Művészi fotók az autósport világából – Motorsport Classic 2013 naptár

Éveken keresztül elmentem a McKlein kiadó Motorsport Classic naptára mellett, hiszen az aktuális rali vb-s naptáruk annyira vitt mindent, hogy más nem is nagyon rúghatott labdába mellette.

Korn raus 680804GPD  ar 264.indd

De tévedtem. Daniel Klein a McKlein kiadótól azt javasolta ne is írjak semmilyen ajánlót, amíg nem láttam a naptárat. Így tettem, és már az első pillanatban átértékeltem az erősorrendet a két alkotás között.

A Motorsport Classic az ötvenes, hatvanas és hetvenes évek hangulatát idézi fel fekete-fehér képekkel. Mind egytől-egyig remek fotó, és sokkalta inkább tekinthető művészi alkotásnak, mint a rali vb-s naptár, így még a nappaliban is falra akasztható, nem kell száműzni a garázsba. Az év végén pedig egy-két kép akár be is kereteztethető.

012.a.indd

Ahogyan a rali vb-s naptárnál, itt is 24 (a címlappal együtt) 25 oldal található, tehát minden hónapban két különböző kép közül választhatunk, vagy akár kéthetente is cserélhetjük a képeket.

Kedvencem az egyik januári kép, amely John Surtees Honda RA 301-esét ábrázolja, ahogy a 68-as Belga Nagydíjon szerelik. Bár a kép alapján én azt mondanám, hogy egy szenespincében vannak.

01.b.indd

Nagyon beszédes az 1973-as Safari Ralin, Roger Clark autójáról készült képsorozat is. Külön kuriózum az autó hátsó szélvédőjét rögzítő bőrszíj is, de a motor megemelésére szolgáló kötélrendszer se semmi. A szerelő szandáljáról már nem is beszélve.

04.a.indd

A naptárban vegyesen található Forma–1, túraautó, rali és endurance valamint Indy 500. A mérete kisebb, mint a rali vb-sé, 67 x 48 cm, de így is elég nagyok a képek ahhoz, hogy olyan részletek táruljanak a szemünk elé, amiket egyetlen könyv sem képes visszaadni.

010.b.indd

Az ára 39,90 euró, de jó hír, hogy nem csak a McKlein kiadó webshopjában (rallyewebshop.com), hanem Book Depository-n
http://www.bookdepository.com/Motorsport-Classic-2013-McKlein/9783927458598/?a_aid=rallyrally is lehet kapni, ahol az ára 39,50 euró és postaköltség nélkül szállítják ki akár Magyarországra is.

A Motorsport Classic 2000 példányos limitált szériás kiadvány, és népszerűségére jellemző, hogy a korábbi évek példányait is 30 euró feletti áron kínálják az interneten.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program