MHH Kart Team: Sikerek az olasz bajnokságban

Tanulni ment az olasz ROK bajnokságba az MHH Kart Team mindkét fiatal versenyzője, akik nagyon szépen helytálltak.

Krózser Menyhért számára ez volt a második futam a Mini ROK kategóriában, Losonczy Levente viszont most debütált a Junior ROK-ban. Mindketten egyaránt a rendkívül erős — 39 illetve 43 fős — mezőny első felében, a 19. helyen végeztek. Azonban az eredmény mellett sokkal fontosabb volt, hogy mind a ketten nagyon sok tapasztalatot szereztek és olyan időeredményeket villantottak meg, amely bizakodásra ad okot.

„Nagyon erős mezőnyben versenyeztünk, volt szerencsénk és balszerencsénk is, de összességében elégedett vagyok Menya eredményével — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — A pénteki szabadedzéseket kihagytuk, csak szombaton léptünk pályára. Erre azért volt szükség, mert Menyának a versenyzés mellett az iskolában is meg kell állnia a helyét és nem akartuk túl terhelni.

Az időmérőn a 39 fős mezőnyben 19. lett, az előfutamok alapján pedig a 21. helyen jutott döntőbe. Itt pont előtte volt egy ütközés, amiből sikerült jól kijönni és sokat lépett előre, de aztán befulladt a motorja, többen elmentek mellette és végül a 19. helyen ért célba.

Nagyon sok feladata volt Menyának, hiszen ez volt a második versenye ezzel a motorral, ezzel a gumival, viccesen azt mondta, hogy még a ruha és a sisak is más ebben a bajnokságban. Fejben nem volt mindig összeszedett, ezen még javítanunk kell, viszont nagyon sokat fejlődött és voltak jó megvillanásai. Tanulni és tapasztalatot szerezni jöttünk, amit tökéletesen teljesítettünk.“

Még nehezebb dolga volt Losonczy Leventének, aki most versenyzett először Junior ROK-ban. A motor és a gumi számára is új volt, sőt, miután a teszten bejártás közben megállt a motorja, csak a hétvégén tudta először kipróbálni az új csomagot. Az első edzésen Lonatóban is még Rotax motorral ment, de aztán ő is nagyon gyorsan beletalált.

„Nagyon büszke vagyok Levire — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető, Levente édesapja. — Ez egy nagyon erős bajnokság, ahol a 43. résztvevő is gyors. Levinek minden új volt, a motor, a gumi sőt, még ezen a pályán sem versenyzett korábban. Ehhez képest a egy—másfél tizedre volt a legjobbaktól. Az időmérőn a 43-ból 29. lett, az elődöntők után 24. volt, a döntőben pedig a 19. helyen végzett.

Csapatunk coacha, Ben George is nagyon elégedett volt vele, szerinte elképesztően jól dolgozott, hatalmas elánnal vetette bele magát a versenyzésbe és nagyon sokat fejlődött. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, de ami fontosabb, nagyon sokat léptünk előre ezen a hétvégén.“

Eredmények

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 39
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 21.
  • AC elődöntő: 14.
  • AB elődöntő: 15.
  • Időmérő: 19.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 43
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 24.
  • BC elődöntő: 17.
  • AB elődöntő: 14.
  • Időmérő: 29.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax