Quesnel újra figyelmeztette az IRC-t – De megint mire?

Újabb nyomatékot adott korábbi kijelentésének Olivier Quesnel, a Citroën Racing és a Peugeot Sport vezetője, mely szerint nem tesz jót az IRC-nek a Skoda gyári jelenléte.

„Ahogy korábban is mondtam, megértem, hogy a Skoda itt játsza a játékát és megértem az Eurosport válaszát is, hogy az IRC nyitott, de mi fog történni két év múlva, amikor a Skoda két három címet nyert? Az IRC üres lesz, mert senki sem akar a Skoda ellen versenyezni.”

„Talán jövőre én is elviszem a DS3-at és a piros seregemet, ami után a Skoda nem fog létezni, de akkor a Peugeot be fogja fejezni azt, amit csinál. Veszélyes dolog, ami most történik és ezért is mondtam az IRC-nek, hogy vigyázzanak.”

Mi van?

Mit fog befejezni a Peugeot? Hogy privát csapatoknak értékesíti a versenyautóit és privát versenyzők versenyeznek vele? Ezt hogy fogja befejezni? Bezárja a boltot és bezúzza a raktárában porosodó kocsikat? Vagy nem fejleszti őket tovább? Akkor tényleg bezárhatja a boltot.

Arról nem is beszélve, hogy a Peugeot brit és portugál importőre elégedett mindazzal, amit az IRC-n tapasztal, és jövőre is indítani fogja csapatait. Ezt hogyan akarja megakadályozni a Peugeot?

És mi lesz akkor, ha a Skoda kiszáll az IRC-ről, megint Peugeot márkakupa lesz belőle, mint 2007 és 2009 között volt? Mert az tényleg nem tenne jót az IRC-nek.

A vörös hadsereg meg jöhet, annál izgalmasabb lesz az IRC is, minél több gyártó versenyez rajta. De én azért nem vennék mérget arra, hogy a Skoda megsemmisülne tőle.

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax