MHH Team: Losonczy Levente első Clio Kupa győzelme

ESET V4 Kupa, Clio Kupa, Slovakia Ring, 2019. augusztus 22–25.

Mindössze a harmadik hétvégéig kellett várni, hogy megszülessen Losonczy Levente első Renault Clio Kupa futamgyőzelme, ami egyben az első karosszériás autóval aratott győzelme is. A bajnokságban annak ellenére, hogy a sorozat első hétvégéjét kihagyta, 58 ponttal az ötödik helyen áll.

Levi ezzel két héten belül két különböző szakágban, gokartban és a Clio Kupában is nemzetközi futamon tudott győzni.

„Nagyon sokat tanultam a hétvégén, hiszen ez volt a harmadik alkalom, hogy a Clio Kupában, vagy egyáltalán karosszériás autóval versenyeztem – mondta Levi.

Már csütörtökön is volt két edzésünk, egy vizes és egy száraz, pénteken pedig három száraz. Főleg az utóbbin tudtunk sokat állítani az autón és amikor feltettük az új gumit, akkor csak hét tizedre voltam a leggyorsabbtól. Az első versenyemen, a Red Bull Ringen ez még három másodperc volt.

Szombaton reggel az időmérőn sajnos hibáztam. Kb. négy–öt kört tudsz menni, amiből kettő lehet gyors, a gumik többet nem bírnak, sokkal rövidebb az élettartamuk, mint a gokart gumiknak.

A gyors körömben nem melegedett még fel eléggé a gumim és a 2-es kanyar közepén megcsúsztam, kimentem a fűre, ahol a gumi elég sok koszt szedett össze, így nem tudtam igazán gyors kört menni és a kilencedik, a Clio Kupában pedig az ötödik rajthelyet szereztem meg.

Bár eddig mindig állórajttal indultunk, most repülőrajttal engedték el a mezőnyt, ami nekem a gokartos múltam miatt jobban fekszik. Egyből hoztam két helyet, aztán pár kör múlva megelőztem a másodikat. Onnantól kezdve folyamatosan előzgettük egymást, egy kicsit szerencsés is voltam, de végül megszereztem az első győzelmemet. Mondanom sem kell mennyire örültem neki.

Másnap reggel kisebb meglepetésre ébredtünk, akkora eső esett, hogy úgy tűnt, nem lesz verseny. A pálya több pontján is szivattyúzni kellett a vizet. Végül 11-kor kaptunk egy időtervet. Mivel az időmérőre nem volt már idő, az előzőnapi rajtsorrend alapján indultunk vasárnap is.

Itt a rajtnál talán türelmetlenebb voltam a kelleténél és megtoltam az előttem lévőt. Ennek következtében az első spoilerem alja begyűrődött az autó alá, amivel elég nehéz volt az úton tartani. Így csak a negyedik helyig kapaszkodtam fel.

Az időmérő és a második futam is sikerülhetett volna jobban, de mind a kettőből tanultam, minden egyes tapasztalat nagyon sokat számít, úgyhogy elégedett vagyok, az első győzelmemnek pedig nagyon örülök.“

Az ESET V4 Kupa versenynaptára

  • április 12–14. Hungaroring
  • május 17–19. Red Bull Ring (Ausztria)
  • július 26–28. Grobnik (Horvátország)
  • augusztus 23–25. Slovakia Ring (Szlovákia)
  • szeptember 6–8. Brno (Csehország)
  • október 11–13. Hungaroring

Az MHH Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax