MHH Kart Team: Újabb dobogó

Országos Gokart Bajnokság 3. forduló, Rechnitz, 2020. július 5.

Zsinórban harmadik versenyén állhatott dobogóra Fodor Géza, aki ezúttal a fiatalok között, a DD2 mezőnyben ért el sikert. Krózser Menyhért a Junior kategória magyar értékelésében lett ötödik.

Az ausztriai Rechnitzben rendezték az Országos Gokart Bajnokság harmadik fordulóját, amelyen két versenyzővel állt rajthoz az MHH Kart Team. Mivel a DD2 Masters mezőnyben kevesen neveztek és ott tíz kilogrammal nehezebb gokarttal kellett volna versenyezni, Fodor Géza úgy döntött, hogy a fiatalokkal együtt a DD2-ben indul. Itt a 13 résztvevőből a döntőben és a szuperdöntőben is hatodik lett, a magyar értékelésben pedig a harmadik helyet szerezte meg.

„Munkahelyi elfoglaltságom miatt sajnos csak szombat délután érkeztem meg a pályára, ahol három edzésem volt arra, hogy beállítsam a gokartot – mondta Fodor Géza. – Be kell látnom, hogy ez kevés volt, csak a vasárnapi szuperdöntőre sikerült.

Az időmérőm nagyon rossz lett, a döntő és a szuperdöntő eredménye nem rossz, de ennél többre lettem volna képes. A bajnokság szempontjából nem volt érdekes a verseny, hiszen a CEE-re koncentrálok, aminek két hét múlva lesz a második futama, arra nagyon jó felkészülés volt ez a verseny.“

Krózser Menyhért a váz beállításával és a motorerő hiánnyal is küzdött, ennek ellenére derekasan helytállt, a Junior kategória elődöntőjében, a döntőjében és a szuperdöntőjében is egyaránt hetedik lett, a magyar értékelésben pedig az ötödik helyet szerezte meg.

„Még nem versenyeztem Rechnitzben nagy vázzal, de sikerült gyorsan megtalálni az előzési pontokat – mondta Krózser Menyhért. – A beállítással volt problémánk, egyszer az elejét tolta, aztán meg a hátulja csúszott és a motorom is elég gyenge volt.

Az időmérőm most sem sikerült jól, ezen kell a legtöbbet javulnom. Volt két kanyar a pályán, ahol nem mentem jól, a többiből kihoztam, amit tudtam. Van még tanulnivalóm a Junior kategóriában, de a szezon első futamait erre szántuk.

Két hét múlva a CEE-n indulunk, ott még erősebb mezőnyben kell bizonyítanom.“

EREDMÉNYEK
Krózser Menyhért, Junior Max

Résztvevők: 27
Hétvége összesített magyar értékelés: 5.
Szuperdöntő: 7. (magyar értékelés 5.)
Döntő: 7. (magyar értékelés 5.)
Elődöntő: 7. (magyar értékelés 5.)
Időmérő: 11. (magyar értékelés 6.)

Fodor Géza DD2

Résztvevők: 13
Hétvége összesített magyar értékelés: 3.
Szuperdöntő: 6.
Döntő: 6.
Elődöntő: 8.
Időmérő: 9.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax