Sébastien Ogier segítheti ki az IRC-n gyengélkedő Peugeot-csapatot azzal, hogy a Monte-Carlo Rali után újabb két futamon, a Szardínia és az Ypres Ralikon is rajthoz áll.
Ogier a Citroën Junior-csapatában a világbajnokságon az egyik legígéretesebb tehetségnek számít, amit azzal is bizonyított, hogy C4 WRC-jével kis híján megnyerte az Új-Zéland Ralit.
A 2008-as junior világbajnok eddig két alkalommal indult az IRC-n, Peugeot-val. 2009-ben megnyerte a Monte-Carlo Ralit, az idén pedig két gyorsaságival a vége előtt, motorhiba miatt esett ki a második helyről úgy, hogy ő nyerte a legtöbb gyorsaságit.
A Peugeot az elmúlt három évben egyeduralkodó volt az IRC-n, az idén azonban korábbi háromautós csapatát leépítette, és szinte csak a bajnoki cím védőjére, Kiris Meeke-re építi szereplését. A Skoda viszont a két gyári valamint a brit importőr egy autójával nagyon erős csapattal rendelkezik, és 64 ponttal vezeti a gyártók bajnokságát a 33 pontos Peugeot-val szemben.
A 12 fordulóból álló IRC-sorozatban csak a hét legjobb eredményt értékelik, a Skoda eddig kétszer szerezte meg a maximális 18 pontot (kettős győzelemmel), míg kétszer 14 egységgel távozott a versenyekről. Ha még három ehhez hasonló eredményt ér el, lehetetlen lesz behozni a bajnoki pontversenyben, és nem kizárt, hogy a hetedik, nyolcadik IRC-futamon bajnokot hirdethetnek a gyártók között.
A Peugeot egyszer tudott csak 14 pontot gyűjteni, a többi alkalommal, 9, 7 és 3 pontot szereztek. Ez utóbbi három eredményüket gyakorlatilag ki is dobhatják, és amennyiben fel akarják venni a versenyt a cseh csapattal, több kettős győzelemre lesz szükségük, és nem elegendő Meeke első helyezéseire számítani. Ehhez azonban Meeke mellett még egy nagyon erős versenyzőt kell kiállítaniuk.