is meglehetett volna, ám kilökték, lefulladt a motorja és kiesett.

„Ilyenkor két dolgot tehetsz, vagy félre tolod a gokartodat, vagy megpróbálod beindítani. Nekem nem sikerült beindítani, ezért félre toltam. Nem voltam mérges, ez benne van.“

A negyedik, ötödik előfutamban szintén problémája akadt a gokart viselkedésével, és a 14., 16. helyet szerezte meg.

Az elődöntőre megint csak Menya kérésére és elképzelése alapján állítottak a gokarton.

„Az elődöntőben a 21. helyről rajtoltam és feljöttem a hatodikra, ami nagyon jó eredmény, főleg úgy, hogy csak ketten hullottak ki előlem. Az utolsó körömet elrontottam és a 11. helyre estem vissza, de így is döntőbe jutottam.“

A döntőben a 21. helyen ért célba, de ütközés miatt a 30.-ra sorolták.

„Rossz volt a rajtom, de jöttem fel. Sok ütközés volt előttem, az egyiket elkerültem volna, de hirtelen bejött elém egy másik versenyző, ami miatt beesett az első spoilerem. Ezért büntettek meg és lettem végül 30.“

A csapat a verseny után nem jött haza, hiszen ezen a hétvégén Adrián folytatódik a WSK Euro Series.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 92
  • Döntő: 30.
  • B elődöntő: 11. (34-ből)
  • Kvalifikációs futamok összesítve: 42. (92-ből)
  • BD előfutam: 16. (30-ból)
  • DE előfutam: 14. (29-ből)
  • AD előfutam: 30. (31-ből)
  • DF előfutam: 9. (30-ból)
  • CD előfutam: 11. (30-ból)
  • Időmérő összesítve: 40. (92-ből)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax