Egy, illetve két gyorsasági szakaszt teljesített a Kanyik Motorsport két zöld zsigulis párosa a Rally Hungaryn, mégis életre szóló élményben volt részük.
Plesz Márk és Dombai Szabolcs az első gyorsaságin csúszott árokba az A csoportos Ladával, ami után megtapasztalhatták, milyen a szurkolók vendégszeretete. Szabó Krisztián és Szabó Kitti nem voltak ilyen szerencsések, ők a második szakaszon olyan helyen estek ki, ahol nem volt néző. Mivel egyik páros sem teljesítette a távot, így a csapat céldobogóra tervezett meglepetése is későbbre és otthonra tolódott.
„Tényleg nem volt hosszú versenyünk – nevetett Plesz Márk. – A szombati első gyorsasági közepéig jutottunk, ahol egy sima jobb, sima balban két bukkanó is volt. Amikor ötvennel felírtuk a pályát, nem tűnt fel, hogy el fog dobni. Az első bukkanó még fogható lett volna, de a második felemelte a kocsi jobb elejét és lementünk az árokba.
Talán harmadik telin estünk el, szerencsére a motor és a hűtő sem sérült, csak karosszéria és futómű elemek, de nem tudtunk tovább menni.
Viszont ami ez után következett, az minden képzeletet felülmúlt. A szurkolók azonnal megvendégeltek minket, addig nem is mehettünk el, amíg nem eszünk, iszunk velük. Felvittek a dombtetőre, ahol volt térerő, hogy a csapatot értesíteni tudjam. A verseny végén levittek a célba. Úgy kezeltek minket, mintha valami nagy sztárok lettünk volna. A bal első sárvédőről az összes gittet le kellett törnöm és egyesével aláírogatnom, mert vitték emlékbe.
Nagyon köszönjük a vendéglátást és ezt a rengeteg szeretetet. Mindig is mondtam, hogy kellenek a szurkolók a versenyekre, amire a legjobb példa, hogy Szabó Krisztián és Szabó Kitti a második gyorsaságin egy olyan helyen estek ki, ahol nem voltak nézők. Őket csak a rescue tudta kiszedni. Ha lettek volna szurkolók, még akár folyatni is tudták volna a versenyt.
Mondanám, hogy már nekiálltunk a két autónak, de ez nem lenne igaz. Az idei évre terveztünk egy VFTS-t, van is egy eredeti, hibátlan 21053-as karosszériánk, annak látunk neki, szerintem még ősszel, és építünk belőle egy HTP-s replikát, amivel akár külföldön is tudunk menni.
Krisztián is régen tervezett már egy Gruppe 2-es kereklámpást, annak is nekifogunk. Ha ezekkel készen leszünk, akkor az én mostani A-s Ladámat is megcsináljuk, abból talán bérautó lesz. Krisztiánéból pedig egy kiállítási darab.
Meséltem már, hogy egy kisfiúnak volt az az álma, hogy ebből a Zsiguliból egyszer versenyautó épüljön. Ezt váltottuk valóra, de eleve úgy terveztük, hogy csak pár versenyen megyünk vele, és aztán eltesszük emlékbe, nem is volt olyan komolyan megépítve, mint az enyém.“
Aki már járt a két zöld Zsigulinak is otthont adó Green Motorsport műhelyében, az tudja, hogy még egy ilyen kettős kiesés után is jó a hangulat. Különösen igaz ez most, hiszen a céldobogóra tervezett meglepetés ugyan későbbre tolódott, de nem maradt el.
„Azt terveztem, hogy a céldobogón kérem meg (Szabó) Kitti kezét, de nem akartam a következő versenyig várni, ezért itthon, kicsit kevésbé romantikus környezetben kértem meg a kezét. Igent mondott – mosolygott Márk. – Találkozunk jövőre, remélhetőleg már a két új autóval.“
A Kanyik Motorsport és a Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Guminor, klimatgyorsan.hu, Kanyik Motorsport, valamint minden rally szurkoló.