Minit ad bérbe a Grifone

Elsők között kaphat Minit az olasz Grifone-csapat, amely már az idei szezonban is szeretné futtatni a Countryman Szuper–2000-es és WRC változatát.

A Grifone-csapat Magyarországon is jól ismert, hiszen ifj. Tóth Jánosnak éveken keresztül szállították a Toyota Celicákat, majd Spitzmüller Csaba is tőlük bérelte Toyota Corolla WRC-jét, de az olasz csapata Peugeot 207 S2000-ese is járt Magyarországon.

A Grifone-csapatot Gigi Tabaton alapította, de igazán fia, Fabrizio Tabaton vitte sikerre. Az Esso fekete-arany színeibe öltöztetett Lancia Deltáival váltak sikeressé, majd a Toyota elsőszámú privát műhelye lettek, később ők vették át a Corolla WRC teljes alkatrészbázisát.

A Toyotás korszak után Peugeot 206 WRC-ket futtattak, majd ők lettek a gyári Fiat Grande Punto S2000-es program egyik alvállalkozói, de emellett Peugeot 207 S2000-esei is voltak a csapatnak. Az idei évtől pedig úgy tűnik, hogy a Mini Countryman programba vágnak bele.

„Meglepett, hogy milyen könnyű volt a Minit vezetni” – mondta Fabrizio Tabaton, aki negyven kilométeren keresztül tesztelhette az autót. Az 55 éves, kétszeres Európa-bajnok versenyző az 1999-es Monte-Carlo Ralin indult utoljára, de az azt megelőző években is csak kedvtelésből versenyzett már.

„Biztos vagyok benne, hogy amint megkapjuk az első Miniket több versenyző is szeretné majd kipróbálni.”

A Grifone-csapat első kuncsaftja valószínűleg Corrado Fontana lesz, aki Tabatonnal együtt tesztelhette az autót.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.