Quesnel gondolkozott, de jól döntött

Fontolóra vette a csapatutasítást Olivier Quesnel a Portugál Ralin, de végül úgy döntött, hagyja a két versenyzőjét egymás ellen harcolni.

„Egyáltalán nem voltam nyugodt az utolsó nap reggelén” – mesélte Quesnel. „Nem tudtam, hogy mi fog történni. Azt mondtam nekik (Loebnek és Ogier-nek), hogy versenyezhetnek egymással, de maradjanak az úton. Persze tisztában voltam vele, hogy mennyire vették komolyan a szavaimat.”

„Mindenki azt kérdezte tőlem, hogy biztosan tudod, mit csinálsz? Mert ők csak nyomták, nyomták… Mindenki nagyon ideges volt a csapatban, különösen én. A végén persze nevettünk rajta, de ha valami történt volna, akkor nagy kár érte volna a Citroën-csapatot.”

Quesnel kétségtelenül nem volt könnyű helyzetben. Elég csak a hétvégi Formula–1-es futamra gondolni, ahol a két Red Bull egymást ütötte ki az első két helyről és kínálták fel tálcán a kettős győzelmet a McLarennek. Könnyen előfordulhatott volna most is, hogy ugyanazon a gyorsaságin hibáz Loeb és Ogier is. Akkor pedig Quesnelnek kellett volna a Citroën-gyárban magyarázkodnia.

A Citroën főnök azonban jól döntött, mert a francia márkát sokkal nagyobb kár érte volna, ha akár azt az utasítást adja, hogy tartsák a sorrendet, akár azt, hogy Loebnek kell nyernie Ogier-vel szemben. Előbbi esetben a csapat elsőszámú versenyzőjét hozza kellemetlen helyzetbe, mert mondja meg valaki Loebnek, hogy ne nyomja az utolsó napon, csak kísérje be Ogier-t a célba. Én ilyet még egy tudományos-fantasztikus filmben sem tudnék elképzelni.

Ha viszont Ogier-t fogják vissza, azzal pedig végleg elveszítette volna a Citroën a becsületét, és joggal vádolhatták volna azzal, hogy kényükre-kedvükre adják-veszik az első helyeket, és Loeböt nem engedik megverni.

Így viszont Quesnel talán néhány millimétert veszített a körme hosszából, de elmondhatja, hogy igazságos és ráadásul igencsak izgalmas versenyben nyert a Citroën felfedezettje a Citroën elsőszámú versenyzője előtt. Ráadásul Ogier győzelme sokkal nagyobb hír volt a médiában, mintha megint – bocs a kifejezésért, de – egy unalmas Loeb-siker született volna.

Vagyis Portugáliában Ogier mellett a sport, a szurkolók és nem utolsó sorban a Citroën is nyert. Quesnel körme meg pár nap alatt úgyis kinő. Bár ahogy ezt az Ogier gyereket elnézem, az idén szükség lesz még azokra a körmökre.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“