Ogier vezet – Portugál Rali első nap

Hat gyorsasági szakaszból ötöt megnyert Sébastien Ogier, a Portugál Rali első napján, és 26,6 másodperc előnnyel vezeti a versenyt.

A Citroën Junior-csapatának versenyzője kedvező rajtpozícióját használta ki és állt az élére a pénteki második gyorsaságin. A vezetést márkatársától, Dani Sordótól vette át, aki a mai utolsó gyorsasági előtt még 8,5 másodperccel volt csak lemaradva Ogier mögött, ám az utolsó szakaszon fékhiba miatt túlcsúszott egy hajtűkanyaron.

Az utolsó gyorsaságin tessékelte maga elé Sébastien Loeböt Mikko Hirvonen és Petter Solberg is. Az elsőnek rajtoló Loeb egész nap arra panaszkodott, hogy nincs tapadása, aminek köszönhetően a harmadik helyen már 44,8 másodperccel van lemaradva Ogier mögött. A legjobb Fordos, Hirvonen 2,1 másodperccel Loeb mögött a negyedik helyen áll, míg a nap utolsó gyorsaságiján defektet kapó Petter Solberg újabb 3 másodperccel van Hirvonen mögött az ötödik helyen.

Jari-Matti Latvala tavalyi sokszoros bukfence után nagyon visszafogottan kezdte a versenyt és már több mint egy perc hátránnyal áll a hatodik helyen. A kormányzási problémával küzdő Henning Solberg a hetedik, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Matthew Wilsont.

Mads Ostberg már jóval két perc fölötti hátránnyal a kilencedik Subaru WRC-vel, míg a tízedik Kimi Räikkönen három percet kapott a Citroënnel.

A Szuper–2000-esek versenyét az IRC-n gyári Skoda pilótaként versenyző Juho Hänninen vezeti. De a Szuper–2000-es vb-re nevezettek közül Jari Ketomaa áll a legjobban, aki az utolsó gyorsaságin előzte meg a kormányszervo problémával küzdő Nasser Al-Attiyahot.

A verseny egyetlen magyar résztvevője, a Turán–Zsiros páros a 45. helyen áll 19 perc hátránnyal.

Portugál Rali állása az első nap után:

  1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 1:20:34,4
  2. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +26,6
  3. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +44,8
  4. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +46,9
  5. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +49,9
  6. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +1:02,8
  7. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +1:20,7
  8. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +1:54,6
  9. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +2:37,3
  10. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +3:18,1

45.  Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +19:26,3

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.