MHH Team kettős győzelme Rechnitzben

A Max Masters és a DD2 Masters kategóriában is győzelmet aratott Fodor Géza a magyar gokartbajnokság második futamán, Rechnitzben. Az MHH Rally & Kart Team versenyzője mindkét kategória előfutamában és a döntőben is a leggyorsabb volt a Masters mezőnyében, de a fiatalokkal is fel tudta venni a versenyt. Az Országos Ralibajnokságban Mitsubishi Lancer Evo IX-essel versenyző Krózser Menyhért ezúttal még nem indult a Max Mastersben. Az osztrák futamon a csapat első számú versenyzőjét és saját fiát segítette, aki hatévesen most debütált a Micro Max kategóriában. Menya junior a hivatalos edzéseken részt vett, de az időmérőn és a versenyen egyelőre nem indították őt.

IMG_4267 (Large)

Fodor Géza: – Tökéletes hétvége volt. Nagyon jól sikerült a felkészülésünk. A verseny előtti héten teszteltünk a pályán. Akkor minden időjárási körülmény között ki tudtuk próbálni a gokartot. A verseny hétvégéjén, pénteken egész nap esett az eső, szombaton pedig délutánra száradt fel a pálya, így nagyon rövid idő alatt kellett a gokartot száraz pályára beállítani. A tesztről hozott tapasztalataink miatt volt egy kis előnyünk a többiekkel szemben.

A Max Masters időmérőjén sikerült a legjobb időt megfutni, bár nem sikerült tökéletes kört összeraknom. Az elődöntő és a döntő viszont nagyon jól sikerült, mind a kétszer rajt-cél győzelmet arattam.

IMG_5952 (Large)

A DD2 Mastersben szintén megnyertem az időmérőt annak ellenére, hogy itt tényleg elidegeskedtem és legalább három tizedet bent hagytam. Itt együtt versenyzünk a fiatalokkal, a DD2 mezőnyével, és összesítésben hatodik lettem. Az elődöntőben csak harmadszorra engedtek elrajtolni minket, én egy kicsit bealudtam, visszaestem a hetedik helyre, innen sikerült feljönni az ötödikre, a DD2 Masterst megnyertem. A döntőben ketten egy versenybaleset miatt kiestek az utolsó előtti körben, így az abszolút harmadik helyen végeztem közvetlenül Birizdó Imike mögött, Mastersben pedig nyertem.

Az egész hétvége egyik legnagyobb pozitívuma az volt, hogy a DD2-ben sokat fejlődtünk. Azért mondom többes számban, mert ez komoly csapatmunka eredménye volt.

IMG_5128 (Large)

Krózser Menya: – Úgy volt, hogy már ezen a versenyen is indulok, de az időjárás miatt tudtuk, hogy nehéz hétvégénk lesz, és nem akartam a csapat erejét megosztani köztem és (Fodor) Géza között. Ezen a hétvégén indult a fiam, ifj. Menya először, vele is többet szerettem volna foglalkozni. Neki még nagyon új a gokartversenyzés, ezért csak az edzésekre engedtük be, az időmérőn és a versenyen nem vett részt. Egyébként nagyon komoly a Micro Max kategória, az egyik legizgalmasabb versenyt ők futották.

IMG_4369 (Large)

Fodor Géza teljesítményével abszolút elégedett vagyok. Nagyon sok munkát ölt bele ő is és a csapat is a versenyzésbe, jó volt a felkészülése. Én mind a két kategóriában győzelmet vártam tőle és be is bizonyította, hogy bármilyen körülmény között tud nyerni.

A következő gokartbajnoki futam Kecskeméten lesz. Ott már én is szeretném kipróbálni magam Max Mastersben.

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre