MHH Team: Losonczy Levente első Clio Kupa győzelme

ESET V4 Kupa, Clio Kupa, Slovakia Ring, 2019. augusztus 22–25.

Mindössze a harmadik hétvégéig kellett várni, hogy megszülessen Losonczy Levente első Renault Clio Kupa futamgyőzelme, ami egyben az első karosszériás autóval aratott győzelme is. A bajnokságban annak ellenére, hogy a sorozat első hétvégéjét kihagyta, 58 ponttal az ötödik helyen áll.

Levi ezzel két héten belül két különböző szakágban, gokartban és a Clio Kupában is nemzetközi futamon tudott győzni.

„Nagyon sokat tanultam a hétvégén, hiszen ez volt a harmadik alkalom, hogy a Clio Kupában, vagy egyáltalán karosszériás autóval versenyeztem – mondta Levi.

Már csütörtökön is volt két edzésünk, egy vizes és egy száraz, pénteken pedig három száraz. Főleg az utóbbin tudtunk sokat állítani az autón és amikor feltettük az új gumit, akkor csak hét tizedre voltam a leggyorsabbtól. Az első versenyemen, a Red Bull Ringen ez még három másodperc volt.

Szombaton reggel az időmérőn sajnos hibáztam. Kb. négy–öt kört tudsz menni, amiből kettő lehet gyors, a gumik többet nem bírnak, sokkal rövidebb az élettartamuk, mint a gokart gumiknak.

A gyors körömben nem melegedett még fel eléggé a gumim és a 2-es kanyar közepén megcsúsztam, kimentem a fűre, ahol a gumi elég sok koszt szedett össze, így nem tudtam igazán gyors kört menni és a kilencedik, a Clio Kupában pedig az ötödik rajthelyet szereztem meg.

Bár eddig mindig állórajttal indultunk, most repülőrajttal engedték el a mezőnyt, ami nekem a gokartos múltam miatt jobban fekszik. Egyből hoztam két helyet, aztán pár kör múlva megelőztem a másodikat. Onnantól kezdve folyamatosan előzgettük egymást, egy kicsit szerencsés is voltam, de végül megszereztem az első győzelmemet. Mondanom sem kell mennyire örültem neki.

Másnap reggel kisebb meglepetésre ébredtünk, akkora eső esett, hogy úgy tűnt, nem lesz verseny. A pálya több pontján is szivattyúzni kellett a vizet. Végül 11-kor kaptunk egy időtervet. Mivel az időmérőre nem volt már idő, az előzőnapi rajtsorrend alapján indultunk vasárnap is.

Itt a rajtnál talán türelmetlenebb voltam a kelleténél és megtoltam az előttem lévőt. Ennek következtében az első spoilerem alja begyűrődött az autó alá, amivel elég nehéz volt az úton tartani. Így csak a negyedik helyig kapaszkodtam fel.

Az időmérő és a második futam is sikerülhetett volna jobban, de mind a kettőből tanultam, minden egyes tapasztalat nagyon sokat számít, úgyhogy elégedett vagyok, az első győzelmemnek pedig nagyon örülök.“

Az ESET V4 Kupa versenynaptára

  • április 12–14. Hungaroring
  • május 17–19. Red Bull Ring (Ausztria)
  • július 26–28. Grobnik (Horvátország)
  • augusztus 23–25. Slovakia Ring (Szlovákia)
  • szeptember 6–8. Brno (Csehország)
  • október 11–13. Hungaroring

Az MHH Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax