Szoros csatában nyert Wirtmann a Velenje Rallyn

Az utolsó gyorsasági szakaszon dőlt el a szlovéniai Velenje Rally historic értékelése. Wirtmann Ferenc és Kerekes József óvatosan kezdtek a Ford Escort Mk II-essel a Mitorpa Kupai idei első futamának eső áztatta pályáin. A negyedik szakasz után a második helyen álltak. Az utolsó előtti gyorsaságin csökkentették hátrányukat, az utolsón pedig, miután az addig élen álló olasz Muradore–Borghese páros defektet kapott, némi szerencsével megnyerték a versenyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így győzelemmel kezdte a Mitropa szereplését, és magyar bajnokság mellett a Mitropa értékelését is vezetik. 

„Fantasztikus verseny volt, nagyon nehéz gyorsaságikkal – mondta Wirtmann Ferenc. – Két pálya volt, amiken pénteken délután egytől ötig annyiszor mentél, amennyiszer akartál. Nekünk háromszor sikerült. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29. fotó: Slophotography

Nem volt könnyű feldolgozni őket, mert nagyon szűkek, egyenes nem nagyon van rajtuk, viszont tele vannak csapdával. Sok a bukkanó, amelyek után féktávot kell venni, az út melletti fűben olyan helyen vannak kövek, amiket nem látsz.

Nagyon erősek voltak az ellenfelek, főleg Muradore, aki szintén Escorttal indult. Őróla tudtuk, hogy nagyon gyors. Az első szakaszokon keveset kaptunk tőle, de aztán az esőben nagyon elóvatoskodtam, és ellépett 39 másodpercre. Az utolsó két szakaszon szerettük volna ezt ledolgozni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.

Az utolsó előtti 10 kilométeresen hét másodpercet hoztunk rajta. Az utolsó 15 kilométereset nagyon elvállaltuk, ott adtunk neki közel másfél percet, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy defektet kapott. Így némi szerencsével nyertük meg a historic abszolút és a Mitropa Kupa értékelését is. 

Az Escort tökéletesen működött, egy apró riadalmunk volt reggel, amikor a rajt előtt eldurrant a tűzoltó készülékünk. Az utas- és a motortér is elázott, úgyhogy a fiúknak volt munkája vele. Viszont kiderült, hogy jól működik a tűzoltó készülékünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.

Újra velünk volt a versenyen a főszakácsunk, Bodony Béla, úgyhogy a szervizparkban nagyon jól tartottak minket. 

Most szusszanunk egyet, aztán jövő héten jöhet a Salgó Rally.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 29. Velenje Rally, Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.