MHH Kart Team: Menya négyszer futott leggyorsabb kört

Igen jó tempóval mutatkozott be Krózser Menyhért a SeniorMax kategóriában a Közép-Európai Rotax Max Challenge szezonzáró, brucki futamán. A warm upon, az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben is ő futotta a leggyorsabb kört.

Az MHH Kart Team versenyzője először indult a Rotax Max sorozat Senior kategóriájában, ahol a Juniorhoz képest erősebb motort és a jobban tapadó gumikat és az emiatt másképp viselkedő gokartot is meg kellett tanulnia. Ez olyan jól sikerült, hogy szombaton több edzést nyert. 

Ezt a formáját az időmérőn is megismételte, megfutotta a leggyorsabb kört. A pole-pozíciót azonban nem tarthatta meg, mert a gokartja nem indult el időben, így a szabályban rögzített két percen túl hagyta el a rajtvárakozót, ezért a mezőny végére sorolták. 

A vasárnap reggeli warm upon újra a leggyorsabb volt. Az elődöntőben a 23. helyről a hatodikra küzdötte fel magát, ám motorhiba miatt visszaesett a kilencedikre. Ebben a futamban is Menya futotta a leggyorsabb kört. 

A döntőben a harmadik helyen állt, amikor motorhiba miatt megint visszaesett, végül ötödiknek futott be, de mivel a rajtnál beesett a spoilere, öt másodperc büntetést kapott és kilencedik lett. A leggyorsabb kör megint az övé volt.

A szuperdöntőben a rajt utáni balesetben veszített némi időt, majd a nyolcadik helyre jött fel, de ki kellett állnia gyertyacserére, amit után a 22. helyen ért célba. Ez volt a nap egyetlen futama, ahol nem Menyáé volt a leggyorsabb kör. 

„Küzdelmes hétvége volt – mondta Menya. – Most versenyeztem először SeniorMaxban. Az első nap a tanulásról szólt, a második már jól ment. A warm upon a leggyorsabb voltam. Az időmérőre jó ütemben akartam kimenni. Jókor indultam, csak a motorom nem indult be, így kikéstem a két percet. 

Az elődöntőben jó volt a rajtom, sikerült a hatodik helyig feljutni, amikor megállt a motorom. Próbáltam a gyertyapipát ütögetni, de elég nehezen kelt életre. A döntőben ugyanez volt a helyzet, a szuperdöntőben pedig annyira nem működött a motorom, hogy ki kellett állnom gyertyacserére. 

A szuperdöntőt leszámítva, az időmérőtől kezdve minden bemenetelnél én futottam a leggyorsabb kört, ami mutatja, hogy megvolt a tempóm. Nem volt szerencsém a motorral, de ez benne van ebben a sportban. Sokat tanultam a hétvégén és nagyon tetszik a SeniorMax. Remélem, minél hamarabb újra versenyezhetek ebben a kategóriában, mert egy jó eredménnyel most adós maradtam.“ 

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, SeniorMax eredmények
Közép-Európai Rotax Max Challenge, Bruck (Ausztria) 2021. október 22–24.

Résztvevők: 23
Időmérő: 23. (leggyorsabb kör)
Warm up: 1. (leggyorsabb kör)
Elődöntő: 9. (leggyorsabb kör)
Döntő: 11. (leggyorsabb kör)
Szuperdöntő: 22.
Összesített: 13.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax