MHH Kart Team: Sikerek az olasz bajnokságban

Tanulni ment az olasz ROK bajnokságba az MHH Kart Team mindkét fiatal versenyzője, akik nagyon szépen helytálltak.

Krózser Menyhért számára ez volt a második futam a Mini ROK kategóriában, Losonczy Levente viszont most debütált a Junior ROK-ban. Mindketten egyaránt a rendkívül erős — 39 illetve 43 fős — mezőny első felében, a 19. helyen végeztek. Azonban az eredmény mellett sokkal fontosabb volt, hogy mind a ketten nagyon sok tapasztalatot szereztek és olyan időeredményeket villantottak meg, amely bizakodásra ad okot.

„Nagyon erős mezőnyben versenyeztünk, volt szerencsénk és balszerencsénk is, de összességében elégedett vagyok Menya eredményével — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — A pénteki szabadedzéseket kihagytuk, csak szombaton léptünk pályára. Erre azért volt szükség, mert Menyának a versenyzés mellett az iskolában is meg kell állnia a helyét és nem akartuk túl terhelni.

Az időmérőn a 39 fős mezőnyben 19. lett, az előfutamok alapján pedig a 21. helyen jutott döntőbe. Itt pont előtte volt egy ütközés, amiből sikerült jól kijönni és sokat lépett előre, de aztán befulladt a motorja, többen elmentek mellette és végül a 19. helyen ért célba.

Nagyon sok feladata volt Menyának, hiszen ez volt a második versenye ezzel a motorral, ezzel a gumival, viccesen azt mondta, hogy még a ruha és a sisak is más ebben a bajnokságban. Fejben nem volt mindig összeszedett, ezen még javítanunk kell, viszont nagyon sokat fejlődött és voltak jó megvillanásai. Tanulni és tapasztalatot szerezni jöttünk, amit tökéletesen teljesítettünk.“

Még nehezebb dolga volt Losonczy Leventének, aki most versenyzett először Junior ROK-ban. A motor és a gumi számára is új volt, sőt, miután a teszten bejártás közben megállt a motorja, csak a hétvégén tudta először kipróbálni az új csomagot. Az első edzésen Lonatóban is még Rotax motorral ment, de aztán ő is nagyon gyorsan beletalált.

„Nagyon büszke vagyok Levire — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető, Levente édesapja. — Ez egy nagyon erős bajnokság, ahol a 43. résztvevő is gyors. Levinek minden új volt, a motor, a gumi sőt, még ezen a pályán sem versenyzett korábban. Ehhez képest a egy—másfél tizedre volt a legjobbaktól. Az időmérőn a 43-ból 29. lett, az elődöntők után 24. volt, a döntőben pedig a 19. helyen végzett.

Csapatunk coacha, Ben George is nagyon elégedett volt vele, szerinte elképesztően jól dolgozott, hatalmas elánnal vetette bele magát a versenyzésbe és nagyon sokat fejlődött. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, de ami fontosabb, nagyon sokat léptünk előre ezen a hétvégén.“

Eredmények

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 39
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 21.
  • AC elődöntő: 14.
  • AB elődöntő: 15.
  • Időmérő: 19.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 43
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő sorrend: 24.
  • BC elődöntő: 17.
  • AB elődöntő: 14.
  • Időmérő: 29.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros Ford Escort Mk II-ese egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Wirtmann: Veszprém Rally a Zemplénben és majdnem az első pontok

Kettős győzelemmel búcsúzott a szezontól Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Zemplén Rallyn, ahol a historic értékelés D csoportját és D2-es kategóriáját is megnyerték. Ennél is fontosabb volt azonban, hogy a Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros idén először ért célba magyar bajnoki futamon, noha nem most szerezték az első bajnoki pontjaikat. A saras, kihordásos pálya nem feküdt a Ford Escort Mk II-esnek, ennek ellenére élvezték a versenyt, és még Zsírpapát is megverték. 

„Izgalmas verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Zemplén Rallyn ősszel mindig van esély esőre és sárra, de nem számítottam ennyire rossz körülményekre. Az első gyorsasági olyan volt, mintha a Veszprém Rallyn mentünk volna. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Ez sajnos nem fekszik az Escortnak. Brutál erős és kicsik a kerekei. A sáron csak pörög a kerék, felváltok, pörög tovább, felváltok még egyet, ugyanúgy pörög. Az első gyorson jöttünk is egy 11. időt. 

A másodikon nem volt sár, csak párás, csúszós, fehér aszfalt, de én azt nagyon szeretem.  Cigánnyal (BMW M3) és Fehérvári Csabával (Mitsubishi Galant) közel azonos időt mentünk. A nap végére feljöttünk a harmadik helyre, de megbeszéltük Jotival, hogy ennél előrébb nem tudunk kerülni, nincs értelme kockáztatni, úgyhogy másnap a kategória első helyét tartva óvatosabban mentünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Elég szerencsétlenül alakult az idei évünk, úgyhogy nagyon szerettünk volna legalább egy magyar bajnokin célba érni és pontokat szerezni. Két pontunk már volt, mert a historicban ha elrajtolsz, azért is jár pont, mi pedig Pécsen és Győrben is elrajtoltunk, csak utána nem mentünk sokat. De most sikerült egynél több pontot gyűjteni.

Szeretem azt az érzést, amikor lejössz az utolsó gyorsaságiról, leesik rólad a nyomás, tudod, hogy megcsináltad a versenyt, már csak célba kell gurulni. Most ezt újra átélhettük Jotival. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Zemplén Rally 2025

Zsírpapa is nagyon elemében volt, örült, hogy végre versenyezhetünk. Egyfolytában a véremet szívta, meg mondta, hogy minden zsír, aztán beesett. Biztos, mert az út is zsír volt és elcsúszott rajta. Fel is hívom mindjárt és megkérdezem tőle: ennyire zsír volt az út? 

Az Escort rendben volt, karcmentes, ami az idén nem volt elmondható minden versenyünk után. Lemossuk, a télen kap egy kis revíziót, de tulajdonképpen készen vagyunk a ’26-os szezonra. Jövőre találkozunk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax