Ogier két tizeddel nyert – Jordán Rali

A rali világbajnokság történetének legszorosabb befutójával, mindössze két tized másodperccel nyerte Sébastien Ogier a Jordán Ralit. A francia fél perc előnnyel kezdte a verseny második napját, ám a pályatakarítás miatt nagy hátrányban volt. Ezt használt ki Jari-Matti Latvala, aki az utolsó négyből három szakaszt nyert, az utolsó előtti gyorsaságin pedig fél másodperc előnnyel átvette a vezetést. Ogier azonban a mindent eldöntő Baptism gyorsasági beleadott apait, anyait és megfordította a sorrendet.

Ezzel Ogier a Portugál Rali után zsinórban második győzelmét aratta, ő az idén az első, aki duplázni tudott, sőt ő az első olyan versenyző, aki a futamot és egyben az utolsó, erőgyorsaságit is meg tudta nyerni, így a győzelemért járó 25 pont mellé bezsebelte a szakaszgyőzelemért járó három bónuszpontot is.

Jari-Matti Latvala minden erőfeszítése ellenére „csak” második lett. Az első helyért szintén versenyben lévő Sébastien Loeb szombaton az autó beállításával nem volt megelégedve, így pénteki fél perces hátrányát megtartva futott be harmadiknak. Nála is rosszabbul járt Petter Solberg, aki szintén az első helyért hajtott, ám kicsúszott és a verseny feladására kényszerült.

A pénteki pályatakarítással és kormányszervo problémával annyi időt veszítette Mikko Hirvonen, hogy szombaton magányosan autózva, két és fél perc hátránnyal a negyedik helyen ért célba.

Miután a pontversenyben hátrább szereplő pilóták végeztek az élen, a világbajnokság is igen szorossá vált. Loeb 74 ponttal átvette a vezetést, a 72 pontos Hirvonen előtt. A versenyt megnyerő Ogier (egy kiesése ellenére is) 69 pontot gyűjtve a harmadik, míg az egyelőre futamgyőzelem nélkül álló Latvala 66 egységgel a negyedik. A gyártók versenyében a Ford 100 ponttal vezet a 90 pontos Citroën előtt.

Csak egy defekt következtében veszítette el az ötödik helyezést Kimi Räikkönen, és csúszott vissza a hatodik helyre, így az ötödiket Matthew Wilson csípte meg. Federico Villagra lett a hetedik, Khalid Al-Qassimi a nyolcadik, Dennis Kuipers a kilencedik, míg a Szuper–2000-et nyerő Bernardo Sousa a tizedik. A versenyen induló magyar páros, a Turán–Zsiros kettős nem ért célba.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.