Ogier első vb-futamgyőzelme – Portugál Rali

Pályafutása első rali világbajnoki futamgyőzelmét aratta Sébastien Ogier, miután a Portugál Rali zárónapján is állta a sarat Sébastien Loebbel szemben.

„Nagyszerű dolog volt megszerezni az első győzelmemet, főleg egy ilyen nagy csata után” – mondta Ogier. „Új-Zélandon az utolsó gyorsaságin veszítettem el a versenyt, de akkor azt mondtam, hogy ha egyszer nyerek, akkor még boldogabb leszek. Úgyhogy most nagyon-nagyon-nagyon boldog vagyok!”

Ogier 21,1 másodperc előnnyel kezdte az utolsó napot, amelyből Loeb az első két gyorsaságin 11-et ledolgozott. A második körben azonban nem tudott ekkora különbséget tenni, és csak 0,6 illetve 1,8 másodpercet vert Ogier-re. Az Algrave-i stadionban tartott utolsó gyorsaságin azonban Ogier 0,2 másodperccel megverte Loeböt és végül 7,9 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt.

„Seb (Ogier) nagyon-nagyon gyors volt ma” – ismerte el Loeb. „Talán pénteken én nem voltam elég gyors, de nem akartam úgy járni, mint Új-Zélandon. Ma (vasárnap) már nem tudtam ekkora hátrányt ledolgozni.”

A Citroën hármas győzelmét Dani Sordo tette teljessé, aki egy perc fölötti hátránnyal végzett a harmadik helyen.

Nem sok hiányzott hozzá, hogy az első négy helyen C4 WRC végezzen, de Petter Solberg az utolsó szuperspeciálon kicsúszott, így Hirvonen meg tudta őt előzni, és végül a fordosé lett a negyedik hely.

Matthew Wilson több mint hét perc hátránnyal lett hatodik, megelőzve a privát Subaruval versenyző Mads Ostberget, az utolsó szuperspeciált megnyerő Federico Villagrát, és a Ford harmadik gyári versenyzőjét, Khalid Al-Qassimit.

Kimi Räikkönen ezúttal nem remekelt, és 11 perc hátránnyal csak a tízedik lett, miután a zárónapon gumiproblémák miatt két helyet veszített.

A Szuper–2000-esek versenyét Jari Ketomaa nyerte, Xavi Pons és Michal Kosciuszko előtt.

A Turán–Zsiros páros a pénteki kalandos napjuk után a verseny végére egész jól összeszedték magukat valamint a Peugeot 307 WRC-t, és a 23 helyre kapaszkodtak fel.

A világbajnokságot továbbra is Loeb vezeti 126 pontjával. Ogier a győzelmével a második helyre kapaszkodott fel 88 ponttal, míg Hirvonen 76 egységgel a harmadik.

A gyártók között a Citroën 189 ponttal vezet a 163 pontos Ford előtt.

Portugál Rali végeredménye:

1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 3:51:16,1

2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +7,9

3. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:17,6

4. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:32,0

5. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +1:35,7

6. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +7:10,1

7. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +7:28,3

8. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +10:36,1

9. Al-Qassimi–Orr, Ford Focus WRC08, +10:55,8

10. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +11:34,3

23. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +36:56,7

A világbajnokság állása:

1. Loeb 126, 2. Ogier 88, 3. Hirvonen 76, 4. Latvala, 5. P. Solberg 63, 6. Sordo 49, 7. Wilson 38, 8. Villagra 26, 9. H. Solberg 24, 10. Räikkönen 15

Gyártók világbajnoksága:

1. Citroën 189, 2. Ford 163, 3. Citroën Junior 106, 4. Stobart–Ford 84, Munchi’s–Ford 40

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“