Két hónapos szünet után áll újra rajthoz Wirtmann Ferenc és Kerekes József, a CEZ Historic Ralibajnokság ötödik futamán, a szlovéniai Zelezniki Ralin.
A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára jól jött a tervezett hosszú szünet, hiszen a Vltava Ralin tönkrement a Ford Escort Mk II-es motorja, amely azóta teljes felújításon esett át. Az alkatrészeket öt különböző országból rendelték, de még így is maradt olyan elem, amit egy felújításra váró motorból kellett kiszerelniük.
„Most lett kész a motorunk, úgyhogy nem is bántam a hosszú szünetet és hogy nem kellett kapkodnunk – mondta Wirtmann Ferenc. – A Vltava Ralin még éppen idejében sikerült leállítani a motort, amivel a blokkot és az igen nehezen beszerezhető hengerfejet megmentettem.
Benito főmérnökúr a helyszínen, egy parkolóban szétszedte a motort, így már a versenyt követő hétfőn meg tudtuk rendelni a szükséges alkatrészeket.
Az Escort az egyik legnépszerűbb historic autó, elvileg minden van hozzá, csak ki kel nyomozni, hogy hol van, vagy hol lehet legyártatni, és persze amikor az ember sietne vele, akkor minden késik.
A főtengelyt, a hajtórudakat, a dugattyúkat, a szelepeket és az összes olyan alkatrészt ki kellett cserélni, amin az olaj átfolyik: csövek, hűtő, szivattyú stb. Végül öt különböző országból rendeltünk alkatrészeket, de volt olyan is, amit egy felújításra váró motorból szereltünk ki.
Ma (hétfőn) indítjuk be, holnap még szeretnénk egy kicsit járatni, hogy a versenyre minden rendben legyen.
A Zelezniki Ralin három éve indultunk és már akkor is nagyon tetszett. Hibátlan utakon, jó pályákon versenyeztünk, vendégszeretők voltak, csak jót tudok mondani róla.
Csütörtökön reggel utazunk ki, délután lehet az itinert felvenni, pénteken minden pályát háromszor tréningezünk és még aznap este el is kezdődik a verseny. Szombaton egész nap megyünk egy ebédszünettel, vasárnap délre pedig már itthon is lehetünk.
Rövidek lesznek az etapok, ami mindig pörgőssé teszi a versenyt, de egyben azt is jelenti, hogy kevés idő lesz szervizelni.
A verseny biztosan nagyon jó lesz, ha a motorunk jól működik, akkor mi is élvezni fogjuk, a tapasztalatom pedig az, hogy ha élvezzük a versenyzést, akkor az eredmény sem marad el.“
CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019
- március 29–30. Eger Rali
- április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
- április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
- május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
- június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
- július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
- augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
- szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
- október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)
WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI
- Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ értékelés 2. hely
- Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
- 2008. C korcsoport magyar bajnok
- 2009. C korcsoport magyar bajnok
- 2010. C korcsoport magyar bajnok
- 2011. C korcsoport magyar bajnok
- 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- 2013. Historic CEZ-bajnok
- 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
- 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
- 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
- 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax