MHH Team: Losonczy Levente első Clio Kupa győzelme

ESET V4 Kupa, Clio Kupa, Slovakia Ring, 2019. augusztus 22–25.

Mindössze a harmadik hétvégéig kellett várni, hogy megszülessen Losonczy Levente első Renault Clio Kupa futamgyőzelme, ami egyben az első karosszériás autóval aratott győzelme is. A bajnokságban annak ellenére, hogy a sorozat első hétvégéjét kihagyta, 58 ponttal az ötödik helyen áll.

Levi ezzel két héten belül két különböző szakágban, gokartban és a Clio Kupában is nemzetközi futamon tudott győzni.

„Nagyon sokat tanultam a hétvégén, hiszen ez volt a harmadik alkalom, hogy a Clio Kupában, vagy egyáltalán karosszériás autóval versenyeztem – mondta Levi.

Már csütörtökön is volt két edzésünk, egy vizes és egy száraz, pénteken pedig három száraz. Főleg az utóbbin tudtunk sokat állítani az autón és amikor feltettük az új gumit, akkor csak hét tizedre voltam a leggyorsabbtól. Az első versenyemen, a Red Bull Ringen ez még három másodperc volt.

Szombaton reggel az időmérőn sajnos hibáztam. Kb. négy–öt kört tudsz menni, amiből kettő lehet gyors, a gumik többet nem bírnak, sokkal rövidebb az élettartamuk, mint a gokart gumiknak.

A gyors körömben nem melegedett még fel eléggé a gumim és a 2-es kanyar közepén megcsúsztam, kimentem a fűre, ahol a gumi elég sok koszt szedett össze, így nem tudtam igazán gyors kört menni és a kilencedik, a Clio Kupában pedig az ötödik rajthelyet szereztem meg.

Bár eddig mindig állórajttal indultunk, most repülőrajttal engedték el a mezőnyt, ami nekem a gokartos múltam miatt jobban fekszik. Egyből hoztam két helyet, aztán pár kör múlva megelőztem a másodikat. Onnantól kezdve folyamatosan előzgettük egymást, egy kicsit szerencsés is voltam, de végül megszereztem az első győzelmemet. Mondanom sem kell mennyire örültem neki.

Másnap reggel kisebb meglepetésre ébredtünk, akkora eső esett, hogy úgy tűnt, nem lesz verseny. A pálya több pontján is szivattyúzni kellett a vizet. Végül 11-kor kaptunk egy időtervet. Mivel az időmérőre nem volt már idő, az előzőnapi rajtsorrend alapján indultunk vasárnap is.

Itt a rajtnál talán türelmetlenebb voltam a kelleténél és megtoltam az előttem lévőt. Ennek következtében az első spoilerem alja begyűrődött az autó alá, amivel elég nehéz volt az úton tartani. Így csak a negyedik helyig kapaszkodtam fel.

Az időmérő és a második futam is sikerülhetett volna jobban, de mind a kettőből tanultam, minden egyes tapasztalat nagyon sokat számít, úgyhogy elégedett vagyok, az első győzelmemnek pedig nagyon örülök.“

Az ESET V4 Kupa versenynaptára

  • április 12–14. Hungaroring
  • május 17–19. Red Bull Ring (Ausztria)
  • július 26–28. Grobnik (Horvátország)
  • augusztus 23–25. Slovakia Ring (Szlovákia)
  • szeptember 6–8. Brno (Csehország)
  • október 11–13. Hungaroring

Az MHH Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program