A pályabejáráson és a shake downon is túl van Vizin László és Zsiros Gábor a Jalta Ralin. Az IRC-sorozatban először szereplő ukrán verseny elnyerte a magyar páros tetszését, bár cseppet sem könnyebb, mint bármelyik klasszikus IRC-futam. A szervizcsapatok az ukrán határtól rendőri felvezetést kaptak, a rendezők próbálnak nagyon kitenni magukért, bár egy kicsit szögletesek is.
Vizin László: – Sikeresen túl vagyunk a pályabejáráson és a shake downon is. A pályák ugyanolyan nehezek, mint bármelyik IRC-futamon, tele vannak kanyarral, hatalmasok a szintkülönbségek, plusz időnként források vannak a pálya szélén, amiből folyamatosan folyik a víz az útra, úgyhogy száz méteren keresztül teljesen vizes az aszfalt.
– A gyorsaságik és a táj is nagyon hasonlít a Sanremo Ralira. A verseny központja a tengerparton van, ugyanúgy jachtkikötővel, mint Olaszországban, csak itt egy kicsit régebbiek a jachtok. A tenger mellett azonnal ezerméteres hegyek nőnek. Van olyan gyorsasági, amelyik300 métermagasról rajtol, és 1200 méteren van a cél. Ugyanez a pálya lesz visszafelé is. Az utak minősége elég dobálós, szerintem rosszabb a burkolat, mint otthon. Biztosan sokan fognak baleset miatt kiesni.
– Jalta nagyon szép hely, a szervizpark csodálatos, bár Lenin elvtárs szobra itt még áll. A szervizcsapatok a határtól rendőri felvezetést kaptak, és három nap alatt értek ide. A rendezőkön látszik, hogy nagyon igyekeznek. Versenyautóval behajthatsz az egyirányú utcába is, ugyanakkor egy kicsit nehézkesek is. Az adminisztratív átvételünk másfél órát tartott, amiből fél órán keresztül próbálták kideríteni, hogy a reptéren bérelt autómon van-e biztosítás. A versenyautót vissza kellett vinni a gépátvételre, mert hangosnak találták. Teletömködtük drót mosogatószivaccsal, akkor átvették. Kicsit olyan volt, mint 15 éve a magyar gépátvétel.
– Csütörtökön két rövid szakasszal kezdünk, bár szerintem a pénteki gyorsaságik lesznek az igazán kemények. Délután lesz a ceremoniális rajt, ahova jön az ukrán miniszterelnök is – fényképezkedni.