Ogier első vb-futamgyőzelme – Portugál Rali

Pályafutása első rali világbajnoki futamgyőzelmét aratta Sébastien Ogier, miután a Portugál Rali zárónapján is állta a sarat Sébastien Loebbel szemben.

„Nagyszerű dolog volt megszerezni az első győzelmemet, főleg egy ilyen nagy csata után” – mondta Ogier. „Új-Zélandon az utolsó gyorsaságin veszítettem el a versenyt, de akkor azt mondtam, hogy ha egyszer nyerek, akkor még boldogabb leszek. Úgyhogy most nagyon-nagyon-nagyon boldog vagyok!”

Ogier 21,1 másodperc előnnyel kezdte az utolsó napot, amelyből Loeb az első két gyorsaságin 11-et ledolgozott. A második körben azonban nem tudott ekkora különbséget tenni, és csak 0,6 illetve 1,8 másodpercet vert Ogier-re. Az Algrave-i stadionban tartott utolsó gyorsaságin azonban Ogier 0,2 másodperccel megverte Loeböt és végül 7,9 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt.

„Seb (Ogier) nagyon-nagyon gyors volt ma” – ismerte el Loeb. „Talán pénteken én nem voltam elég gyors, de nem akartam úgy járni, mint Új-Zélandon. Ma (vasárnap) már nem tudtam ekkora hátrányt ledolgozni.”

A Citroën hármas győzelmét Dani Sordo tette teljessé, aki egy perc fölötti hátránnyal végzett a harmadik helyen.

Nem sok hiányzott hozzá, hogy az első négy helyen C4 WRC végezzen, de Petter Solberg az utolsó szuperspeciálon kicsúszott, így Hirvonen meg tudta őt előzni, és végül a fordosé lett a negyedik hely.

Matthew Wilson több mint hét perc hátránnyal lett hatodik, megelőzve a privát Subaruval versenyző Mads Ostberget, az utolsó szuperspeciált megnyerő Federico Villagrát, és a Ford harmadik gyári versenyzőjét, Khalid Al-Qassimit.

Kimi Räikkönen ezúttal nem remekelt, és 11 perc hátránnyal csak a tízedik lett, miután a zárónapon gumiproblémák miatt két helyet veszített.

A Szuper–2000-esek versenyét Jari Ketomaa nyerte, Xavi Pons és Michal Kosciuszko előtt.

A Turán–Zsiros páros a pénteki kalandos napjuk után a verseny végére egész jól összeszedték magukat valamint a Peugeot 307 WRC-t, és a 23 helyre kapaszkodtak fel.

A világbajnokságot továbbra is Loeb vezeti 126 pontjával. Ogier a győzelmével a második helyre kapaszkodott fel 88 ponttal, míg Hirvonen 76 egységgel a harmadik.

A gyártók között a Citroën 189 ponttal vezet a 163 pontos Ford előtt.

Portugál Rali végeredménye:

1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 3:51:16,1

2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +7,9

3. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:17,6

4. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:32,0

5. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +1:35,7

6. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +7:10,1

7. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +7:28,3

8. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +10:36,1

9. Al-Qassimi–Orr, Ford Focus WRC08, +10:55,8

10. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +11:34,3

23. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +36:56,7

A világbajnokság állása:

1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 76, 4. Latvala, 5. P. Solberg 63, 6. Sordo 49, 7. Wilson 38, 8. Villagra 26, 9. H. Solberg 24, 10. Räikkönen 15

Gyártók világbajnoksága:

1. Citroën 189, 2. Ford 163, 3. Citroën Junior 106, 4. Stobart–Ford 84, Munchi’s–Ford 40

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.