Opel Gaál: Köszönjük a segítséget!

Barátok, ismerősök, raliszurkolók és segítőkész emberek összefogásának köszönhetően tud rajthoz állni a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a Baranya Kupán. Két héttel ezelőtt, a Székesfehérvár Ralin a kardántengely felfüggesztése és a hátsó hídban lévő kúpkerék is megsérült az Opel Ascona B-ben. Mivel ezekből az alkatrészekből nem lehet újat beszerezni, bontott hátsóhídra volt szükség. Ennek a felkutatására kért segítséget a csapat a Facebookon, amelyet több ezren osztottak meg. Az eredmény sem maradt el: sikerült több garnitúrát is beszerezni a hiányzó alkatrészekből és az autót felkészíteni. Így Gaál Ádám valamit Kalapács Kornél már az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamára tud koncentrálni.

IMG_0565 (Large)

Gaál József, csapatvezető: – Először is szeretném megköszönni minden barátunknak, ismerősünknek és az egész rali társadalomnak a segítséget. Közel negyven éves technikáról és alkatrészekről van szó, amikből nem lehet újat vásárolni az interneten. Ezért kértünk segítséget a Facebookon, amit számomra is hihetetlen módon, több ezren osztottak meg. Szerintem nincs olyan Opel Ascona az országban, amit ne találtunk volna meg. Például egy idős bácsi is felhívott minket, hogy van egy hátsó hídja.

2016SZFV020G (Large)

Rengeteg alkatrészt sikerült beszereznünk, a lefogazott kúpkerékből hármat is találtunk, szerintem a következő évtizedre meg van oldva az utánpótlás ebből az alkatrészből. Az autót felkészítettük és nagyon nagy boldogság volt számomra, amikor tegnap (csütörtök) este feltettük a trélerre, azt ráakasztottuk a szervizautóra, hogy reggel Ádám elindulhasson vele a versenyre.

2016SZFV018G (Large)

Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget, e nélkül az összefogás nélkül nem lehettünk volna ott a Baranya Kupán.

Gaál Ádám: – Óriási dolog, hogy találtunk alkatrészt, hogy ennyien segítettek és hogy apuék fel tudták készíteni az autót a versenyre. Miután összeraktuk, mentünk vele nyolcvan kilométert, hogy minden rendben van-e.

2016SZFV008G (Large)

Én persze az egész teszt alatt mindenféle hangokat, rezonanciákat hallottam, még aput is rávettem, hogy üljön be az autóba, pedig ilyet nem nagyon szokott. Azt mondta, hogy ezek teljesen normális hangok, ne aggódjak.

A Baranya Kupa az egyik kedvenc versenyem, itt navigáltam először, bízom benne, hogy egy jó eredménnyel tudjuk meghálálni mindenkinek a segítségét és vasárnap esete fülig érő szájjal jövünk haza a versenyről.

HS9A1638 (Large)

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax