Minit ad bérbe a Grifone

Elsők között kaphat Minit az olasz Grifone-csapat, amely már az idei szezonban is szeretné futtatni a Countryman Szuper–2000-es és WRC változatát.

A Grifone-csapat Magyarországon is jól ismert, hiszen ifj. Tóth Jánosnak éveken keresztül szállították a Toyota Celicákat, majd Spitzmüller Csaba is tőlük bérelte Toyota Corolla WRC-jét, de az olasz csapata Peugeot 207 S2000-ese is járt Magyarországon.

A Grifone-csapatot Gigi Tabaton alapította, de igazán fia, Fabrizio Tabaton vitte sikerre. Az Esso fekete-arany színeibe öltöztetett Lancia Deltáival váltak sikeressé, majd a Toyota elsőszámú privát műhelye lettek, később ők vették át a Corolla WRC teljes alkatrészbázisát.

A Toyotás korszak után Peugeot 206 WRC-ket futtattak, majd ők lettek a gyári Fiat Grande Punto S2000-es program egyik alvállalkozói, de emellett Peugeot 207 S2000-esei is voltak a csapatnak. Az idei évtől pedig úgy tűnik, hogy a Mini Countryman programba vágnak bele.

„Meglepett, hogy milyen könnyű volt a Minit vezetni” – mondta Fabrizio Tabaton, aki negyven kilométeren keresztül tesztelhette az autót. Az 55 éves, kétszeres Európa-bajnok versenyző az 1999-es Monte-Carlo Ralin indult utoljára, de az azt megelőző években is csak kedvtelésből versenyzett már.

„Biztos vagyok benne, hogy amint megkapjuk az első Miniket több versenyző is szeretné majd kipróbálni.”

A Grifone-csapat első kuncsaftja valószínűleg Corrado Fontana lesz, aki Tabatonnal együtt tesztelhette az autót.

Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025

Schneer Laci egy bicskával fusizta meg a Zsigulit a Mecsek Rallyn

Kalandosan kezdődött a Mecsek Rally Schneer László és Róma Gábor számára, hiszen már az első gyorsaságin megállt a Gruppe 2-es Lada 2101-esük. A nézőktől kölcsönkapott bicskával és a záró autó szerszámával sikerült megfusizniuk a Zsigulit. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az itt begyűjtött 30 perc hátrány ellenére sem adta fel és főleg a második napon igen biztató időket autóztak. Kitartásuknak meglett az eredménye is, hiszen a HD1-es kategória második helyén végeztek. 

„Kicsit nehezen indult a verseny – mesélte Schneer László. – Az első gyorsaságin levált az áramtalanítóról a pozitív kábel és leállt a motor. A hibát könnyű volt megtalálni, szerszámot már sokkal nehezebb. A nézőktől kaptam egy bicskát, a záró autótól pedig egy 10-es kulcsot. Ezzel megfusiztam úgy, hogy ki tudjunk jönni a gyorsaságiról, utána pedig a szerelők megjavították és többet nem volt gondunk az autóval. 

Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025
Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025

Az első gyorsaságin így 30 percet veszítettünk, ami után egy kicsit el is ment a lendületem, hiszen ekkora hátránnyal már nem tudtunk kivel versenyezni. Másnapra visszatért belém a versenyszellem és a jó minőségű pályákon egész jó időt autóztunk, úgyhogy végül mégiscsak szép emlék lett a Mecsek Rally. 

Új navigátorral, Róma Gáborral indultam. Nagyon aranyos, kedves srác. A rallyban még kevés rutinja van, de az alázata megvan a sporthoz és nagyon ügyesen látta el a feladatát. Szerintem egy kis tapasztalattal pillanatok alatt nagyon jó navigátor lesz belőle. 

Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025
Schneer László–Róma Gábor, Lada 2101, Mecsek Rally 2025

Mindent egybe véve jó verseny volt, Markó Tibit (a rendezőt) megilleti a dicséret. Nagyon kedvesek voltak a céldobogón, én voltam a harmadik legöregebb versenyző, úgyhogy mindenki úgy kezelt, mint a Laci bácsit, pedig jobban szeretem, ha csak Lacinak szólítanak, az mégis közvetlenebb. 

Sajnálom, hogy (Wirtmann) Feri nem ért célba, de majd legközelebb. Azt még azért el kell mondanom, hogy továbbra is álom ezzel a Zsigulival versenyezni, valahányszor beleülök, mindig megfiatalodok.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax