MHH Kart Team: Sikerek az olasz bajnokságban

Tanulni ment az olasz ROK bajnokságba az MHH Kart Team mindkét fiatal versenyzője, akik nagyon szépen helytálltak.

Krózser Menyhért számára ez volt a második futam a Mini ROK kategóriában, Losonczy Levente viszont most debütált a Junior ROK-ban. Mindketten egyaránt a rendkívül erős — 39 illetve 43 fős — mezőny első felében, a 19. helyen végeztek. Azonban az eredmény mellett sokkal fontosabb volt, hogy mind a ketten nagyon sok tapasztalatot szereztek és olyan időeredményeket villantottak meg, amely bizakodásra ad okot.

„Nagyon erős mezőnyben versenyeztünk, volt szerencsénk és balszerencsénk is, de összességében elégedett vagyok Menya eredményével — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — A pénteki szabadedzéseket kihagytuk, csak szombaton léptünk pályára. Erre azért volt szükség, mert Menyának a versenyzés mellett az iskolában is meg kell állnia a helyét és nem akartuk túl terhelni.

Az időmérőn a 39 fős mezőnyben 19. lett, az előfutamok alapján pedig a 21. helyen jutott döntőbe. Itt pont előtte volt egy ütközés, amiből sikerült jól kijönni és sokat lépett előre, de aztán befulladt a motorja, többen elmentek mellette és végül a 19. helyen ért célba.

Nagyon sok feladata volt Menyának, hiszen ez volt a második versenye ezzel a motorral, ezzel a gumival, viccesen azt mondta, hogy még a ruha és a sisak is más ebben a bajnokságban. Fejben nem volt mindig összeszedett, ezen még javítanunk kell, viszont nagyon sokat fejlődött és voltak jó megvillanásai. Tanulni és tapasztalatot szerezni jöttünk, amit tökéletesen teljesítettünk.“

Még nehezebb dolga volt Losonczy Leventének, aki most versenyzett először Junior ROK-ban. A motor és a gumi számára is új volt, sőt, miután a teszten bejártás közben megállt a motorja, csak a hétvégén tudta először kipróbálni az új csomagot. Az első edzésen Lonatóban is még Rotax motorral ment, de aztán ő is nagyon gyorsan beletalált.

„Nagyon büszke vagyok Levire — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető, Levente édesapja. — Ez egy nagyon erős bajnokság, ahol a 43. résztvevő is gyors. Levinek minden új volt, a motor, a gumi sőt, még ezen a pályán sem versenyzett korábban. Ehhez képest a egy—másfél tizedre volt a legjobbaktól. Az időmérőn a 43-ból 29. lett, az elődöntők után 24. volt, a döntőben pedig a 19. helyen végzett.

Csapatunk coacha, Ben George is nagyon elégedett volt vele, szerinte elképesztően jól dolgozott, hatalmas elánnal vetette bele magát a versenyzésbe és nagyon sokat fejlődött. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, de ami fontosabb, nagyon sokat léptünk előre ezen a hétvégén.“

Eredmények

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 39
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 21.
  • AC elődöntő: 14.
  • AB elődöntő: 15.
  • Időmérő: 19.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 43
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 24.
  • BC elődöntő: 17.
  • AB elődöntő: 14.
  • Időmérő: 29.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax