Ogier vezet – Portugál Rali első nap

Hat gyorsasági szakaszból ötöt megnyert Sébastien Ogier, a Portugál Rali első napján, és 26,6 másodperc előnnyel vezeti a versenyt.

A Citroën Junior-csapatának versenyzője kedvező rajtpozícióját használta ki és állt az élére a pénteki második gyorsaságin. A vezetést márkatársától, Dani Sordótól vette át, aki a mai utolsó gyorsasági előtt még 8,5 másodperccel volt csak lemaradva Ogier mögött, ám az utolsó szakaszon fékhiba miatt túlcsúszott egy hajtűkanyaron.

Az utolsó gyorsaságin tessékelte maga elé Sébastien Loeböt Mikko Hirvonen és Petter Solberg is. Az elsőnek rajtoló Loeb egész nap arra panaszkodott, hogy nincs tapadása, aminek köszönhetően a harmadik helyen már 44,8 másodperccel van lemaradva Ogier mögött. A legjobb Fordos, Hirvonen 2,1 másodperccel Loeb mögött a negyedik helyen áll, míg a nap utolsó gyorsaságiján defektet kapó Petter Solberg újabb 3 másodperccel van Hirvonen mögött az ötödik helyen.

Jari-Matti Latvala tavalyi sokszoros bukfence után nagyon visszafogottan kezdte a versenyt és már több mint egy perc hátránnyal áll a hatodik helyen. A kormányzási problémával küzdő Henning Solberg a hetedik, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Matthew Wilsont.

Mads Ostberg már jóval két perc fölötti hátránnyal a kilencedik Subaru WRC-vel, míg a tízedik Kimi Räikkönen három percet kapott a Citroënnel.

A Szuper–2000-esek versenyét az IRC-n gyári Skoda pilótaként versenyző Juho Hänninen vezeti. De a Szuper–2000-es vb-re nevezettek közül Jari Ketomaa áll a legjobban, aki az utolsó gyorsaságin előzte meg a kormányszervo problémával küzdő Nasser Al-Attiyahot.

A verseny egyetlen magyar résztvevője, a Turán–Zsiros páros a 45. helyen áll 19 perc hátránnyal.

Portugál Rali állása az első nap után:

  1. Ogier–Ingrassia, Citroën C4 WRC, 1:20:34,4
  2. Sordo–Marti, Citroën C4 WRC, +26,6
  3. Loeb–Elena, Citroën C4 WRC, +44,8
  4. Hirvonen–Lehtinen, Ford Focus WRC09, +46,9
  5. P. Solberg–Mills, Citroën C4 WRC, +49,9
  6. Latvala–Anttila, Ford Focus WRC09, +1:02,8
  7. H. Solberg–Minor, Ford Focus WRC08, +1:20,7
  8. Wilson–Martin, Ford Focus WRC08, +1:54,6
  9. Ostberg–Andersson, Subaru Impreza WRC08, +2:37,3
  10. Räikkönen–Lindström, Citroën C4 WRC, +3:18,1

45.  Turán–Zsiros, Peugeot 307 WRC, +19:26,3

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“