Molnár Martin

Molnár Martin három futamon nyert a ROK Cup Superfinalen

Szép sikereket ért el Molnár Martin a ROK Cup Superfinal gokartversenyen. A HUMDA Academy versenyzője megnyerte az időmérő csoportját és három előfutamot is, annak ellenére, hogy ez mindössze a második futama volt a kategóriában. Két hét múlva újabb kihívás vár rá.

Lonatóban rendezték a gokartos ROK-kategória éves döntőjét, amelyen a nemzeti és regionális bajnokok vehettek részt, valamint szabadkártyás indulókkal 108 résztvevőre töltötték fel a létszámot. Ennek köszönhetően indulhatott Molnár Martin is a versenyen, hiszen ő az idei szezonban OK Junior kategóriában versenyzett és a hétvége előtt csak egy futamon állt rajthoz ROK-ban.

Ennek ellenére gyorsan kitapasztalta a kategória sajátosságait. Az időmérőn megnyerte a csoportját, összetettben pedig a második helyen végzett. Az öt előfutamból az első elég harcosra sikeredett, itt egy 10 másodperces büntetéssel a 22. helyet szerezte meg, majd egy hatodik helyezéssel szépített.

Fotó: Molnár Martin

Az utolsó három előfutamra Martin taktikát váltott. Az egyértelmű volt, hogy szélárnyékban gyors, de amint a mezőny élére állt, tempót veszített és egy-két kör alatt megelőzték. Ezért úgy kellett sakkoznia, hogy az utolsó körökben álljon az élre. Ez olyan jól sikerült, hogy három előfutamot nyert zsinórban.

A döntőben a hatodik helyről rajtolhatott. Egy rajt utáni tömörülésben egy ütközés során beesett a spoilere, amitől megváltozott a gokart egyensúlya. Ennek ellenére még felküzdötte magát a harmadik helyre, de a beesett spoiler miatt nagyon tolta az elejét a gokart, ezért visszaesett a hatodikra. A beesett spoiler miatt kapott öt másodperc büntetés miatt végül a 12. helyen zárta a versenyt.

Fotó: Molnár Martin

„Érdekes tapasztalat volt ROK-ban versenyezni – mondta Molnár Martin. –Ebben a kategóriában gyengébb a motor, mint OKJ-ben, ezért leginkább féktávon bevetődve lehet előzni. Emiatt egészen más versenyzési stílust igényel, mint amit megszoktam.

Az időmérő jól alakult, megnyertem a csoportomat, összesítettben pedig második lettem. Az első előfutamon a rajt utáni helyezkedésben próbáltam a legjobb pozíciót kiharcolni, de ütközés lett belőle. A második sem sikerült igazán jól. Az utolsó három előfutamra váltottam taktikát, ami bejött. A döntő rajtjában több pozíciót javítottam, de aztán utolértem egy tömörülést. Ott esett be a spoilerem, ami miatt csak magamat hibáztathatom.

Fotó: Molnár Martin

A 12. helynél jobbat szerettem volna elérni a döntőben, de az időmérőcsoport és a három előfutam győzelme így is jó eredmény. Köszönöm az Energy Corsénak és Mick Panigada csapatvezetőnek a hétvégét, a csapat mindent megtett, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a versenyből. Most két hét szünet következik, aztán jöhet az új kihívás.”

Ez pedig nem lesz más mint a kétfutamos WSK Final Cup első hétvégéje Sarnóban. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Molnár Martin ezen a futamon debütál a felnőtt, OK kategóriában.

Molnár Martin, ROK Junior eredmények

Résztvevők: 108
Időmérő csoport: P1
Időmérő: P2
1. előfutam: P2 ->P22
2. előfutam: P1 -> P6
3. előfutam: P1 -> P1
4. előfutam: P1 -> P1
5. előfutam: P1 -> P1
Előfutamok összesített: P6
Döntő: P6 -> P12

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.