Ogier két tizeddel nyert – Jordán Rali

A rali világbajnokság történetének legszorosabb befutójával, mindössze két tized másodperccel nyerte Sébastien Ogier a Jordán Ralit. A francia fél perc előnnyel kezdte a verseny második napját, ám a pályatakarítás miatt nagy hátrányban volt. Ezt használt ki Jari-Matti Latvala, aki az utolsó négyből három szakaszt nyert, az utolsó előtti gyorsaságin pedig fél másodperc előnnyel átvette a vezetést. Ogier azonban a mindent eldöntő Baptism gyorsasági beleadott apait, anyait és megfordította a sorrendet.

Ezzel Ogier a Portugál Rali után zsinórban második győzelmét aratta, ő az idén az első, aki duplázni tudott, sőt ő az első olyan versenyző, aki a futamot és egyben az utolsó, erőgyorsaságit is meg tudta nyerni, így a győzelemért járó 25 pont mellé bezsebelte a szakaszgyőzelemért járó három bónuszpontot is.

Jari-Matti Latvala minden erőfeszítése ellenére „csak” második lett. Az első helyért szintén versenyben lévő Sébastien Loeb szombaton az autó beállításával nem volt megelégedve, így pénteki fél perces hátrányát megtartva futott be harmadiknak. Nála is rosszabbul járt Petter Solberg, aki szintén az első helyért hajtott, ám kicsúszott és a verseny feladására kényszerült.

A pénteki pályatakarítással és kormányszervo problémával annyi időt veszítette Mikko Hirvonen, hogy szombaton magányosan autózva, két és fél perc hátránnyal a negyedik helyen ért célba.

Miután a pontversenyben hátrább szereplő pilóták végeztek az élen, a világbajnokság is igen szorossá vált. Loeb 74 ponttal átvette a vezetést, a 72 pontos Hirvonen előtt. A versenyt megnyerő Ogier (egy kiesése ellenére is) 69 pontot gyűjtve a harmadik, míg az egyelőre futamgyőzelem nélkül álló Latvala 66 egységgel a negyedik. A gyártók versenyében a Ford 100 ponttal vezet a 90 pontos Citroën előtt.

Csak egy defekt következtében veszítette el az ötödik helyezést Kimi Räikkönen, és csúszott vissza a hatodik helyre, így az ötödiket Matthew Wilson csípte meg. Federico Villagra lett a hetedik, Khalid Al-Qassimi a nyolcadik, Dennis Kuipers a kilencedik, míg a Szuper–2000-et nyerő Bernardo Sousa a tizedik. A versenyen induló magyar páros, a Turán–Zsiros kettős nem ért célba.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“