Molnár Martin

Molnár Martin három futamon nyert a ROK Cup Superfinalen

Szép sikereket ért el Molnár Martin a ROK Cup Superfinal gokartversenyen. A HUMDA Academy versenyzője megnyerte az időmérő csoportját és három előfutamot is, annak ellenére, hogy ez mindössze a második futama volt a kategóriában. Két hét múlva újabb kihívás vár rá.

Lonatóban rendezték a gokartos ROK-kategória éves döntőjét, amelyen a nemzeti és regionális bajnokok vehettek részt, valamint szabadkártyás indulókkal 108 résztvevőre töltötték fel a létszámot. Ennek köszönhetően indulhatott Molnár Martin is a versenyen, hiszen ő az idei szezonban OK Junior kategóriában versenyzett és a hétvége előtt csak egy futamon állt rajthoz ROK-ban.

Ennek ellenére gyorsan kitapasztalta a kategória sajátosságait. Az időmérőn megnyerte a csoportját, összetettben pedig a második helyen végzett. Az öt előfutamból az első elég harcosra sikeredett, itt egy 10 másodperces büntetéssel a 22. helyet szerezte meg, majd egy hatodik helyezéssel szépített.

Fotó: Molnár Martin

Az utolsó három előfutamra Martin taktikát váltott. Az egyértelmű volt, hogy szélárnyékban gyors, de amint a mezőny élére állt, tempót veszített és egy-két kör alatt megelőzték. Ezért úgy kellett sakkoznia, hogy az utolsó körökben álljon az élre. Ez olyan jól sikerült, hogy három előfutamot nyert zsinórban.

A döntőben a hatodik helyről rajtolhatott. Egy rajt utáni tömörülésben egy ütközés során beesett a spoilere, amitől megváltozott a gokart egyensúlya. Ennek ellenére még felküzdötte magát a harmadik helyre, de a beesett spoiler miatt nagyon tolta az elejét a gokart, ezért visszaesett a hatodikra. A beesett spoiler miatt kapott öt másodperc büntetés miatt végül a 12. helyen zárta a versenyt.

Fotó: Molnár Martin

„Érdekes tapasztalat volt ROK-ban versenyezni – mondta Molnár Martin. –Ebben a kategóriában gyengébb a motor, mint OKJ-ben, ezért leginkább féktávon bevetődve lehet előzni. Emiatt egészen más versenyzési stílust igényel, mint amit megszoktam.

Az időmérő jól alakult, megnyertem a csoportomat, összesítettben pedig második lettem. Az első előfutamon a rajt utáni helyezkedésben próbáltam a legjobb pozíciót kiharcolni, de ütközés lett belőle. A második sem sikerült igazán jól. Az utolsó három előfutamra váltottam taktikát, ami bejött. A döntő rajtjában több pozíciót javítottam, de aztán utolértem egy tömörülést. Ott esett be a spoilerem, ami miatt csak magamat hibáztathatom.

Fotó: Molnár Martin

A 12. helynél jobbat szerettem volna elérni a döntőben, de az időmérőcsoport és a három előfutam győzelme így is jó eredmény. Köszönöm az Energy Corsénak és Mick Panigada csapatvezetőnek a hétvégét, a csapat mindent megtett, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a versenyből. Most két hét szünet következik, aztán jöhet az új kihívás.”

Ez pedig nem lesz más mint a kétfutamos WSK Final Cup első hétvégéje Sarnóban. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Molnár Martin ezen a futamon debütál a felnőtt, OK kategóriában.

Molnár Martin, ROK Junior eredmények

Résztvevők: 108
Időmérő csoport: P1
Időmérő: P2
1. előfutam: P2 ->P22
2. előfutam: P1 -> P6
3. előfutam: P1 -> P1
4. előfutam: P1 -> P1
5. előfutam: P1 -> P1
Előfutamok összesített: P6
Döntő: P6 -> P12

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program