Opel Gaál: Köszönjük a segítséget!

Barátok, ismerősök, raliszurkolók és segítőkész emberek összefogásának köszönhetően tud rajthoz állni a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a Baranya Kupán. Két héttel ezelőtt, a Székesfehérvár Ralin a kardántengely felfüggesztése és a hátsó hídban lévő kúpkerék is megsérült az Opel Ascona B-ben. Mivel ezekből az alkatrészekből nem lehet újat beszerezni, bontott hátsóhídra volt szükség. Ennek a felkutatására kért segítséget a csapat a Facebookon, amelyet több ezren osztottak meg. Az eredmény sem maradt el: sikerült több garnitúrát is beszerezni a hiányzó alkatrészekből és az autót felkészíteni. Így Gaál Ádám valamit Kalapács Kornél már az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamára tud koncentrálni.

IMG_0565 (Large)

Gaál József, csapatvezető: – Először is szeretném megköszönni minden barátunknak, ismerősünknek és az egész rali társadalomnak a segítséget. Közel negyven éves technikáról és alkatrészekről van szó, amikből nem lehet újat vásárolni az interneten. Ezért kértünk segítséget a Facebookon, amit számomra is hihetetlen módon, több ezren osztottak meg. Szerintem nincs olyan Opel Ascona az országban, amit ne találtunk volna meg. Például egy idős bácsi is felhívott minket, hogy van egy hátsó hídja.

2016SZFV020G (Large)

Rengeteg alkatrészt sikerült beszereznünk, a lefogazott kúpkerékből hármat is találtunk, szerintem a következő évtizedre meg van oldva az utánpótlás ebből az alkatrészből. Az autót felkészítettük és nagyon nagy boldogság volt számomra, amikor tegnap (csütörtök) este feltettük a trélerre, azt ráakasztottuk a szervizautóra, hogy reggel Ádám elindulhasson vele a versenyre.

2016SZFV018G (Large)

Még egyszer köszönöm mindenkinek a segítséget, e nélkül az összefogás nélkül nem lehettünk volna ott a Baranya Kupán.

Gaál Ádám: – Óriási dolog, hogy találtunk alkatrészt, hogy ennyien segítettek és hogy apuék fel tudták készíteni az autót a versenyre. Miután összeraktuk, mentünk vele nyolcvan kilométert, hogy minden rendben van-e.

2016SZFV008G (Large)

Én persze az egész teszt alatt mindenféle hangokat, rezonanciákat hallottam, még aput is rávettem, hogy üljön be az autóba, pedig ilyet nem nagyon szokott. Azt mondta, hogy ezek teljesen normális hangok, ne aggódjak.

A Baranya Kupa az egyik kedvenc versenyem, itt navigáltam először, bízom benne, hogy egy jó eredménnyel tudjuk meghálálni mindenkinek a segítségét és vasárnap esete fülig érő szájjal jövünk haza a versenyről.

HS9A1638 (Large)

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“