Ogier maradt az élen – Portugál Rali második nap

Pénteki 44 másodperces előnyének felét meg tudta őrizni Sébastien Ogier a Portugál Rali második napján, és 21,1 másodperc előnnyel az élről várhatja a zárónapot.

Szombaton, ahogy arra számítani lehetett a harmadik helyen, jobb tapadási körülmények között rajtoló Sébastien Loeb volt a leggyorsabb. A napi hat szakaszból négyet megnyert, de Ogier végig ott toporgott a sarkában. Sőt, amikor Loeb a gumijait kímélve egy kicsit elóvatoskodta a második kör első gyorsaságiját, Ogier odáig szemtelenkedett, hogy szakaszt is tudott nyerni.

Mivel vasárnap csak négy valódi, és egy nyúlfarknyi szakasz vár a mezőnyre, nagyon úgy tűnik, hogy Ogier előnye elegendő lehet Loebbel szemben, hogy megszerezz pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét.

„Egész nap nagyon keményen nyomtam” – mondta Ogier. „Sokkal nehezebb volt, mint tegnap, de elégedett vagyok. Elsőnek rajtoltunk, ennek ellenére nem veszítettünk sokat.”

Ogier teljesítményét még Loeb is elismerte: „Ugyanolyan gyorsasági időket ért el, és nem tette tönkre a gumijait. Nagyon keményen kell nyomnom, de nagy a különbség köztünk, és (Ogier) rettenetesen gyors.”

Az első kettőtől egy kicsit leszakadva, Petter Solberg áll a harmadik helyen 52,2 másodperc hátránnyal, míg Dani Sordo már több mint egy perccel van lemaradva a negyedik helyen. A spanyol egy darabig még Loebbel is felvette a versenyt a második helyért, ám az utolsó előtti gyorsaságin vissza kellett vennie a tempóból, mert félő volt, hogy gumijait annyira elkoptatja, hogy az utolsó gyorsaságira nem marad tapadása. Ezen az egy szakaszon veszített közel fél percet és esett vissza a másodikról a negyedik helyre.

Négy Citroën után csak az ötödik helyen áll a legjobb fordos, Mikko Hirvonen, aki egy elég frusztrált napot követően 1 perc 13 másodperc hátrányba került. Nála is rosszabbul járt csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki a kilencedik gyorsaságin kicsúszott, fának ütközött és annyira összetörte autója hátulját, hogy fel kellett adnia a versenyt.

A két Stobart–Forddal Henning Solberg és Matthew Wilson következnek a hatodik, hetedik helyen három és négy perc hátránnyal. Mads Östberg a Subaru WRC-vel nyolcadik. Kimi Räikkönen már több mint hét perc hátránnyal a kilencedik, de így is megelőzi a Munchi’s–Ford versenyzőjét, Federico Villagrát.

Al-Attiyah kiesése után Jari Ketomaa vette át a vezetést a Szuper–2000-esek között.

A verseny magyar résztvevői, a Turán–Zsiros páros a pénteki műszaki hiba és defektsorozatuk után szombaton már tudtak autózni pár tiszta gyorsaságit, és a harmincadik helyre kapaszkodtak fel.

Portugál Rali állása a második nap után:

1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 2:50:48,1

2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +21,1

3. P. Solberg–Mills,  Citroën C4 WRC, +52,2

4. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:05,7

5. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:13,9

6. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +3:02,8

7. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +4:41,8

8. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +5:36,7

9. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +7:29,7

10. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +7.55,1

21. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +25:35,0

30. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +30:59,7

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“