Szuper–2000 vs N4

Egerben végre választ kaphattunk a Szuper–2000 és az N4 speciális magyarországi erőviszonyaira. Ha csak a végeredmény tekintjük, akkor az látszik belőle, hogy két N-es Mitsubishi is megverte a legjobb Szuper–2000-est. A győztes Asi pedig 40 másodpercet adott a harmadik Janikának. Ha pedig Turi bukfenc előtti idejét nézzük, akkor ehhez még 15 másodpercet hozzáadva, közel egy perccel volt jobb a legjobb N-es a legjobb Szuper–2000-estől.

Vagyis a kérdés eldőlt: az N-essel meg lehet verni a Szuper–2000-est. A célban azonban sokan vélekedtek úgy, hogy az egri pályák kedveztek a leginkább az N-eseknek az S2000-rel szemben.

Az ifj. Tóth–Tagai kettős autóját felkészítő TRT műhely vezetője, Tagai Tamás szerint volt olyan gyorsasági, ahol Janika 56 másodpercet ment letiltáson, ami azt jelenti, hogy ekkor a Peugeot 207 végsebessége 174 km/h. Míg az N-es Mitsubishiknél ugyanezen a gyorsaságin mértek 228 km/h-s végsebességet is.

Ez azért elég sok. Még akkor is, hogyha a valódi különbség a két autó teljesítménye között nem olyan nagy, mint amit a fenti számsorból ki lehet olvasni. És persze azt is hozzá kell tenni, hogy mindemellett tény: a Szuper–2000-es autó a végsebességét leszámítva minden paraméterében jobb, mint az N-es, tehát biztosan volt olyan része a pályáknak, ahol az S2000-esek voltak előnyben az N-esekkel szemben.

A verseny után Asi, Herczig és Janika is azon a véleményen volt, hogy a következő versenyeken nem jelent majd a végsebesség ekkora különbséget a két kategória között.

És persze még azt is hozzá kell tenni a két kategória összehasonlításához, hogy az első két helyezett, Asi és Turi is nagyon jól és nagyon gyorsan mentek, nem a végsebességbeli előnyük miatt nyertek.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax