MHH Kart Team: Sikerek az olasz bajnokságban

Tanulni ment az olasz ROK bajnokságba az MHH Kart Team mindkét fiatal versenyzője, akik nagyon szépen helytálltak.

Krózser Menyhért számára ez volt a második futam a Mini ROK kategóriában, Losonczy Levente viszont most debütált a Junior ROK-ban. Mindketten egyaránt a rendkívül erős — 39 illetve 43 fős — mezőny első felében, a 19. helyen végeztek. Azonban az eredmény mellett sokkal fontosabb volt, hogy mind a ketten nagyon sok tapasztalatot szereztek és olyan időeredményeket villantottak meg, amely bizakodásra ad okot.

„Nagyon erős mezőnyben versenyeztünk, volt szerencsénk és balszerencsénk is, de összességében elégedett vagyok Menya eredményével — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — A pénteki szabadedzéseket kihagytuk, csak szombaton léptünk pályára. Erre azért volt szükség, mert Menyának a versenyzés mellett az iskolában is meg kell állnia a helyét és nem akartuk túl terhelni.

Az időmérőn a 39 fős mezőnyben 19. lett, az előfutamok alapján pedig a 21. helyen jutott döntőbe. Itt pont előtte volt egy ütközés, amiből sikerült jól kijönni és sokat lépett előre, de aztán befulladt a motorja, többen elmentek mellette és végül a 19. helyen ért célba.

Nagyon sok feladata volt Menyának, hiszen ez volt a második versenye ezzel a motorral, ezzel a gumival, viccesen azt mondta, hogy még a ruha és a sisak is más ebben a bajnokságban. Fejben nem volt mindig összeszedett, ezen még javítanunk kell, viszont nagyon sokat fejlődött és voltak jó megvillanásai. Tanulni és tapasztalatot szerezni jöttünk, amit tökéletesen teljesítettünk.“

Még nehezebb dolga volt Losonczy Leventének, aki most versenyzett először Junior ROK-ban. A motor és a gumi számára is új volt, sőt, miután a teszten bejártás közben megállt a motorja, csak a hétvégén tudta először kipróbálni az új csomagot. Az első edzésen Lonatóban is még Rotax motorral ment, de aztán ő is nagyon gyorsan beletalált.

„Nagyon büszke vagyok Levire — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető, Levente édesapja. — Ez egy nagyon erős bajnokság, ahol a 43. résztvevő is gyors. Levinek minden új volt, a motor, a gumi sőt, még ezen a pályán sem versenyzett korábban. Ehhez képest a egy—másfél tizedre volt a legjobbaktól. Az időmérőn a 43-ból 29. lett, az elődöntők után 24. volt, a döntőben pedig a 19. helyen végzett.

Csapatunk coacha, Ben George is nagyon elégedett volt vele, szerinte elképesztően jól dolgozott, hatalmas elánnal vetette bele magát a versenyzésbe és nagyon sokat fejlődött. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, de ami fontosabb, nagyon sokat léptünk előre ezen a hétvégén.“

Eredmények

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 39
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 21.
  • AC elődöntő: 14.
  • AB elődöntő: 15.
  • Időmérő: 19.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 43
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 24.
  • BC elődöntő: 17.
  • AB elődöntő: 14.
  • Időmérő: 29.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax