Solberg újra vezet – Japán Rali 2. nap

Petter Solberg zárta az élen a Japán Rali második napját, a taktikai okok miatt lelassuló Mikko Hirvonen és Sébastien Ogier előtt. Az első három között mindössze 5,4 másodperc a különbség.

Solberg az élen kezdte a szombati napot és bár elsőnek rajtolva elvileg hátrányban lett volna, a reggeli első gyorsaságin ő volt a leggyorsabb. A harmadikon azonban korai rajt miatt tíz másodperces büntetést kapott, amivel visszaesett a harmadik helyre.

Jari-Matti Latvala vette át ekkor a vezetést, akinek az utolsó előtti igazi gyorsaságin eltört az egyik féltengelye, így az utolsó szakaszt valamint a két szuperspeciált is háromkerékhajtással kellett megtennie, amivel végül fél perc hátránnyal visszacsúszott az ötödik helyre.

A szuperspeciált megelőző utolsó gyorsaságin vett vissza a tempóból Mikko Hirvonen és Sébastien Ogier is, hogy ne ők tisztítsák a pályát vasárnap, így végül Petter Solberg került vissza az élre.

„Nagyon elégedett voltam a sebességemmel reggel” – mondta Solberg. „Engem egyáltalán nem zavar, ha holnap elsőnek kell rajtolnom.”

Solberg mögött 3,7 másodperc hátránnyal következik Hirvonen, 5,4-gyel pedig Ogier, úgyhogy az első három még egész biztosan szoros küzdelmet fog vívni egymással.

Kis szerencsével Dani Sordo is bele szólhat a dobogós helyezésekért folyó küzdelembe, aki 15,3 másodperc hátránnyal a negyedik.

Latvala a hajtáshibájának köszönhetően 30,7 másodperccel van lemaradva az ötödik helyen.

A verseny második napján sem tudott komoly teljesítményjavulást felmutatni Sébastien Loeb, így 37,9 másodperc hátránnyal még mindig csak a hatodik.

Henning Solberg már két perccel van leszakadva a hetedik helyen, míg Kimi Räikkönen hét percet kapott a nyolcadikon, de így is megelőzi a kilencedik helyezett Federico Villagrát.

A legjobb Szuper–2000-es autóval induló pilóta, Jari Ketoma az abszolút 10. helyen áll.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program