Öt győzelmi esélyes – Svéd Rali második nap

Mikko Hirvonen a gyári Forddal vette át a vezetést a Svéd Ralin, amelynek a második napi céljába az első öt versenyző 15 másodperc különbséggel érkezett. Közülük vasárnap bárki kikerülhet győztesen.

Hirvonen mögött az első napon vezető Stobart–Fordos Mads Östberg 7,5 másodperc hátránnyal áll a második helyen, Petter Solberg a privát Citroënnel 9,9 másodperccel a harmadik, Jari-Matti Latvala a gyári Forddal 11,8 másodperccel a negyedik, míg Sébastien Ogier a gyári Citroënnel 14,8 másodperc hátránnyal az ötödik.

A verseny második napján is döntő fontosságú volt a rajtsorrend, de míg az első napon a friss hóban kellett nyomot vágnia a mezőnynek, addig ma a pályán végigmenő svéd bajnokság mezőnye okozott kis galibát azzal, hogy az alacsonyabb kategóriájú autók keskenyebb nyomot vágtak a pályán, mint amit a WRC-k használnak, így az első két helyen rajtoló Östberg és Hirvonen rendre hátrányba kerültek a nyomvágás miatt. Utóbbi ráadásul egy megforgással is veszített némi időt.

Sébastien Loeb az első napon szerzett hátrányát szombaton egy defekttel toldotta meg, és Hirvonentől 1 perc 45 másodperccel lemaradva, a hatodik helyen várja a vasárnapi folytatást.

Kimi Räikkönen a hetedik helyre lépett előre, PG Andersson pedig kormány szervo hiba miatt a nyolcadikra esett vissza.

A legjobb Szuper–2000-es autóval Patrik Sandell a kilencedik helyen áll, míg Matthew Wilson a tizedik.

Henning Solberg a szombati első gyorsaságin felborult és a verseny feladására kényszerült.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.