Opel Gaál: Rali után kirándulás

X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

Családi kirándulásként vett részt a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata a május 19–21-e között megrendezett X. Mercedes-Benz Classic Csillagtúrán.

A nyolcvanfős mezőnyben Gaál Ádám és Szabó Csilla Mercedes-Benz 380 SL R107-tel a 27. helyet szerezte meg, míg Gaál József és Gaálné Sipos Mónika Mercedes-Benz 230 SL W113-mal a 47. helyen futott be. Az eredménynél azonban sokkal fontosabb volt a részvétel, és hogy a hétköznap a szalonban álló két autót megjárassák.

„Nagyon jó rendezvény volt, kiválóan éreztük magunkat – mondta Gaál József.  – Évek óta foglalkozunk Mercedesek restaurálásával és felújításával, így számunkra egy ilyen rendezvényen a szinte kötelező részvétel.

Ádám egy nagyon szép állapotban lévő 1983-as 107-essl indult, én pedig egy 1963-as Pagodával, amit 2004-ben restauráltuk. Mind a két autó a szalonunkban áll és évente egy-két alkalommal meg kell járatni őket, hogy a szimeringeket érje az olaj, a fékhengerek mozogjanak.

Mind a kettő nagyon jó autó, nincs bennük elektronika, nincs, ami el tudna romlani. Számomra nem a versenyzés volt a lényeg, hanem a vezetés élménye, egy kirándulásnak fogtam fel. Ahogy a ralicsapatunknál, most is az volt a fontos, hogy az autók hibátlanul működjenek. Ez megtörtént, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok.”

A csapat raliversenyzője, Gaál Ádám természetesen komolyabban vette az eredményt. Nem ez volt az első 1/100-as versenye, hiszen amíg nem volt jogosítványa többször navigált ilyen rendezvényeket, illetve öt évvel ezelőtt már sofőrként is bemutatkozott.

„Az 1/100-as versenyeket egy kirándulós ralihoz tudnám hasonlítani – mondta Ádám. – Itt is itinerből megyünk, de sokkal több idő van az etapok teljesítésére. A külön próbák pedig úgy néznek ki, hogy van mondjuk egy húsz méteres szakasz, amit nyolc másodperc alatt kell teljesíteni. Ezt század másodpercre pontosan kell megtenni, akár gyorsabb, akár lassabb vagy, azért büntetőpont jár. A legjobb eredményünk egy nullás és egy két százados volt.

Ezen kívül voltak kvíz kérdéses feladatok, itt is sikerült nyernünk, úgyhogy a csapat megállta a helyét. Sokan mondták, hogy a mi 107-esünk volt a mezőny egyik legszebb autója, ami nagy elismerés a csapatunk számára. Továbbra is a rali marad a kedvencem, de nagyon jól éreztem magam ezen a versenyen is.”

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program