Pénteki 44 másodperces előnyének felét meg tudta őrizni Sébastien Ogier a Portugál Rali második napján, és 21,1 másodperc előnnyel az élről várhatja a zárónapot.
Szombaton, ahogy arra számítani lehetett a harmadik helyen, jobb tapadási körülmények között rajtoló Sébastien Loeb volt a leggyorsabb. A napi hat szakaszból négyet megnyert, de Ogier végig ott toporgott a sarkában. Sőt, amikor Loeb a gumijait kímélve egy kicsit elóvatoskodta a második kör első gyorsaságiját, Ogier odáig szemtelenkedett, hogy szakaszt is tudott nyerni.
Mivel vasárnap csak négy valódi, és egy nyúlfarknyi szakasz vár a mezőnyre, nagyon úgy tűnik, hogy Ogier előnye elegendő lehet Loebbel szemben, hogy megszerezz pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét.
„Egész nap nagyon keményen nyomtam” – mondta Ogier. „Sokkal nehezebb volt, mint tegnap, de elégedett vagyok. Elsőnek rajtoltunk, ennek ellenére nem veszítettünk sokat.”
Ogier teljesítményét még Loeb is elismerte: „Ugyanolyan gyorsasági időket ért el, és nem tette tönkre a gumijait. Nagyon keményen kell nyomnom, de nagy a különbség köztünk, és (Ogier) rettenetesen gyors.”
Az első kettőtől egy kicsit leszakadva, Petter Solberg áll a harmadik helyen 52,2 másodperc hátránnyal, míg Dani Sordo már több mint egy perccel van lemaradva a negyedik helyen. A spanyol egy darabig még Loebbel is felvette a versenyt a második helyért, ám az utolsó előtti gyorsaságin vissza kellett vennie a tempóból, mert félő volt, hogy gumijait annyira elkoptatja, hogy az utolsó gyorsaságira nem marad tapadása. Ezen az egy szakaszon veszített közel fél percet és esett vissza a másodikról a negyedik helyre.
Négy Citroën után csak az ötödik helyen áll a legjobb fordos, Mikko Hirvonen, aki egy elég frusztrált napot követően 1 perc 13 másodperc hátrányba került. Nála is rosszabbul járt csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki a kilencedik gyorsaságin kicsúszott, fának ütközött és annyira összetörte autója hátulját, hogy fel kellett adnia a versenyt.
A két Stobart–Forddal Henning Solberg és Matthew Wilson következnek a hatodik, hetedik helyen három és négy perc hátránnyal. Mads Östberg a Subaru WRC-vel nyolcadik. Kimi Räikkönen már több mint hét perc hátránnyal a kilencedik, de így is megelőzi a Munchi’s–Ford versenyzőjét, Federico Villagrát.
Al-Attiyah kiesése után Jari Ketomaa vette át a vezetést a Szuper–2000-esek között.
A verseny magyar résztvevői, a Turán–Zsiros páros a pénteki műszaki hiba és defektsorozatuk után szombaton már tudtak autózni pár tiszta gyorsaságit, és a harmincadik helyre kapaszkodtak fel.
Portugál Rali állása a második nap után:
1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 2:50:48,1
2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +21,1
3. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +52,2
4. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:05,7
5. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:13,9
6. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +3:02,8
7. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +4:41,8
8. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +5:36,7
9. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +7:29,7
10. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +7.55,1
21. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +25:35,0
30. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +30:59,7