Opel Gaál: Rali után kirándulás

X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Családi kirándulásként vett részt a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a május 19–21-e között megrendezett X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán.

A nyolcvanfős mezőnyben Gaál Ádám és Szabó Csilla Mercedes-Benz 380 SL R107-tel a 27. helyet szerezte meg, míg Gaál József és Gaálné Sipos Mónika Mercedes-Benz 230 SL W113-mal a 47. helyen futott be. Az eredménynél azonban sokkal fontosabb volt a részvétel, és hogy a hétköznap a szalonban álló két autót megjárassák.

„Nagyon jó rendezvény volt, kiválóan éreztük magunkat – mondta Gaál József.  – Évek óta foglalkozunk Mercedesek restaurálásával és felújításával, így számunkra egy ilyen rendezvényen a szinte kötelező részvétel.

Ádám egy nagyon szép állapotban lévő 1983-as 107-essl indult, én pedig egy 1963-as Pagodával, amit 2004-ben restauráltuk. Mind a két autó a szalonunkban áll és évente egy-két alkalommal meg kell járatni őket, hogy a szimeringeket érje az olaj, a fékhengerek mozogjanak.

Mind a kettő nagyon jó autó, nincs bennük elektronika, nincs, ami el tudna romlani. Számomra nem a versenyzés volt a lényeg, hanem a vezetés élménye, egy kirándulásnak fogtam fel. Ahogy a ralicsapatunknál, most is az volt a fontos, hogy az autók hibátlanul működjenek. Ez megtörtént, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok.”

A csapat raliversenyzője, Gaál Ádám természetesen komolyabban vette az eredményt. Nem ez volt az első 1/100-as versenye, hiszen amíg nem volt jogosítványa többször navigált ilyen rendezvényeket, illetve öt évvel ezelőtt már sofőrként is bemutatkozott.

„Az 1/100-as versenyeket egy kirándulós ralihoz tudnám hasonlítani – mondta Ádám. – Itt is itinerből megyünk, de sokkal több idő van az etapok teljesítésére. A külön próbák pedig úgy néznek ki, hogy van mondjuk egy húsz méteres szakasz, amit nyolc másodperc alatt kell teljesíteni. Ezt század másodpercre pontosan kell megtenni, akár gyorsabb, akár lassabb vagy, azért büntetőpont jár. A legjobb eredményünk egy nullás és egy két százados volt.

Ezen kívül voltak kvíz kérdéses feladatok, itt is sikerült nyernünk, úgyhogy a csapat megállta a helyét. Sokan mondták, hogy a mi 107-esünk volt a mezőny egyik legszebb autója, ami nagy elismerés a csapatunk számára. Továbbra is a rali marad a kedvencem, de nagyon jól éreztem magam ezen a versenyen is.”

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax