Opel Gaál: Köszönjük a segítséget!

Barátok, ismerősök, raliszurkolók és segítőkész emberek összefogásának köszönhetően tud rajthoz állni a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a Baranya Kupán. Két héttel ezelőtt, a Székesfehérvár Ralin a kardántengely felfüggesztése és a hátsó hídban lévő kúpkerék is megsérült az Opel Ascona B-ben. Mivel ezekből az alkatrészekből nem lehet újat beszerezni, bontott hátsóhídra volt szükség. Ennek a felkutatására kért segítséget a csapat a Facebookon, amelyet több ezren osztottak meg. Az eredmény sem maradt el: sikerült több garnitúrát is beszerezni a hiányzó alkatrészekből és az autót felkészíteni. Így Gaál Ádám valamit Kalapács Kornél már az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamára tud koncentrálni.

IMG_0565 (Large)

Gaál József, csapatvezető: – Először is szeretném megköszönni minden barátunknak, ismerősünknek és az egész rali társadalomnak a segítséget. Közel negyven éves technikáról és alkatrészekről van szó, amikből nem lehet újat vásárolni az interneten. Ezért kértünk segítséget a Facebookon, amit számomra is hihetetlen módon, több ezren osztottak meg. Szerintem nincs olyan Opel Ascona az országban, amit ne találtunk volna meg. Például egy idős bácsi is felhívott minket, hogy van egy hátsó hídja.

2016SZFV020G (Large)

Rengeteg alkatrészt sikerült beszereznünk, a lefogazott kúpkerékből hármat is találtunk, szerintem a következő évtizedre meg van oldva az utánpótlás ebből az alkatrészből. Az autót felkészítettük és nagyon nagy boldogság volt számomra, amikor tegnap (csütörtök) este feltettük a trélerre, azt ráakasztottuk a szervizautóra, hogy reggel Ádám elindulhasson vele a versenyre.

2016SZFV018G (Large)

Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget, e nélkül az összefogás nélkül nem lehettünk volna ott a Baranya Kupán.

Gaál Ádám: – Óriási dolog, hogy találtunk alkatrészt, hogy ennyien segítettek és hogy apuék fel tudták készíteni az autót a versenyre. Miután összeraktuk, mentünk vele nyolcvan kilométert, hogy minden rendben van-e.

2016SZFV008G (Large)

Én persze az egész teszt alatt mindenféle hangokat, rezonanciákat hallottam, még aput is rávettem, hogy üljön be az autóba, pedig ilyet nem nagyon szokott. Azt mondta, hogy ezek teljesen normális hangok, ne aggódjak.

A Baranya Kupa az egyik kedvenc versenyem, itt navigáltam először, bízom benne, hogy egy jó eredménnyel tudjuk meghálálni mindenkinek a segítségét és vasárnap esete fülig érő szájjal jövünk haza a versenyről.

HS9A1638 (Large)

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program