Sima győzelem komoly megpróbáltatásokkal

Közel négy perc előnnyel nyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti az Országos Historic Rallybajnokság második futamát, az Ózd–Salgó Rallyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így két futam után két győzelemmel vezeti az abszolút és a D csoport értékelését is. 

Meglehetősen nehéz időjárási körülménnyel kellett megbirkóznia a versenyzőknek. A pályák hol esőáztatta vizesek, hol szárazak voltak. A Historic szabálya szerint ebben a szakágban lehet a szervizparkon kívül is szerelni, így akár gumit is cserélni. Wirtmann ezt többször is kihasználta, és közvetlenül a gyorsasági rajtja előtt váltott az adott körülményekhez legjobban illő gumira. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

A megtartott 13 gyorsasági szakaszból 12-t megnyertek, úgyhogy azt is gondolhatnánk, sima versenyük volt, de azért egy oszlopos csapattag hiányát igencsak megsínylették. 

„Sosincs sima versenyed, főleg akkor nem, ha ilyen időjárási körülmények között kell versenyezned – nevet Wirtmann. – Abban az értelemben viszont tényleg sima volt, hogy az Escorthoz nem kellett hozzányúlni, a szervizparkban a legnagyobb problémánk az volt, hogy a szakácsunk erre a versenyre nem tudott eljönni, ami miatt szendvicsen éltünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

Jó volt viszont versenyezni és végre két napon keresztül menni. Egyedül a szombati utolsó előtti gyorsaságin kaptunk ki, amikor már elég nagy előnnyel vezettünk, és a vizes pályán nem akartunk kockáztatni. 

Vasárnap estére jó alaposan elfáradtunk. A cél után csak arra tudtunk koncentrálni, hogy egy étteremig eljussunk, és együnk egy jó parasztragu levest. Hazafelé a főmérnökúr, Benito vezetett, Joti a hátsó, én az első ülésen aludtam, de hétfő reggel sem kapkodtuk el a felkelést. Ebédidőben ittam meg a reggeli kávémat. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

Nagyon örülök, hogy ilyen jól kezdődött az idei évünk, két verseny után száz százalékos teljesítménnyel vezetjük a bajnokságot. Szerintem szükségünk is lesz erre az előnyre, mert az ellenfeleink egyre gyorsabbak. 

Jövő hétvégén szeretnénk rajthoz állni a Mitropa Kupa első futamán, a Velenje Rallyn, utána pedig következik a Salgó, úgyhogy jó sűrű programunk lesz. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021
Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.