Norvég lapértesülések szerint Petter Solberg és Sébastien Loeb állnak a Volkswagen kívánságlistájának az élén. A német gyártó várhatóan a Portugál Ralin jelenti be, hogy 2012-ben beszáll a rali világbajnokságra, 2013-tól pedig teljes szezont fut. A VW úgy tűnik, hogy komolyan gondolja a rali vb-t, hiszen a legjobb mérnökök mellett a legjobb pilótákat is el akarja csábítani.
Loeb szerződtetésére nem sok esélyük van. A 37 éves versenyző vb-s pályafutásának kezdete óta a Citroën versenyzője, még 2006-ban, amikor a Citroën egy évre kiszállt a világbajnokságról sem hagyta el az alakulatot, pedig a Ford akkor mindent megtett, hogy elcsábítsa. Loeb szerződése ugyan az év végén lejár, de még van benne annyi motiváció, hogy egy nyerő autóval elautózgasson pár évig. Arra azonban aligha lesz kapható, hogy 2012-ben egy csonka szezont fusson, és hogy két-három évet foglalkozzon egy márkával, mire abból nyerő autót tud faragni, míg az új francia sztár, Sébastien Ogier betegre nyeri magát a Citroënnel.
Petter Solberg szerződtetése már sokkal inkább indokolt lenne. A 36 éves norvég az elmúlt két évet saját csapatában töltötte a vb-n, ami anyagilag és szervezésben is akkora terhet rótt rá, hogy minden lendülete ellenére pedzegette, az idei év lehet az utolsó számára. Motivációból azonban nincs hiánya, tapasztalata szintén megvan, és ha jó hátteret biztosítanak a számára, akár egyedül is képes elvinni egy csapatot a vállán.
A Volkswagen számára a legjobb választás tehát Petter Solberg lenne egy fiatal versenyzővel (Mads Ostberg?), akinek a pályafutását az autóval együtt tudják felépíteni, és aki három-öt év múlva is képes lesz világbajnoki címet nyerni.