Ogier nyert, Loeb még nem világbajnok – Japán Rali 3. nap

Második vb-futam győzelmét szerezte Sébastien Ogier a Japán Ralin, az elsőt a Citroën gyári csapatának színeiben. Petter Solberg privát Citroën C4-esével lett a második, Jari-Matti Latvala pedig Ford Focus-szal a harmadik.

Miután Sébastien Loeb csak az ötödik helyen végzett, nem dőlt el a világbajnoki cím, sőt Ogier-n kívül még Latvalának is maradt matematikai esélye.

Izgalmas utolsó napra számíthattunk a Japán Ralin, hiszen a három éllovast mindössze 5,4 másodperc választotta el egymástól. A nagy csata azonban elmaradt. Mikko Hirvonen differenciálműve hibásodott meg, ami miatt végül a hatodik helyre esett vissza. Petter Solbergnek pedig az egyik lengéscsillapítója ment tönkre, ami miatt nem tudott meccselni Sébastien Ogier-vel.

A francia versenyző a mai második szakaszon vette át a vezetést és szerezte meg pályafutása második győzelmét, amellyel az elmúlt öt murvás futam mindegyikén megverte a Sébastien Loeböt, és stabilan tartja második helyét a világbajnokságon.

„Ez csodálatos, nagyon-nagyon boldog vagyok” – mondta Ogier. „A verseny előtt azt gondoltam, hogy nehéz rali lesz, nem kedvelem ezeket a kemény szakaszokat, és ez az első alkalom, hogy itt versenyeztem. De a rajttól fogva jó ritmust találtunk, és nyertünk.”

Petter Solbergnek igen jó lehetősége lett volna a 2005-ös Wales Rali után újra vb-futamot nyerni, de az első napon korai rajt miatt kapott tíz másodperces büntetése és a második napi futóműhibája után meg kellett elégednie a második helyezéssel.

Jari-Matti Latvalát szombaton hátráltatta egy féltengelytörés, de vasárnap az ötödikről a harmadik helyre tudott előrelépni.

Dani Sordo a Citroën Junior-csapat színeiben szerezte meg a negyedik helyet, míg Sébastien Loeb gyári Citroënével csak Hirvonen differenciálmű hibája után tudott felkapaszkodni az ötödik helyre. A világbajnokságot továbbra is toronymagasan vezető francia egész hétvégén nem találta a ritmust, és idei legrosszabb helyezését érte el. Hirvonen lett a hatodik.

Henning Solberg a Stobart–Forddal magányos versenyt vívott. Az első hattal nem tudott lépést tartani és három perc hátránnyal szerezte meg a hetedik helyet. A mögötte jövőktől azonban nem kellette tartania, hiszen a nyolcadik Federico Villagrára több mint hét percet vert.

Kimi Räikkönen félreértette itinerét, ami miatt leesett az útról és vasárnap a verseny feladására kényszerült.

A világbajnokságot Loeb 201 ponttal vezeti a 158 pontos Ogier és a 132 pontos Latvala előtt.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“