Quesnel gondolkozott, de jól döntött

Fontolóra vette a csapatutasítást Olivier Quesnel a Portugál Ralin, de végül úgy döntött, hagyja a két versenyzőjét egymás ellen harcolni.

„Egyáltalán nem voltam nyugodt az utolsó nap reggelén” – mesélte Quesnel. „Nem tudtam, hogy mi fog történni. Azt mondtam nekik (Loebnek és Ogier-nek), hogy versenyezhetnek egymással, de maradjanak az úton. Persze tisztában voltam vele, hogy mennyire vették komolyan a szavaimat.”

„Mindenki azt kérdezte tőlem, hogy biztosan tudod, mit csinálsz? Mert ők csak nyomták, nyomták… Mindenki nagyon ideges volt a csapatban, különösen én. A végén persze nevettünk rajta, de ha valami történt volna, akkor nagy kár érte volna a Citroën-csapatot.”

Quesnel kétségtelenül nem volt könnyű helyzetben. Elég csak a hétvégi Formula–1-es futamra gondolni, ahol a két Red Bull egymást ütötte ki az első két helyről és kínálták fel tálcán a kettős győzelmet a McLarennek. Könnyen előfordulhatott volna most is, hogy ugyanazon a gyorsaságin hibáz Loeb és Ogier is. Akkor pedig Quesnelnek kellett volna a Citroën-gyárban magyarázkodnia.

A Citroën főnök azonban jól döntött, mert a francia márkát sokkal nagyobb kár érte volna, ha akár azt az utasítást adja, hogy tartsák a sorrendet, akár azt, hogy Loebnek kell nyernie Ogier-vel szemben. Előbbi esetben a csapat elsőszámú versenyzőjét hozza kellemetlen helyzetbe, mert mondja meg valaki Loebnek, hogy ne nyomja az utolsó napon, csak kísérje be Ogier-t a célba. Én ilyet még egy tudományos-fantasztikus filmben sem tudnék elképzelni.

Ha viszont Ogier-t fogják vissza, azzal pedig végleg elveszítette volna a Citroën a becsületét, és joggal vádolhatták volna azzal, hogy kényükre-kedvükre adják-veszik az első helyeket, és Loeböt nem engedik megverni.

Így viszont Quesnel talán néhány millimétert veszített a körme hosszából, de elmondhatja, hogy igazságos és ráadásul igencsak izgalmas versenyben nyert a Citroën felfedezettje a Citroën elsőszámú versenyzője előtt. Ráadásul Ogier győzelme sokkal nagyobb hír volt a médiában, mintha megint – bocs a kifejezésért, de – egy unalmas Loeb-siker született volna.

Vagyis Portugáliában Ogier mellett a sport, a szurkolók és nem utolsó sorban a Citroën is nyert. Quesnel körme meg pár nap alatt úgyis kinő. Bár ahogy ezt az Ogier gyereket elnézem, az idén szükség lesz még azokra a körmökre.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program