Ogier maradt az élen – Portugál Rali második nap

Pénteki 44 másodperces előnyének felét meg tudta őrizni Sébastien Ogier a Portugál Rali második napján, és 21,1 másodperc előnnyel az élről várhatja a zárónapot.

Szombaton, ahogy arra számítani lehetett a harmadik helyen, jobb tapadási körülmények között rajtoló Sébastien Loeb volt a leggyorsabb. A napi hat szakaszból négyet megnyert, de Ogier végig ott toporgott a sarkában. Sőt, amikor Loeb a gumijait kímélve egy kicsit elóvatoskodta a második kör első gyorsaságiját, Ogier odáig szemtelenkedett, hogy szakaszt is tudott nyerni.

Mivel vasárnap csak négy valódi, és egy nyúlfarknyi szakasz vár a mezőnyre, nagyon úgy tűnik, hogy Ogier előnye elegendő lehet Loebbel szemben, hogy megszerezz pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét.

„Egész nap nagyon keményen nyomtam” – mondta Ogier. „Sokkal nehezebb volt, mint tegnap, de elégedett vagyok. Elsőnek rajtoltunk, ennek ellenére nem veszítettünk sokat.”

Ogier teljesítményét még Loeb is elismerte: „Ugyanolyan gyorsasági időket ért el, és nem tette tönkre a gumijait. Nagyon keményen kell nyomnom, de nagy a különbség köztünk, és (Ogier) rettenetesen gyors.”

Az első kettőtől egy kicsit leszakadva, Petter Solberg áll a harmadik helyen 52,2 másodperc hátránnyal, míg Dani Sordo már több mint egy perccel van lemaradva a negyedik helyen. A spanyol egy darabig még Loebbel is felvette a versenyt a második helyért, ám az utolsó előtti gyorsaságin vissza kellett vennie a tempóból, mert félő volt, hogy gumijait annyira elkoptatja, hogy az utolsó gyorsaságira nem marad tapadása. Ezen az egy szakaszon veszített közel fél percet és esett vissza a másodikról a negyedik helyre.

Négy Citroën után csak az ötödik helyen áll a legjobb fordos, Mikko Hirvonen, aki egy elég frusztrált napot követően 1 perc 13 másodperc hátrányba került. Nála is rosszabbul járt csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki a kilencedik gyorsaságin kicsúszott, fának ütközött és annyira összetörte autója hátulját, hogy fel kellett adnia a versenyt.

A két Stobart–Forddal Henning Solberg és Matthew Wilson következnek a hatodik, hetedik helyen három és négy perc hátránnyal. Mads Östberg a Subaru WRC-vel nyolcadik. Kimi Räikkönen már több mint hét perc hátránnyal a kilencedik, de így is megelőzi a Munchi’s–Ford versenyzőjét, Federico Villagrát.

Al-Attiyah kiesése után Jari Ketomaa vette át a vezetést a Szuper–2000-esek között.

A verseny magyar résztvevői, a Turán–Zsiros páros a pénteki műszaki hiba és defektsorozatuk után szombaton már tudtak autózni pár tiszta gyorsaságit, és a harmincadik helyre kapaszkodtak fel.

Portugál Rali állása a második nap után:

1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 2:50:48,1

2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +21,1

3. P. Solberg–Mills,  Citroën C4 WRC, +52,2

4. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:05,7

5. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:13,9

6. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +3:02,8

7. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +4:41,8

8. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +5:36,7

9. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +7:29,7

10. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +7.55,1

21. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +25:35,0

30. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +30:59,7

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.