Rendőri felvezetés és mosogatószivacs – Jalta Rali pályabejárás

A pályabejáráson és a shake downon is túl van Vizin László és Zsiros Gábor a Jalta Ralin. Az IRC-sorozatban először szereplő ukrán verseny elnyerte a magyar páros tetszését, bár cseppet sem könnyebb, mint bármelyik klasszikus IRC-futam. A szervizcsapatok az ukrán határtól rendőri felvezetést kaptak, a rendezők próbálnak nagyon kitenni magukért, bár egy kicsit szögletesek is.

Vizin László: – Sikeresen túl vagyunk a pályabejáráson és a shake downon is. A pályák ugyanolyan nehezek, mint bármelyik IRC-futamon, tele vannak kanyarral, hatalmasok a szintkülönbségek, plusz időnként források vannak a pálya szélén, amiből folyamatosan folyik a víz az útra, úgyhogy száz méteren keresztül teljesen vizes az aszfalt.

– A gyorsaságik és a táj is nagyon hasonlít a Sanremo Ralira. A verseny központja a tengerparton van, ugyanúgy jachtkikötővel, mint Olaszországban, csak itt egy kicsit régebbiek a jachtok. A tenger mellett azonnal ezerméteres hegyek nőnek. Van olyan gyorsasági, amelyik300 métermagasról rajtol, és 1200 méteren van a cél. Ugyanez a pálya lesz visszafelé is. Az utak minősége elég dobálós, szerintem rosszabb a burkolat, mint otthon. Biztosan sokan fognak baleset miatt kiesni.

– Jalta nagyon szép hely, a szervizpark csodálatos, bár Lenin elvtárs szobra itt még áll. A szervizcsapatok a határtól rendőri felvezetést kaptak, és három nap alatt értek ide. A rendezőkön látszik, hogy nagyon igyekeznek. Versenyautóval behajthatsz az egyirányú utcába is, ugyanakkor egy kicsit nehézkesek is. Az adminisztratív átvételünk másfél órát tartott, amiből fél órán keresztül próbálták kideríteni, hogy a reptéren bérelt autómon van-e biztosítás. A versenyautót vissza kellett vinni a gépátvételre, mert hangosnak találták. Teletömködtük drót mosogatószivaccsal, akkor átvették. Kicsit olyan volt, mint 15 éve a magyar gépátvétel.

– Csütörtökön két rövid szakasszal kezdünk, bár szerintem a pénteki gyorsaságik lesznek az igazán kemények. Délután lesz a ceremoniális rajt, ahova jön az ukrán miniszterelnök is – fényképezkedni.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program