Ogier maradt az élen – Portugál Rali második nap

Pénteki 44 másodperces előnyének felét meg tudta őrizni Sébastien Ogier a Portugál Rali második napján, és 21,1 másodperc előnnyel az élről várhatja a zárónapot.

Szombaton, ahogy arra számítani lehetett a harmadik helyen, jobb tapadási körülmények között rajtoló Sébastien Loeb volt a leggyorsabb. A napi hat szakaszból négyet megnyert, de Ogier végig ott toporgott a sarkában. Sőt, amikor Loeb a gumijait kímélve egy kicsit elóvatoskodta a második kör első gyorsaságiját, Ogier odáig szemtelenkedett, hogy szakaszt is tudott nyerni.

Mivel vasárnap csak négy valódi, és egy nyúlfarknyi szakasz vár a mezőnyre, nagyon úgy tűnik, hogy Ogier előnye elegendő lehet Loebbel szemben, hogy megszerezz pályafutása első világbajnoki futamgyőzelmét.

„Egész nap nagyon keményen nyomtam” – mondta Ogier. „Sokkal nehezebb volt, mint tegnap, de elégedett vagyok. Elsőnek rajtoltunk, ennek ellenére nem veszítettünk sokat.”

Ogier teljesítményét még Loeb is elismerte: „Ugyanolyan gyorsasági időket ért el, és nem tette tönkre a gumijait. Nagyon keményen kell nyomnom, de nagy a különbség köztünk, és (Ogier) rettenetesen gyors.”

Az első kettőtől egy kicsit leszakadva, Petter Solberg áll a harmadik helyen 52,2 másodperc hátránnyal, míg Dani Sordo már több mint egy perccel van lemaradva a negyedik helyen. A spanyol egy darabig még Loebbel is felvette a versenyt a második helyért, ám az utolsó előtti gyorsaságin vissza kellett vennie a tempóból, mert félő volt, hogy gumijait annyira elkoptatja, hogy az utolsó gyorsaságira nem marad tapadása. Ezen az egy szakaszon veszített közel fél percet és esett vissza a másodikról a negyedik helyre.

Négy Citroën után csak az ötödik helyen áll a legjobb fordos, Mikko Hirvonen, aki egy elég frusztrált napot követően 1 perc 13 másodperc hátrányba került. Nála is rosszabbul járt csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki a kilencedik gyorsaságin kicsúszott, fának ütközött és annyira összetörte autója hátulját, hogy fel kellett adnia a versenyt.

A két Stobart–Forddal Henning Solberg és Matthew Wilson következnek a hatodik, hetedik helyen három és négy perc hátránnyal. Mads Östberg a Subaru WRC-vel nyolcadik. Kimi Räikkönen már több mint hét perc hátránnyal a kilencedik, de így is megelőzi a Munchi’s–Ford versenyzőjét, Federico Villagrát.

Al-Attiyah kiesése után Jari Ketomaa vette át a vezetést a Szuper–2000-esek között.

A verseny magyar résztvevői, a Turán–Zsiros páros a pénteki műszaki hiba és defektsorozatuk után szombaton már tudtak autózni pár tiszta gyorsaságit, és a harmincadik helyre kapaszkodtak fel.

Portugál Rali állása a második nap után:

1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 2:50:48,1

2. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +21,1

3. P. Solberg–Mills,  Citroën C4 WRC, +52,2

4. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +1:05,7

5. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +1:13,9

6. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +3:02,8

7. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +4:41,8

8. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +5:36,7

9. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +7:29,7

10. Villagra–Perez-Companc, Ford Focus WRC08, +7.55,1

21. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +25:35,0

30. Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +30:59,7

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax