MHH Kart Team: Nem a versenyzőn múlott

Rotax Max Grand Festival – Bruck, Ausztria

Nagy reményekkel vágott neki az MHH Kart Team a Bruckban, gyerekek számára megrendezett Rotax Max Grand Festivalnak, amelyen tavaly Krózser Menyhért a negyedik helyet szerezte meg. Az idén akár a győzelemért is harcba szállhatott volna, ám a motorok közti különbség meglehetősen szétzilálta a mezőnyt, a döntőben pedig egy ütközés következtében kiesett.

Krózser Menyhért, Micro Max

„Erre a versenyre a rendezők biztosították a motorokat és nyilvánvalóan nem lehet 34 teljesen egyforma motort készíteni, de az idén hatalmas volt a szórás köztük – mondta Német Balázs „Balu“, Krózser Menyhért szerelője. – Először egy olyan motort kaptunk, ami három–négy tizedre volt a leggyorsabbtól, aztán kaptunk egy még rosszabbat, a harmadik motorral már lehetett volna az élmezőnyben menni, de akkora már Menya fejben feladta.

Nagyon nehéz egy ilyen helyzetet megemészteni, több gyereken láttuk, hogy szintén feladták, amit nem is csodálok, hiszen nekünk, felnőtteknek is nehéz volt feldolgozni. Bennem is felmerült, hogy ennek így nem sok értelme van és inkább menjünk haza, de nem akartam rossz példát mutatni.

Szombaton este a selejtező második felében volt Menya, vasárnap a középmezőnyben, a döntőben pedig hátulról ráfutottak, kitolták és kiesett.

Pozitívuma volt a hétvégének, hogy amikor jó volt a motor, akkor Menya odatette magát, nagyon jól fogta a szélárnyékos köröket, ebben látszik a fejlődés tavalyhoz képest. Biztos vagyok benne, hogy az idén lesz még olyan versenyünk, ahol megmutathatjuk, mire vagyunk képesek.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Micro Max

  • Résztvevők: 34
  • Döntő: 33.
  • B elődöntő: 12.
  • B warm up: 7.
  • Előfutamok végeredménye: 24.
  • 10. előfutam: 13.
  • 6. előfutam: 10.
  • 2. előfutam: 11.
  • Időmérő: 24.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre