Plesz Márk

Plesz Márk vasárnap okosabban sietett

Kétszer esett be Plesz Márk és Dombai Szabolcs a Zemplén Rally harmadik szakaszán. Ezt követően a Green Motorsport éjszakába nyúlóan szervizelt, hogy másnap szuper rallyval újra tudjanak indulni. Megérte, mert ez a vasárnap volt az idei legjobb versenynapjuk, mind a hat szakaszon kategória első időt autóztak. A historic bajnokságban az E csoportban a harmadik helyen végeztek, E2-ben másodikok lettek, a zsigulisok között pedig a legjobbak voltak. 

„A bajnoki címért versenyeztünk a Zemplén Rallyn – mondta Plesz Márk. – Nagyon sok segítséget kaptam Szabó Krisztiántól a versenyzéshez és rettenetesen szerettem volna ezt egy bajnoki címmel meghálálni neki. 

Legnagyobb ellenfelünk, Tóth-Gili a második gyorsaságin beesett és öt perc előnnyel vezettünk előtte. Meg is beszéltük, hogy nem sietünk, ha biztosan célba érünk, az elég lesz. A harmadik gyorsaságin, Mádon, volt egy murvás rész, amire be lehetett ugratni. Mi ide ötödik telin érkeztünk meg, egy kicsit rövid lett a féktáv és becsúsztunk az árokba. A nézők kiszedtek, amit ezúton is köszönök, hihetetlenek voltak a srácok! 

Fotó: Bittó Zsolt // Plesz Márk, Green Motorsport

Semmi különös nem lett volna, ha nem kezdek azon stresszelni, hogy jaj, most mi lesz, mennyit veszítettünk, és nem kezdek el rohanni. Ennek az lett a vége, hogy rövid lett egy féktáv, elkaptunk egy szőlőkarót, a drót még jól meg is rántotta az autót, 360 fokot pördültünk. Félretoltak minket, amikor felraktam a pótkereket, akkor láttam, hogy ferdén áll, vagyis a híd is kapott. 

A gyorsaságiról becsülettel levitt minket az autó, de etapon megállt. Ott tudtam, hogy oda a bajnoki remény. 

Nagyon magam alatt voltam, többször is bocsánatot kértem a csapattól. Mondták a srácok, hogy ne rágódjak, menjünk tovább és majd csak lesz valami. 

Fotó: Bittó Zsolt // Plesz Márk, Green Motorsport

Estig szervizeltük a két Zsigulit, mert Szabó Krisztián és Szabó Kitti felborították az övéket, de estére mind a két autó kész lett. Szuper rallyval folytatni tudtuk a versenyt. 

Úgy voltam vele, ha már szombaton ilyen ész nélkül mentem gyorsan, megmutatom, hogy ésszel is tudok gyors lenni. Vasárnap mind a hat gyorsaságit megnyertük, és azt kell, hogy mondjam, életem legjobb versenye lette így a Zemplén Rally. Nagyon élveztük, igazán felszabadultan mentünk, rengeteg néző volt, akik fantasztikus hangulatot teremtettek. 

Fotó: Bittó Zsolt // Szabó Krisztián, Green Motorsport

A bajnoki címet végül nem sikerült megszerezni, de pályafutásom első teljes szezonjában E csoportban harmadik, E2-ben pedig második lettem, ami nem  rossz teljesítmény. 

Talán furcsán hangzik, de örülök, hogy Tóth-Gili bajnok lett. Nagyon jó barátom és ő is nagyon megdolgozott a bajnoki címért. De nem adjuk fel, jövőre újra megpróbáljuk.

Nekem a rally az életem, a versenyautóval kelek fekszek. Sokmindent én magam csinálok az autón, de egy nagyon jó csapat van a segítségemre. Zsírpapa is folyton a véremet szívja. Most sikerült egyszer Wirtmann Feri bácsit megverni, hátha jövőre egy gyorson Zsírpapát is el tudom kapni, csak hogy én is szívhassam az ő vérét.

Fotó: Bittó Zsolt // Plesz Márk, Green Motorsport

Szóval nagyon örülök, hogy egy ilyen jó mezőnyben, ilyen jó társaságban versenyezhetek. Köszönöm mindenkinek, aki segített az idén. Büszkék vagyunk erre a bajnoki második helyre.

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Kanyik Motorsport, Zsírpapa a kerekekkel, valamint minden rally szurkoló.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.