Molnár Martin

Molnár Martin ötödik hellyel nyitott a ROK Junior kategóriában

Különleges feladatra vállalkozott Molnár Martin, aki az elmúlt héten sikeresen, egy második helyezéssel búcsúzott az OK Junior kategóriától. A felnőtt OK premierjéig azonban van három hét, így rajthoz állt a Trofeo ROK Cupon, ahol teljesen új környezetben kellett bizonyítania. A HUMDA Academy versenyzőjének ez olyan jól sikerült, hogy a 75 fős mezőnyben a döntő ötödik helyét szerezte meg.

Az FIA világbajnokságon elért nyolcadik és a Trofeo delle Industrie második helyével végleg búcsút intett Molnár Martin a gokartos OK Junior kategóriának, és hamarosan a felnőtt OK-ban folytatja.

Az utolsó junior és az első felnőtt futama között azonban három hét szünet van, amelyet természetesen versenyzésre használt fel. Így debütált a ROK sorozat Junior kategóriájában, a Trofeo ROK Cupon, amelyet Lonatóban rendeztek.

A pályát Martin jól ismerte, azonban nagyon rövid ideje volt, hogy a sorozatban használt motort és az eltérő gumiabroncsokat kitapasztalja, megtanulja a teljesen más féktávokat és megtalálja a beállításokat.

Fotó: MOTAM // Molnár Martin

Ez olyan jól sikerült, hogy az időmérő csoportjában harmadik lett, pályafutása első ROK Junior előfutamát megnyerte, a döntőben pedig az ötödik helyen végzett.

„Komoly kihívás volt – mosolygott Molnár Martin. – Lonatóban sokat versenyeztem, nagyon jól ismerem a pályát, ami eleinte előnyöm volt a többiekkel szemben. Ők viszont a kategóriát ismerik jobban. A ROK Juniorban más a motor, egészen mások a féktávok, mint OKJ-ben voltak. Érdekesség, hogy itt röpsúlyos kuplungot használnak, ami miatt megforgás után nem fullad le a motor. Ezt ki is használja a mezőny és sokkal harcosabbak, mint amit OKJ-ben megszoktam.”

„Az időmérőre egész jól összeállt a csomagunk. Szélárnyék nélkül mentem, mert szerettük volna kipróbálni a jövő heti futam előtt, hogy ez mekkora hátrány. Mivel a motor nem erős, így elég nagy. Így lettem harmadik, ami viszont nem rossz eredmény.”

Fotó: MOTAM // Molnár Martin

„Az első előfutamot sikerült megnyernem, majd a következőn negyedik lettem, így szombaton még vezettem az összetett pontállást. Vasárnap az első előfutamon ütköztem, és mire vissza tudtam jönni a pályára, a 15. helyre estem vissza, onnan folyamatosan a leggyorsabb köröket futva kapaszkodtam fel a 11-re. Az utolsó selejtezőn nem volt igazán jó a tempóm, így 6. lettem.”

„Az ’A’ döntőben a kilencedik helyről rajtoltam, és sok oda-vissza előzéssel ötödik lettem. Az eredmény jónak mondható, de száraz pályán a tempómmal nem vagyok teljesen elégedett. Sokat tanultam ezen a hétvégén, amit szeretnék a jövőben hasznosítani és még jobb eredményeket elérni.”

A HUMDA Academy által támogatott Molnár Martin következő versenye a ROK Super Final lesz október 21–23-a között, szintén az olaszországi Lonatóban.

Molnár Martin, ROK Junior eredmények

Résztvevők: 75
Időmérő csoport: P3
Időmérő: P7
BD előfutam: P3 -> P1
BC előfutam: P3 -> P4
BE előfutam: P3 -> P11 (leggyorsabb kör)
AB előfutam: P4 -> P6
Előfutamok összesített: P9
Döntő: P9 -> P5

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax