Szuper–2000 vs N4

Egerben végre választ kaphattunk a Szuper–2000 és az N4 speciális magyarországi erőviszonyaira. Ha csak a végeredmény tekintjük, akkor az látszik belőle, hogy két N-es Mitsubishi is megverte a legjobb Szuper–2000-est. A győztes Asi pedig 40 másodpercet adott a harmadik Janikának. Ha pedig Turi bukfenc előtti idejét nézzük, akkor ehhez még 15 másodpercet hozzáadva, közel egy perccel volt jobb a legjobb N-es a legjobb Szuper–2000-estől.

Vagyis a kérdés eldőlt: az N-essel meg lehet verni a Szuper–2000-est. A célban azonban sokan vélekedtek úgy, hogy az egri pályák kedveztek a leginkább az N-eseknek az S2000-rel szemben.

Az ifj. Tóth–Tagai kettős autóját felkészítő TRT műhely vezetője, Tagai Tamás szerint volt olyan gyorsasági, ahol Janika 56 másodpercet ment letiltáson, ami azt jelenti, hogy ekkor a Peugeot 207 végsebessége 174 km/h. Míg az N-es Mitsubishiknél ugyanezen a gyorsaságin mértek 228 km/h-s végsebességet is.

Ez azért elég sok. Még akkor is, hogyha a valódi különbség a két autó teljesítménye között nem olyan nagy, mint amit a fenti számsorból ki lehet olvasni. És persze azt is hozzá kell tenni, hogy mindemellett tény: a Szuper–2000-es autó a végsebességét leszámítva minden paraméterében jobb, mint az N-es, tehát biztosan volt olyan része a pályáknak, ahol az S2000-esek voltak előnyben az N-esekkel szemben.

A verseny után Asi, Herczig és Janika is azon a véleményen volt, hogy a következő versenyeken nem jelent majd a végsebesség ekkora különbséget a két kategória között.

És persze még azt is hozzá kell tenni a két kategória összehasonlításához, hogy az első két helyezett, Asi és Turi is nagyon jól és nagyon gyorsan mentek, nem a végsebességbeli előnyük miatt nyertek.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“