Ogier nyert, Loeb még nem világbajnok – Japán Rali 3. nap

Második vb-futam győzelmét szerezte Sébastien Ogier a Japán Ralin, az elsőt a Citroën gyári csapatának színeiben. Petter Solberg privát Citroën C4-esével lett a második, Jari-Matti Latvala pedig Ford Focus-szal a harmadik.

Miután Sébastien Loeb csak az ötödik helyen végzett, nem dőlt el a világbajnoki cím, sőt Ogier-n kívül még Latvalának is maradt matematikai esélye.

Izgalmas utolsó napra számíthattunk a Japán Ralin, hiszen a három éllovast mindössze 5,4 másodperc választotta el egymástól. A nagy csata azonban elmaradt. Mikko Hirvonen differenciálműve hibásodott meg, ami miatt végül a hatodik helyre esett vissza. Petter Solbergnek pedig az egyik lengéscsillapítója ment tönkre, ami miatt nem tudott meccselni Sébastien Ogier-vel.

A francia versenyző a mai második szakaszon vette át a vezetést és szerezte meg pályafutása második győzelmét, amellyel az elmúlt öt murvás futam mindegyikén megverte a Sébastien Loeböt, és stabilan tartja második helyét a világbajnokságon.

„Ez csodálatos, nagyon-nagyon boldog vagyok” – mondta Ogier. „A verseny előtt azt gondoltam, hogy nehéz rali lesz, nem kedvelem ezeket a kemény szakaszokat, és ez az első alkalom, hogy itt versenyeztem. De a rajttól fogva jó ritmust találtunk, és nyertünk.”

Petter Solbergnek igen jó lehetősége lett volna a 2005-ös Wales Rali után újra vb-futamot nyerni, de az első napon korai rajt miatt kapott tíz másodperces büntetése és a második napi futóműhibája után meg kellett elégednie a második helyezéssel.

Jari-Matti Latvalát szombaton hátráltatta egy féltengelytörés, de vasárnap az ötödikről a harmadik helyre tudott előrelépni.

Dani Sordo a Citroën Junior-csapat színeiben szerezte meg a negyedik helyet, míg Sébastien Loeb gyári Citroënével csak Hirvonen differenciálmű hibája után tudott felkapaszkodni az ötödik helyre. A világbajnokságot továbbra is toronymagasan vezető francia egész hétvégén nem találta a ritmust, és idei legrosszabb helyezését érte el. Hirvonen lett a hatodik.

Henning Solberg a Stobart–Forddal magányos versenyt vívott. Az első hattal nem tudott lépést tartani és három perc hátránnyal szerezte meg a hetedik helyet. A mögötte jövőktől azonban nem kellette tartania, hiszen a nyolcadik Federico Villagrára több mint hét percet vert.

Kimi Räikkönen félreértette itinerét, ami miatt leesett az útról és vasárnap a verseny feladására kényszerült.

A világbajnokságot Loeb 201 ponttal vezeti a 158 pontos Ogier és a 132 pontos Latvala előtt.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.