Sima győzelem komoly megpróbáltatásokkal

Közel négy perc előnnyel nyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti az Országos Historic Rallybajnokság második futamát, az Ózd–Salgó Rallyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így két futam után két győzelemmel vezeti az abszolút és a D csoport értékelését is. 

Meglehetősen nehéz időjárási körülménnyel kellett megbirkóznia a versenyzőknek. A pályák hol esőáztatta vizesek, hol szárazak voltak. A Historic szabálya szerint ebben a szakágban lehet a szervizparkon kívül is szerelni, így akár gumit is cserélni. Wirtmann ezt többször is kihasználta, és közvetlenül a gyorsasági rajtja előtt váltott az adott körülményekhez legjobban illő gumira. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

A megtartott 13 gyorsasági szakaszból 12-t megnyertek, úgyhogy azt is gondolhatnánk, sima versenyük volt, de azért egy oszlopos csapattag hiányát igencsak megsínylették. 

„Sosincs sima versenyed, főleg akkor nem, ha ilyen időjárási körülmények között kell versenyezned – nevet Wirtmann. – Abban az értelemben viszont tényleg sima volt, hogy az Escorthoz nem kellett hozzányúlni, a szervizparkban a legnagyobb problémánk az volt, hogy a szakácsunk erre a versenyre nem tudott eljönni, ami miatt szendvicsen éltünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

Jó volt viszont versenyezni és végre két napon keresztül menni. Egyedül a szombati utolsó előtti gyorsaságin kaptunk ki, amikor már elég nagy előnnyel vezettünk, és a vizes pályán nem akartunk kockáztatni. 

Vasárnap estére jó alaposan elfáradtunk. A cél után csak arra tudtunk koncentrálni, hogy egy étteremig eljussunk, és együnk egy jó parasztragu levest. Hazafelé a főmérnökúr, Benito vezetett, Joti a hátsó, én az első ülésen aludtam, de hétfő reggel sem kapkodtuk el a felkelést. Ebédidőben ittam meg a reggeli kávémat. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

Nagyon örülök, hogy ilyen jól kezdődött az idei évünk, két verseny után száz százalékos teljesítménnyel vezetjük a bajnokságot. Szerintem szükségünk is lesz erre az előnyre, mert az ellenfeleink egyre gyorsabbak. 

Jövő hétvégén szeretnénk rajthoz állni a Mitropa Kupa első futamán, a Velenje Rallyn, utána pedig következik a Salgó, úgyhogy jó sűrű programunk lesz. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program