Ogier első vb-futamgyőzelme – Portugál Rali

Pályafutása első rali világbajnoki futamgyőzelmét aratta Sébastien Ogier, miután a Portugál Rali zárónapján is állta a sarat Sébastien Loebbel szemben.

„Nagyszerű dolog volt megszerezni az első győzelmemet, főleg egy ilyen nagy csata után” – mondta Ogier. „Új-Zélandon az utolsó gyorsaságin veszítettem el a versenyt, de akkor azt mondtam, hogy ha egyszer nyerek, akkor még boldogabb leszek. Úgyhogy most nagyon-nagyon-nagyon boldog vagyok!”

Ogier 21,1 másodperc előnnyel kezdte az utolsó napot, amelyből Loeb az első két gyorsaságin 11-et ledolgozott. A második körben azonban nem tudott ekkora különbséget tenni, és csak 0,6 illetve 1,8 másodpercet vert Ogier-re. Az Algrave-i stadionban tartott utolsó gyorsaságin azonban Ogier 0,2 másodperccel megverte Loeböt és végül 7,9 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt.

„Seb (Ogier) nagyon-nagyon gyors volt ma” – ismerte el Loeb. „Talán pénteken én nem voltam elég gyors, de nem akartam úgy járni, mint Új-Zélandon. Ma (vasárnap) már nem tudtam ekkora hátrányt ledolgozni.”

A Citroën hármas győzelmét Dani Sordo tette teljessé, aki egy perc fölötti hátránnyal végzett a harmadik helyen.

Nem sok hiányzott hozzá, hogy az első négy helyen C4 WRC végezzen, de Petter Solberg az utolsó szuperspeciálon kicsúszott, így Hirvonen meg tudta őt előzni, és végül a fordosé lett a negyedik hely.

Matthew Wilson több mint hét perc hátránnyal lett hatodik, megelőzve a privát Subaruval versenyző Mads Ostberget, az utolsó szuperspeciált megnyerő Federico Villagrát, és a Ford harmadik gyári versenyzőjét, Khalid Al-Qassimit.

Kimi Räikkönen ezúttal nem remekelt, és 11 perc hátránnyal csak a tízedik lett, miután a zárónapon gumiproblémák miatt két helyet veszített.

A Szuper–2000-esek versenyét Jari Ketomaa nyerte, Xavi Pons és Michal Kosciuszko előtt.

A Turán–Zsiros páros a pénteki kalandos napjuk után a verseny végére egész jól összeszedték magukat valamint a Peugeot 307 WRC-t, és a 23 helyre kapaszkodtak fel.

A világbajnokságot továbbra is Loeb vezeti 126 pontjával. Ogier a győzelmével a második helyre kapaszkodott fel 88 ponttal, míg Hirvonen 76 egységgel a harmadik.

A gyártók között a Citroën 189 ponttal vezet a 163 pontos Ford előtt.

Portugál Rali végeredménye:

1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 3:51:16,1

2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +7,9

3. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:17,6

4. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:32,0

5. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +1:35,7

6. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +7:10,1

7. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +7:28,3

8. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +10:36,1

9. Al-Qassimi–Orr, Ford Focus WRC08, +10:55,8

10. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +11:34,3

23. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +36:56,7

A világbajnokság állása:

1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 76, 4. Latvala, 5. P. Solberg 63, 6. Sordo 49, 7. Wilson 38, 8. Villagra 26, 9. H. Solberg 24, 10. Räikkönen 15

Gyártók világbajnoksága:

1. Citroën 189, 2. Ford 163, 3. Citroën Junior 106, 4. Stobart–Ford 84, Munchi’s–Ford 40

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax