Solberg újra vezet – Japán Rali 2. nap

Petter Solberg zárta az élen a Japán Rali második napját, a taktikai okok miatt lelassuló Mikko Hirvonen és Sébastien Ogier előtt. Az első három között mindössze 5,4 másodperc a különbség.

Solberg az élen kezdte a szombati napot és bár elsőnek rajtolva elvileg hátrányban lett volna, a reggeli első gyorsaságin ő volt a leggyorsabb. A harmadikon azonban korai rajt miatt tíz másodperces büntetést kapott, amivel visszaesett a harmadik helyre.

Jari-Matti Latvala vette át ekkor a vezetést, akinek az utolsó előtti igazi gyorsaságin eltört az egyik féltengelye, így az utolsó szakaszt valamint a két szuperspeciált is háromkerékhajtással kellett megtennie, amivel végül fél perc hátránnyal visszacsúszott az ötödik helyre.

A szuperspeciált megelőző utolsó gyorsaságin vett vissza a tempóból Mikko Hirvonen és Sébastien Ogier is, hogy ne ők tisztítsák a pályát vasárnap, így végül Petter Solberg került vissza az élre.

„Nagyon elégedett voltam a sebességemmel reggel” – mondta Solberg. „Engem egyáltalán nem zavar, ha holnap elsőnek kell rajtolnom.”

Solberg mögött 3,7 másodperc hátránnyal következik Hirvonen, 5,4-gyel pedig Ogier, úgyhogy az első három még egész biztosan szoros küzdelmet fog vívni egymással.

Kis szerencsével Dani Sordo is bele szólhat a dobogós helyezésekért folyó küzdelembe, aki 15,3 másodperc hátránnyal a negyedik.

Latvala a hajtáshibájának köszönhetően 30,7 másodperccel van lemaradva az ötödik helyen.

A verseny második napján sem tudott komoly teljesítményjavulást felmutatni Sébastien Loeb, így 37,9 másodperc hátránnyal még mindig csak a hatodik.

Henning Solberg már két perccel van leszakadva a hetedik helyen, míg Kimi Räikkönen hét percet kapott a nyolcadikon, de így is megelőzi a kilencedik helyezett Federico Villagrát.

A legjobb Szuper–2000-es autóval induló pilóta, Jari Ketoma az abszolút 10. helyen áll.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“