Sima győzelem komoly megpróbáltatásokkal

Közel négy perc előnnyel nyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti az Országos Historic Rallybajnokság második futamát, az Ózd–Salgó Rallyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így két futam után két győzelemmel vezeti az abszolút és a D csoport értékelését is. 

Meglehetősen nehéz időjárási körülménnyel kellett megbirkóznia a versenyzőknek. A pályák hol esőáztatta vizesek, hol szárazak voltak. A Historic szabálya szerint ebben a szakágban lehet a szervizparkon kívül is szerelni, így akár gumit is cserélni. Wirtmann ezt többször is kihasználta, és közvetlenül a gyorsasági rajtja előtt váltott az adott körülményekhez legjobban illő gumira. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

A megtartott 13 gyorsasági szakaszból 12-t megnyertek, úgyhogy azt is gondolhatnánk, sima versenyük volt, de azért egy oszlopos csapattag hiányát igencsak megsínylették. 

„Sosincs sima versenyed, főleg akkor nem, ha ilyen időjárási körülmények között kell versenyezned – nevet Wirtmann. – Abban az értelemben viszont tényleg sima volt, hogy az Escorthoz nem kellett hozzányúlni, a szervizparkban a legnagyobb problémánk az volt, hogy a szakácsunk erre a versenyre nem tudott eljönni, ami miatt szendvicsen éltünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

Jó volt viszont versenyezni és végre két napon keresztül menni. Egyedül a szombati utolsó előtti gyorsaságin kaptunk ki, amikor már elég nagy előnnyel vezettünk, és a vizes pályán nem akartunk kockáztatni. 

Vasárnap estére jó alaposan elfáradtunk. A cél után csak arra tudtunk koncentrálni, hogy egy étteremig eljussunk, és együnk egy jó parasztragu levest. Hazafelé a főmérnökúr, Benito vezetett, Joti a hátsó, én az első ülésen aludtam, de hétfő reggel sem kapkodtuk el a felkelést. Ebédidőben ittam meg a reggeli kávémat. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021

Nagyon örülök, hogy ilyen jól kezdődött az idei évünk, két verseny után száz százalékos teljesítménnyel vezetjük a bajnokságot. Szerintem szükségünk is lesz erre az előnyre, mert az ellenfeleink egyre gyorsabbak. 

Jövő hétvégén szeretnénk rajthoz állni a Mitropa Kupa első futamán, a Velenje Rallyn, utána pedig következik a Salgó, úgyhogy jó sűrű programunk lesz. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort Mk II, Ózd–Eger Rally 2021
Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax