Nagyon bevált

Az Országos Ralibajnokság abszolút értékelésében az ötödik helyet szerezte meg Krózser Menyhért és Fodor Géza az Eger Ralin. Az MHH Rally Team párosa most versenyezett először a Subaru Impreza WRC-vel, amely úgy tűnik, beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

_EGE0512 (Large)

„Abszolút elégedettek vagyunk a saját magunk és az autó teljesítményével is” – mondta Krózser Menyhért, aki az első WRC-s versenye után nem tudta leplezni örömét. „Nagyszerű élményt jelentett az autó. Sokan nem hittek benne, hogy ezzel a technikával fel lehet venni a versenyt az élmezőnnyel, de sikerült megmutatnunk, hogy lehetséges.”

„Nagyon sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak. Az első napon, az esőben, gyorsabbak voltunk, akkor a negyedik helyen álltunk. Másnap szoros volt a verseny, öten voltunk 12 másodpercen belül, de a száraz pályán nem tudtam elég gyorsan menni. A WRC-nek nincsen nagy titka, egyszerűen csak adatok kellenek hozzá, hogy az egyes körülmények között hogyan viselkedik, ha valamit állítunk rajta, akkor arra hogyan reagál, milyen gumival mikor gyors stb. Ezeket kell kitapasztalnunk és akkor még gyorsabbak lehetünk.”

_EGE0855 (Large)

„Az első verseny előtt tippelni sem mertem, hogy milyen eredményre számítunk, de most már egyértelmű a célunk: az első háromban szeretnénk végezni. Ehhez persze sokkal jobban ki kell autóznunk a Subarut, de a feladat adott.”

„Fodor Géza három év szünet után ült vissza navigálni, de olyan érzésem volt, mintha csak tegnap szállt volna ki mellőlem. Nagyon élveztük a közös versenyzést.”

„A célban sokan kérdezték, hogy mennyire vált be a Subaru WRC, és mennyire érzem jó döntésnek. A válaszom: Nagyon!”

_EGE3502 (Large)

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft.

További információ: www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax