Szoros csatában nyert Wirtmann a Velenje Rallyn

Az utolsó gyorsasági szakaszon dőlt el a szlovéniai Velenje Rally historic értékelése. Wirtmann Ferenc és Kerekes József óvatosan kezdtek a Ford Escort Mk II-essel a Mitorpa Kupai idei első futamának eső áztatta pályáin. A negyedik szakasz után a második helyen álltak. Az utolsó előtti gyorsaságin csökkentették hátrányukat, az utolsón pedig, miután az addig élen álló olasz Muradore–Borghese páros defektet kapott, némi szerencsével megnyerték a versenyt. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros így győzelemmel kezdte a Mitropa szereplését, és magyar bajnokság mellett a Mitropa értékelését is vezetik. 

„Fantasztikus verseny volt, nagyon nehéz gyorsaságikkal – mondta Wirtmann Ferenc. – Két pálya volt, amiken pénteken délután egytől ötig annyiszor mentél, amennyiszer akartál. Nekünk háromszor sikerült. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29. fotó: Slophotography

Nem volt könnyű feldolgozni őket, mert nagyon szűkek, egyenes nem nagyon van rajtuk, viszont tele vannak csapdával. Sok a bukkanó, amelyek után féktávot kell venni, az út melletti fűben olyan helyen vannak kövek, amiket nem látsz.

Nagyon erősek voltak az ellenfelek, főleg Muradore, aki szintén Escorttal indult. Őróla tudtuk, hogy nagyon gyors. Az első szakaszokon keveset kaptunk tőle, de aztán az esőben nagyon elóvatoskodtam, és ellépett 39 másodpercre. Az utolsó két szakaszon szerettük volna ezt ledolgozni. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.

Az utolsó előtti 10 kilométeresen hét másodpercet hoztunk rajta. Az utolsó 15 kilométereset nagyon elvállaltuk, ott adtunk neki közel másfél percet, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy defektet kapott. Így némi szerencsével nyertük meg a historic abszolút és a Mitropa Kupa értékelését is. 

Az Escort tökéletesen működött, egy apró riadalmunk volt reggel, amikor a rajt előtt eldurrant a tűzoltó készülékünk. Az utas- és a motortér is elázott, úgyhogy a fiúknak volt munkája vele. Viszont kiderült, hogy jól működik a tűzoltó készülékünk. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.

Újra velünk volt a versenyen a főszakácsunk, Bodony Béla, úgyhogy a szervizparkban nagyon jól tartottak minket. 

Most szusszanunk egyet, aztán jövő héten jöhet a Salgó Rally.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

2021. április 11. Orfű Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 15–16. Ózd–Eger Rally, Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem 
2021. május 29. Velenje Rally, Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem 

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti, Ford Escort MkII, Velenje Rally 2021. május 29.
Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax