Tízen mentek neki Sordónak

Sébastien Loeb és a Citroën csapatvezetője, Olivier Quesnel is védelmébe vette Dani Sordót, aki a biztos harmadik helyről esett ki a Török Rali utolsó napján, és mire lement a mezőny, a többiek totálkárosra törték a C4 WRC-jét.

„Nem én voltam az első, aki ott kicsúszott” – mondta Sordo, a 21. Deniz gyorsaságin történtekről, amelyet az éjszaka lehullott eső teljesen járhatatlanná tett. „Igazi korcsolyapálya volt. Nekimentünk egy fának, ami eltörte a féltengelyünket. Közvetlenül utánam Sébastien Ogier is kicsúszott ugyanott, és nekiment a kocsinknak. Ő azonban velünk ellentétben tovább tudott menni.”

A lehetetlen körülményeket Loeb is megerősítette: „A vizes talaj számomra előny volt, mert utánunk nagyon csúszóssá vált az út. Sordo volt az egyik áldozata, aki 15 km/h-s sebességgel ment neki egy fának. Az a rész nagyon nehéz volt, annyira csúszott, hogy szinte senki sem tudott befordulni. Több autó is beléjük ment, pedig a rendezők integettek nekik. Teljesen olyanná vált a hely, mintha jég lett volna.”

Sordo előtt Petter Solberg és Mikko Hirvonen is kicsúszott ugyanazon a helyen ám, a spanyol után rajtolókat segítette, hogy mandinert vehettek a C4 WRC-n.

„Seb (Loeb) elmagyarázta nekem, hogy pontosan milyen is volt a hely” – mondta Olivier Quesnel, a Citroën csapatvezetője. „Egy lejtő végén volt egy kanyar, ami olyan volt, mintha jég lett volna. Mindenki kicsúszott, de Dani kivételével mindenki tovább tudott menni. Az összes autó nekik ment, úgyhogy a C4 teljesen összetört. Legalább tíz autó ütötte meg őket, teljesen hülye dolog volt.”

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.