Sébastien Ogier 1,6 másodperc előnnyel vezeti a Mexikó Ralit az első nap után csapattársa, Sébastien Loeb előtt. A két gyári Citroën-versenyzőhöz képest több mint egy perc hátránnyal áll a harmadik helyen a legjobb fordos, Mikko Hirvonen.
Elsöprő Citroën-fölényt hozott a Mexikó Rali elsőnapi versenye, hiszen mind a tíz gyorsasági szakaszt DS3 WRC-vel nyerték. Csütörtökön, a prológon még Solberg volt a leggyorsabb, pénteken, az igazi gyorsaságikon azonban már Ogier és Loeb vitte a prímet, és felváltva nyerték a szakaszokat.
A Citroën versenyzői kedvező rajtpozíciójukat kihasználva tudtak elhúzni 1 perc 22 másodpercre Mikko Hirvonentől, aki pénteken a pályák takarítását végezte.
Egészen a hatodik gyorsaságiig három DS3 WRC állt az élen. Ekkor lazult le Petter Solberg autóján egy elektromos kábel, ami miatt hét percet veszített a gyorsaságin. A hibát etapon sikerült megjavítaniuk, de a késés miatt csak a 13. helyen állnak.
Jari-Matti Latvala egy defekttel veszített kb két percet, és közel három perc hátránnyal áll a negyedik helyen a gyári Forddal.
A verseny meglepetésembere eddig az egy év kihagyás után visszatérő Jevgenyij Novikov, aki Latvalától mindössze tíz pásodperccel lemaradva áll az ötödik helyen a Stobart–Forddal. Az orosz versenyzőt csapattársa, Henning Solberg követi a hatodik helyen, 12 másopderc hátránnyal. Míg Dennis Kuipers a Ferm-csapat színeiben a hetedik
Akár a negyedik helyen is állhatna a Svéd Rali sztárja, Mads Ostberg, aki azonban a harmadik szakaszon defektet kapott és mivel még tíz kilométer hátra volt a pályából, meg kellett állnia a kereket cserélni, amivel négy percet veszített és a 11. helyről várhatja a szombati folytatást.
Kiválóan autózott Matthew Wilson is, aki a negyedik helyről esett vissza a 15.-re, miután Fordja meghibásodott. De nem csak ő járt így a Fiestával. Ken Block a csütörtöki prológon nem tudott elrajtolni egy titokzatos elektromos hiba miatt, amiért eleve tíz perc büntetéssel kezdte a versenyt. Autója pénteken újfent meghibásodott és megállt a gyorsaságin, így a kihagyott szakaszokkal összegyűjtött büntetései miatt 23 perc hátránnyal a 17.
A Szuper–2000-es vb-t Nasser Al-Attiyah vezeti Ott Tanak és Martin Prokop előtt, az IRC-bajnok Juho Hänninen egy megforgást követően csak a negyedik.