Solbergre és Loebre vetette ki hálóját a Volkswagen

Norvég lapértesülések szerint Petter Solberg és Sébastien Loeb állnak a Volkswagen kívánságlistájának az élén. A német gyártó várhatóan a Portugál Ralin jelenti be, hogy 2012-ben beszáll a rali világbajnokságra, 2013-tól pedig teljes szezont fut. A VW úgy tűnik, hogy komolyan gondolja a rali vb-t, hiszen a legjobb mérnökök mellett a legjobb pilótákat is el akarja csábítani.

Loeb szerződtetésére nem sok esélyük van. A 37 éves versenyző vb-s pályafutásának kezdete óta a Citroën versenyzője, még 2006-ban, amikor a Citroën egy évre kiszállt a világbajnokságról sem hagyta el az alakulatot, pedig a Ford akkor mindent megtett, hogy elcsábítsa. Loeb szerződése ugyan az év végén lejár, de még van benne annyi motiváció, hogy egy nyerő autóval elautózgasson pár évig. Arra azonban aligha lesz kapható, hogy 2012-ben egy csonka szezont fusson, és hogy két-három évet foglalkozzon egy márkával, mire abból nyerő autót tud faragni, míg az új francia sztár, Sébastien Ogier betegre nyeri magát a Citroënnel.

Petter Solberg szerződtetése már sokkal inkább indokolt lenne. A 36 éves norvég az elmúlt két évet saját csapatában töltötte a vb-n, ami anyagilag és szervezésben is akkora terhet rótt rá, hogy minden lendülete ellenére pedzegette, az idei év lehet az utolsó számára. Motivációból azonban nincs hiánya, tapasztalata szintén megvan, és ha jó hátteret biztosítanak a számára, akár egyedül is képes elvinni egy csapatot a vállán.

A Volkswagen számára a legjobb választás tehát Petter Solberg lenne egy fiatal versenyzővel (Mads Ostberg?), akinek a pályafutását az autóval együtt tudják felépíteni, és aki három-öt év múlva is képes lesz világbajnoki címet nyerni.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“