Krózser Menyát a kiesés sem állította meg

Ezúttal is munkás hétvégéje volt Krózser Menyhértnek a WSK Open Cup futamán, Lonatóban. Az MHH Kart Team versenyzője végig tempóhiánnyal küzdött, az előfutamok során és az elődöntőben is nekiütköztek, de még ez sem tudta eltántorítani Menyát, a vizes füvön csúszkálva is vissza tudta rakni gokartját és már csak becsületből is befejezte az elődöntőt. 

„Jó érzés volt a nyári szünet után újra gokartban ülni és versenyezni – mondta Menya. – Egész héten tempóhiánnyal küzdöttünk, nem működött a váz, nem találtuk meg a jó beállítást. 

Az időmérő futamomban 21. lettem, így minden előfutamot erről a helyről kezdtem. Az elsőn és az utolsón is nekem ütköztek és kiestem. Egyszer sikerült a 10. helyig előre jönni, de elment a guminyomásom, és négyen megelőztek. Volt még egy 17. és egy 13. helyem. Ennél sokkal többet nem lehetett belőle kihozni. 

Az elődöntőre leesett az eső, a rajtnál kívülről több versenyzőt is megelőztem. Az egyik kanyar kijáratánál megpöckölték a gokartom jobb hátulját, felpattantam a levegőbe és kirepültem a pályáról. Sikerült visszatolni, bár a vizes füvön nagyon csúszott a cipőm – kívülről biztos vicces lehetett, ahogy küzdöttem – de mindenképpen tovább akartam menni. Végül sikerült is, és a 27. helyen értem célba. 

Az eredménnyel és a technikával sem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy a lehetőségeimből kihoztam a legtöbbet. Nagyon hasznos volt vízen versenyezni, jók voltak a rajtjaim, az első köreim, sok pozíciót tudtam menteni. Ezeket kell legközelebb eredményre váltani.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OKJ eredmények
WSK Open Cup, Lonato (Olaszország) 2021. szeptember 17–19.

Résztvevők: 71
Időmérőfutam: 21.
Időmérő összesített: 61.
AB előfutam: 24. (kiesett)
AC előfutam: 14.
AD előfutam: 17.
AF előfutam: 13.
AE előfutam: 23. (kiesett)
Előfutamok összesített: 60.
B elődöntő: 27.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax