Tízen mentek neki Sordónak

Sébastien Loeb és a Citroën csapatvezetője, Olivier Quesnel is védelmébe vette Dani Sordót, aki a biztos harmadik helyről esett ki a Török Rali utolsó napján, és mire lement a mezőny, a többiek totálkárosra törték a C4 WRC-jét.

„Nem én voltam az első, aki ott kicsúszott” – mondta Sordo, a 21. Deniz gyorsaságin történtekről, amelyet az éjszaka lehullott eső teljesen járhatatlanná tett. „Igazi korcsolyapálya volt. Nekimentünk egy fának, ami eltörte a féltengelyünket. Közvetlenül utánam Sébastien Ogier is kicsúszott ugyanott, és nekiment a kocsinknak. Ő azonban velünk ellentétben tovább tudott menni.”

A lehetetlen körülményeket Loeb is megerősítette: „A vizes talaj számomra előny volt, mert utánunk nagyon csúszóssá vált az út. Sordo volt az egyik áldozata, aki 15 km/h-s sebességgel ment neki egy fának. Az a rész nagyon nehéz volt, annyira csúszott, hogy szinte senki sem tudott befordulni. Több autó is beléjük ment, pedig a rendezők integettek nekik. Teljesen olyanná vált a hely, mintha jég lett volna.”

Sordo előtt Petter Solberg és Mikko Hirvonen is kicsúszott ugyanazon a helyen ám, a spanyol után rajtolókat segítette, hogy mandinert vehettek a C4 WRC-n.

„Seb (Loeb) elmagyarázta nekem, hogy pontosan milyen is volt a hely” – mondta Olivier Quesnel, a Citroën csapatvezetője. „Egy lejtő végén volt egy kanyar, ami olyan volt, mintha jég lett volna. Mindenki kicsúszott, de Dani kivételével mindenki tovább tudott menni. Az összes autó nekik ment, úgyhogy a C4 teljesen összetört. Legalább tíz autó ütötte meg őket, teljesen hülye dolog volt.”

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program