Solbergre és Loebre vetette ki hálóját a Volkswagen

Norvég lapértesülések szerint Petter Solberg és Sébastien Loeb állnak a Volkswagen kívánságlistájának az élén. A német gyártó várhatóan a Portugál Ralin jelenti be, hogy 2012-ben beszáll a rali világbajnokságra, 2013-tól pedig teljes szezont fut. A VW úgy tűnik, hogy komolyan gondolja a rali vb-t, hiszen a legjobb mérnökök mellett a legjobb pilótákat is el akarja csábítani.

Loeb szerződtetésére nem sok esélyük van. A 37 éves versenyző vb-s pályafutásának kezdete óta a Citroën versenyzője, még 2006-ban, amikor a Citroën egy évre kiszállt a világbajnokságról sem hagyta el az alakulatot, pedig a Ford akkor mindent megtett, hogy elcsábítsa. Loeb szerződése ugyan az év végén lejár, de még van benne annyi motiváció, hogy egy nyerő autóval elautózgasson pár évig. Arra azonban aligha lesz kapható, hogy 2012-ben egy csonka szezont fusson, és hogy két-három évet foglalkozzon egy márkával, mire abból nyerő autót tud faragni, míg az új francia sztár, Sébastien Ogier betegre nyeri magát a Citroënnel.

Petter Solberg szerződtetése már sokkal inkább indokolt lenne. A 36 éves norvég az elmúlt két évet saját csapatában töltötte a vb-n, ami anyagilag és szervezésben is akkora terhet rótt rá, hogy minden lendülete ellenére pedzegette, az idei év lehet az utolsó számára. Motivációból azonban nincs hiánya, tapasztalata szintén megvan, és ha jó hátteret biztosítanak a számára, akár egyedül is képes elvinni egy csapatot a vállán.

A Volkswagen számára a legjobb választás tehát Petter Solberg lenne egy fiatal versenyzővel (Mads Ostberg?), akinek a pályafutását az autóval együtt tudják felépíteni, és aki három-öt év múlva is képes lesz világbajnoki címet nyerni.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program