Opel Gaál: Rali után kirándulás

X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Családi kirándulásként vett részt a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a május 19–21-e között megrendezett X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán.

A nyolcvanfős mezőnyben Gaál Ádám és Szabó Csilla Mercedes-Benz 380 SL R107-tel a 27. helyet szerezte meg, míg Gaál József és Gaálné Sipos Mónika Mercedes-Benz 230 SL W113-mal a 47. helyen futott be. Az eredménynél azonban sokkal fontosabb volt a részvétel, és hogy a hétköznap a szalonban álló két autót megjárassák.

„Nagyon jó rendezvény volt, kiválóan éreztük magunkat – mondta Gaál József.  – Évek óta foglalkozunk Mercedesek restaurálásával és felújításával, így számunkra egy ilyen rendezvényen a szinte kötelező részvétel.

Ádám egy nagyon szép állapotban lévő 1983-as 107-essl indult, én pedig egy 1963-as Pagodával, amit 2004-ben restauráltuk. Mind a két autó a szalonunkban áll és évente egy-két alkalommal meg kell járatni őket, hogy a szimeringeket érje az olaj, a fékhengerek mozogjanak.

Mind a kettő nagyon jó autó, nincs bennük elektronika, nincs, ami el tudna romlani. Számomra nem a versenyzés volt a lényeg, hanem a vezetés élménye, egy kirándulásnak fogtam fel. Ahogy a ralicsapatunknál, most is az volt a fontos, hogy az autók hibátlanul működjenek. Ez megtörtént, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok.”

A csapat raliversenyzője, Gaál Ádám természetesen komolyabban vette az eredményt. Nem ez volt az első 1/100-as versenye, hiszen amíg nem volt jogosítványa többször navigált ilyen rendezvényeket, illetve öt évvel ezelőtt már sofőrként is bemutatkozott.

„Az 1/100-as versenyeket egy kirándulós ralihoz tudnám hasonlítani – mondta Ádám. – Itt is itinerből megyünk, de sokkal több idő van az etapok teljesítésére. A külön próbák pedig úgy néznek ki, hogy van mondjuk egy húsz méteres szakasz, amit nyolc másodperc alatt kell teljesíteni. Ezt század másodpercre pontosan kell megtenni, akár gyorsabb, akár lassabb vagy, azért büntetőpont jár. A legjobb eredményünk egy nullás és egy két százados volt.

Ezen kívül voltak kvíz kérdéses feladatok, itt is sikerült nyernünk, úgyhogy a csapat megállta a helyét. Sokan mondták, hogy a mi 107-esünk volt a mezőny egyik legszebb autója, ami nagy elismerés a csapatunk számára. Továbbra is a rali marad a kedvencem, de nagyon jól éreztem magam ezen a versenyen is.”

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“