Nehéz pályák Cipruson – Vizin a pályabejárás után

Feldolgozta az összes pályát Vizin László és Csökő Zoltán a Ciprus Ralin, és kicsit kalandos módon, két és fél napi utánjárással végre megkapták a versenyautót tartalmazó konténert is, így a gépátvételre éppen előkerült a Honda. A gyorsaságik Vizin szerint nagyon nehezek, mindegyiken szerepel aszfalt és durva murvás szakasz is.

„Tegnap (szerdán) befejeztük a pályabejárást” – mondta Vizin Laci bácsi. „Hát nem teljesen olyanok a gyorsaságik, mint amire gondoltam. Az első negyedük aszfalt, majd nagyon rossz minőségű murva következik, az utolsó negyedük pedig megint aszfalt. A pályák nyomvonalvezetése hasonlít a Sanremo Raliéhoz, az aszfaltos részek kicsit szélesebbek, de a murva ugyanolyan szűk. A murvás részek szerintem sokkal rosszabbak, mint a Veszprém Rali pályái. Bár az aszfalt aránya eléri az ötven százalékot, kizárt az aszfalt gumik vagy az aszfalt futómű használata. Még az autót sem lehet leültetni, mert akkor elakadsz a murvás részeken”

„Nagyon okosan kell versenyezni, eddig minden IRC-futam arról szólt, hogy túl kellett élni, de a Ciprus Ralira ez talán még inkább igaz. Már most borzasztó állapotban vannak a pályák, de hát pont ettől nehéz a verseny. Nagyon előkelő, 15-ös rajtszámot kaptunk, ezzel a helyezéssel a célban is elégedett lennék.”

„Ciprus egyébként nagyon kellemes hely, nagyon kedvesek az emberek, a vendéglátásra egy szavunk sem lehet, 26 fok van, a szerelőfiúk a tengerben is fürödtek, nekem erre még nem volt időm. Viszont a konténerünk kiadása óriási kaland volt. Vasárnap éjszaka érkeztünk meg, hétfőn reggel mentünk a konténerért, de csak szerdán délután kettőre sikerült hozzájutnunk a versenyautónkhoz, amivel fél hatra már gépátvételen kellett lenni. Nem kapkodósak a ciprusi hivatalnokok és nagyon jók abban, hogy mit hogyan ne csináljanak meg.”

„Ma (csütörtök) délelőtt megyünk a Golden Stage pályabejárására, amely vasárnap a Ciprus Rali után egy külön verseny lesz. Két szakaszból áll és élőben közvetít az Eurosport. Este pedig már a prológgal elkezdődik a verseny.”

Élő közvetítés az Eurosporton a Ciprus Raliról:

November 5, péntek

10:00–11:00 GY4 (Agioi Vavatsinias 1)

15:00–16:00 GY7 (Agioi Vavatsinias 2)

November 6, szombat

10:00–11:00 GY11 (Galataria 1)

15:00–16:00 GY14 (Galataria 2)

November 7, vasárnap Love Ciprus Golden Stage Rali:

11:00–12:00 Golden Stage 1

14:00–15:00 Golden Stage 2

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“