Ogier vezet – Mexikó Rali első nap

Sébastien Ogier 1,6 másodperc előnnyel vezeti a Mexikó Ralit az első nap után csapattársa, Sébastien Loeb előtt. A két gyári Citroën-versenyzőhöz képest több mint egy perc hátránnyal áll a harmadik helyen a legjobb fordos, Mikko Hirvonen.

Elsöprő Citroën-fölényt hozott a Mexikó Rali elsőnapi versenye, hiszen mind a tíz gyorsasági szakaszt DS3 WRC-vel nyerték. Csütörtökön, a prológon még Solberg volt a leggyorsabb, pénteken, az igazi gyorsaságikon azonban már Ogier és Loeb vitte a prímet, és felváltva nyerték a szakaszokat.

A Citroën versenyzői kedvező rajtpozíciójukat kihasználva tudtak elhúzni 1 perc 22 másodpercre Mikko Hirvonentől, aki pénteken a pályák takarítását végezte.

Egészen a hatodik gyorsaságiig három DS3 WRC állt az élen. Ekkor lazult le Petter Solberg autóján egy elektromos kábel, ami miatt hét percet veszített a gyorsaságin. A hibát etapon sikerült megjavítaniuk, de a késés miatt csak a 13. helyen állnak.

Jari-Matti Latvala egy defekttel veszített kb két percet, és közel három perc hátránnyal áll a negyedik helyen a gyári Forddal.

A verseny meglepetésembere eddig az egy év kihagyás után visszatérő Jevgenyij Novikov, aki Latvalától mindössze tíz pásodperccel lemaradva áll az ötödik helyen a Stobart–Forddal. Az orosz versenyzőt csapattársa, Henning Solberg követi a hatodik helyen, 12 másopderc hátránnyal. Míg Dennis Kuipers a Ferm-csapat színeiben a hetedik

Akár a negyedik helyen is állhatna a Svéd Rali sztárja, Mads Ostberg, aki azonban a harmadik szakaszon defektet kapott és mivel még tíz kilométer hátra volt a pályából, meg kellett állnia a kereket cserélni, amivel négy percet veszített és a 11. helyről várhatja a szombati folytatást.

Kiválóan autózott Matthew Wilson is, aki a negyedik helyről esett vissza a 15.-re, miután Fordja meghibásodott. De nem csak ő járt így a Fiestával. Ken Block a csütörtöki prológon nem tudott elrajtolni egy titokzatos elektromos hiba miatt, amiért eleve tíz perc büntetéssel kezdte a versenyt. Autója pénteken újfent meghibásodott és megállt a gyorsaságin, így a kihagyott szakaszokkal összegyűjtött büntetései miatt 23 perc hátránnyal a 17.

A Szuper–2000-es vb-t Nasser Al-Attiyah vezeti Ott Tanak és Martin Prokop előtt, az IRC-bajnok Juho Hänninen egy megforgást követően csak a negyedik.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.