MHH Team kettős győzelme Rechnitzben

A Max Masters és a DD2 Masters kategóriában is győzelmet aratott Fodor Géza a magyar gokartbajnokság második futamán, Rechnitzben. Az MHH Rally & Kart Team versenyzője mindkét kategória előfutamában és a döntőben is a leggyorsabb volt a Masters mezőnyében, de a fiatalokkal is fel tudta venni a versenyt. Az Országos Ralibajnokságban Mitsubishi Lancer Evo IX-essel versenyző Krózser Menyhért ezúttal még nem indult a Max Mastersben. Az osztrák futamon a csapat első számú versenyzőjét és saját fiát segítette, aki hatévesen most debütált a Micro Max kategóriában. Menya junior a hivatalos edzéseken részt vett, de az időmérőn és a versenyen egyelőre nem indították őt.

IMG_4267 (Large)

Fodor Géza: – Tökéletes hétvége volt. Nagyon jól sikerült a felkészülésünk. A verseny előtti héten teszteltünk a pályán. Akkor minden időjárási körülmény között ki tudtuk próbálni a gokartot. A verseny hétvégéjén, pénteken egész nap esett az eső, szombaton pedig délutánra száradt fel a pálya, így nagyon rövid idő alatt kellett a gokartot száraz pályára beállítani. A tesztről hozott tapasztalataink miatt volt egy kis előnyünk a többiekkel szemben.

A Max Masters időmérőjén sikerült a legjobb időt megfutni, bár nem sikerült tökéletes kört összeraknom. Az elődöntő és a döntő viszont nagyon jól sikerült, mind a kétszer rajt-cél győzelmet arattam.

IMG_5952 (Large)

A DD2 Mastersben szintén megnyertem az időmérőt annak ellenére, hogy itt tényleg elidegeskedtem és legalább három tizedet bent hagytam. Itt együtt versenyzünk a fiatalokkal, a DD2 mezőnyével, és összesítésben hatodik lettem. Az elődöntőben csak harmadszorra engedtek elrajtolni minket, én egy kicsit bealudtam, visszaestem a hetedik helyre, innen sikerült feljönni az ötödikre, a DD2 Masterst megnyertem. A döntőben ketten egy versenybaleset miatt kiestek az utolsó előtti körben, így az abszolút harmadik helyen végeztem közvetlenül Birizdó Imike mögött, Mastersben pedig nyertem.

Az egész hétvége egyik legnagyobb pozitívuma az volt, hogy a DD2-ben sokat fejlődtünk. Azért mondom többes számban, mert ez komoly csapatmunka eredménye volt.

IMG_5128 (Large)

Krózser Menya: – Úgy volt, hogy már ezen a versenyen is indulok, de az időjárás miatt tudtuk, hogy nehéz hétvégénk lesz, és nem akartam a csapat erejét megosztani köztem és (Fodor) Géza között. Ezen a hétvégén indult a fiam, ifj. Menya először, vele is többet szerettem volna foglalkozni. Neki még nagyon új a gokartversenyzés, ezért csak az edzésekre engedtük be, az időmérőn és a versenyen nem vett részt. Egyébként nagyon komoly a Micro Max kategória, az egyik legizgalmasabb versenyt ők futották.

IMG_4369 (Large)

Fodor Géza teljesítményével abszolút elégedett vagyok. Nagyon sok munkát ölt bele ő is és a csapat is a versenyzésbe, jó volt a felkészülése. Én mind a két kategóriában győzelmet vártam tőle és be is bizonyította, hogy bármilyen körülmény között tud nyerni.

A következő gokartbajnoki futam Kecskeméten lesz. Ott már én is szeretném kipróbálni magam Max Mastersben.

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax