Ogier vezet – Portugál Rali első nap

Hat gyorsasági szakaszból ötöt megnyert Sébastien Ogier, a Portugál Rali első napján, és 26,6 másodperc előnnyel vezeti a versenyt.

A Citroën Junior-csapatának versenyzője kedvező rajtpozícióját használta ki és állt az élére a pénteki második gyorsaságin. A vezetést márkatársától, Dani Sordótól vette át, aki a mai utolsó gyorsasági előtt még 8,5 másodperccel volt csak lemaradva Ogier mögött, ám az utolsó szakaszon fékhiba miatt túlcsúszott egy hajtűkanyaron.

Az utolsó gyorsaságin tessékelte maga elé Sébastien Loeböt Mikko Hirvonen és Petter Solberg is. Az elsőnek rajtoló Loeb egész nap arra panaszkodott, hogy nincs tapadása, aminek köszönhetően a harmadik helyen már 44,8 másodperccel van lemaradva Ogier mögött. A legjobb Fordos, Hirvonen 2,1 másodperccel Loeb mögött a negyedik helyen áll, míg a nap utolsó gyorsaságiján defektet kapó Petter Solberg újabb 3 másodperccel van Hirvonen mögött az ötödik helyen.

Jari-Matti Latvala tavalyi sokszoros bukfence után nagyon visszafogottan kezdte a versenyt és már több mint egy perc hátránnyal áll a hatodik helyen. A kormányzási problémával küzdő Henning Solberg a hetedik, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Matthew Wilsont.

Mads Ostberg már jóval két perc fölötti hátránnyal a kilencedik Subaru WRC-vel, míg a tízedik Kimi Räikkönen három percet kapott a Citroënnel.

A Szuper–2000-esek versenyét az IRC-n gyári Skoda pilótaként versenyző Juho Hänninen vezeti. De a Szuper–2000-es vb-re nevezettek közül Jari Ketomaa áll a legjobban, aki az utolsó gyorsaságin előzte meg a kormányszervo problémával küzdő Nasser Al-Attiyahot.

A verseny egyetlen magyar résztvevője, a Turán–Zsiros páros a 45. helyen áll 19 perc hátránnyal.

Portugál Rali állása az első nap után:

  1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 1:20:34,4
  2. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +26,6
  3. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +44,8
  4. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +46,9
  5. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +49,9
  6. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +1:02,8
  7. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +1:20,7
  8. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +1:54,6
  9. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +2:37,3
  10. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +3:18,1

45.  Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +19:26,3

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program