Molnár Martin

Molnár Martin három futamon nyert a ROK Cup Superfinalen

Szép sikereket ért el Molnár Martin a ROK Cup Superfinal gokartversenyen. A HUMDA Academy versenyzője megnyerte az időmérő csoportját és három előfutamot is, annak ellenére, hogy ez mindössze a második futama volt a kategóriában. Két hét múlva újabb kihívás vár rá.

Lonatóban rendezték a gokartos ROK-kategória éves döntőjét, amelyen a nemzeti és regionális bajnokok vehettek részt, valamint szabadkártyás indulókkal 108 résztvevőre töltötték fel a létszámot. Ennek köszönhetően indulhatott Molnár Martin is a versenyen, hiszen ő az idei szezonban OK Junior kategóriában versenyzett és a hétvége előtt csak egy futamon állt rajthoz ROK-ban.

Ennek ellenére gyorsan kitapasztalta a kategória sajátosságait. Az időmérőn megnyerte a csoportját, összetettben pedig a második helyen végzett. Az öt előfutamból az első elég harcosra sikeredett, itt egy 10 másodperces büntetéssel a 22. helyet szerezte meg, majd egy hatodik helyezéssel szépített.

Fotó: Molnár Martin

Az utolsó három előfutamra Martin taktikát váltott. Az egyértelmű volt, hogy szélárnyékban gyors, de amint a mezőny élére állt, tempót veszített és egy-két kör alatt megelőzték. Ezért úgy kellett sakkoznia, hogy az utolsó körökben álljon az élre. Ez olyan jól sikerült, hogy három előfutamot nyert zsinórban.

A döntőben a hatodik helyről rajtolhatott. Egy rajt utáni tömörülésben egy ütközés során beesett a spoilere, amitől megváltozott a gokart egyensúlya. Ennek ellenére még felküzdötte magát a harmadik helyre, de a beesett spoiler miatt nagyon tolta az elejét a gokart, ezért visszaesett a hatodikra. A beesett spoiler miatt kapott öt másodperc büntetés miatt végül a 12. helyen zárta a versenyt.

Fotó: Molnár Martin

„Érdekes tapasztalat volt ROK-ban versenyezni – mondta Molnár Martin. –Ebben a kategóriában gyengébb a motor, mint OKJ-ben, ezért leginkább féktávon bevetődve lehet előzni. Emiatt egészen más versenyzési stílust igényel, mint amit megszoktam.

Az időmérő jól alakult, megnyertem a csoportomat, összesítettben pedig második lettem. Az első előfutamon a rajt utáni helyezkedésben próbáltam a legjobb pozíciót kiharcolni, de ütközés lett belőle. A második sem sikerült igazán jól. Az utolsó három előfutamra váltottam taktikát, ami bejött. A döntő rajtjában több pozíciót javítottam, de aztán utolértem egy tömörülést. Ott esett be a spoilerem, ami miatt csak magamat hibáztathatom.

Fotó: Molnár Martin

A 12. helynél jobbat szerettem volna elérni a döntőben, de az időmérőcsoport és a három előfutam győzelme így is jó eredmény. Köszönöm az Energy Corsénak és Mick Panigada csapatvezetőnek a hétvégét, a csapat mindent megtett, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a versenyből. Most két hét szünet következik, aztán jöhet az új kihívás.”

Ez pedig nem lesz más mint a kétfutamos WSK Final Cup első hétvégéje Sarnóban. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Molnár Martin ezen a futamon debütál a felnőtt, OK kategóriában.

Molnár Martin, ROK Junior eredmények

Résztvevők: 108
Időmérő csoport: P1
Időmérő: P2
1. előfutam: P2 ->P22
2. előfutam: P1 -> P6
3. előfutam: P1 -> P1
4. előfutam: P1 -> P1
5. előfutam: P1 -> P1
Előfutamok összesített: P6
Döntő: P6 -> P12

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax