Szoros csatában nyert Wirtmann a Velenje Rallyn

Az utolsó gyorsasági szakaszon dőlt el a szlovéniai Velenje Rally historic értékelése. Wirtmann Ferenc és Kerekes József óvatosan kezdtek a Ford Escort Mk II-essel a Mitorpa Kupai idei első futamának eső áztatta pályáin. A negyedik szakasz után a második helyen álltak. Az utolsó előtti gyorsaságin csökkentették hátrányukat, az utolsón pedig, miután az addig élen álló olasz Muradore–Borghese páros defektet kapott, némi szerencsével megnyerték a versenyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így győzelemmel kezdte a Mitropa szereplését, és magyar bajnokság mellett a Mitropa értékelését is vezetik. 

„Fantasztikus verseny volt, nagyon nehéz gyorsaságikkal – mondta Wirtmann Ferenc. – Két pálya volt, amiken pénteken délután egytől ötig annyiszor mentél, amennyiszer akartál. Nekünk háromszor sikerült. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29. fotó: Slophotography

Nem volt könnyű feldolgozni őket, mert nagyon szűkek, egyenes nem nagyon van rajtuk, viszont tele vannak csapdával. Sok a bukkanó, amelyek után féktávot kell venni, az út melletti fűben olyan helyen vannak kövek, amiket nem látsz.

Nagyon erősek voltak az ellenfelek, főleg Muradore, aki szintén Escorttal indult. Őróla tudtuk, hogy nagyon gyors. Az első szakaszokon keveset kaptunk tőle, de aztán az esőben nagyon elóvatoskodtam, és ellépett 39 másodpercre. Az utolsó két szakaszon szerettük volna ezt ledolgozni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.

Az utolsó előtti 10 kilométeresen hét másodpercet hoztunk rajta. Az utolsó 15 kilométereset nagyon elvállaltuk, ott adtunk neki közel másfél percet, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy defektet kapott. Így némi szerencsével nyertük meg a historic abszolút és a Mitropa Kupa értékelését is. 

Az Escort tökéletesen működött, egy apró riadalmunk volt reggel, amikor a rajt előtt eldurrant a tűzoltó készülékünk. Az utas- és a motortér is elázott, úgyhogy a fiúknak volt munkája vele. Viszont kiderült, hogy jól működik a tűzoltó készülékünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.

Újra velünk volt a versenyen a főszakácsunk, Bodony Béla, úgyhogy a szervizparkban nagyon jól tartottak minket. 

Most szusszanunk egyet, aztán jövő héten jöhet a Salgó Rally.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 29. Velenje Rally, Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“