Tóth-Gili Tamás

Tóth-Gili Tamás: Egyből a mély vízbe

A szezon egyik legnehezebb versenyén, a Salgó Rallyn debütált Tóth-Gili Tamás és Molnár Mózes az első osztályban és a Peugeot Kupában is. A vadonatúj 208 Rally4-es a verseny előtti napokban érkezett meg, kipróbálni sem tudták, ennek ellenére a rekordszámú, 12 fős Peugeot Kupában a hatodik helyet szerezték meg. Bár Gili szerint ennek most semmi jelentőssége nem volt. 

„Nagyon nehéz, komplikált és összetett verseny volt a Salgó Rally – mondta Tóth-Gili Tamás. – A Peugeot 208 Rally4-esünk az utolsó pillanatban érkezett meg. Nagyon nagy köszönet a Grámán Rally Teamnek és a Tagai Racing Technologynak, akik mindent elkövettek, hogy rajthoz tudjunk állni. 

Az autó annyira új volt, hogy a verseny előtt tanultam meg, hogyan kell beindítani. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás

Nagyon erős a Peugeot Kupa mezőnye, kiváló, rutinos versenyzőkkel, akiktől természetesen le vagyunk maradva. Azt is tudom, hogy hol kapunk: a rajtban mindjárt két másodpercet, minden féktávon pedig felet. A telemetriai adatok alapján Szorospatakon a szűk részen kaptunk fél percet, a tempóson viszont egész jól fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel. 

Az is látszik, hogy mindenki cserélgeti a kerekeket, állítja a berugózást, a futóművet, mi ezekkel még nem foglalkoztunk a Salgón. Viszont a következő Mecsek Rally előtt lesz egy hosszabb tesztünk, amikor mindent ki szeretnénk próbálni az autón. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás

Természetesen volt kalandunk is. Az első Cereden hangosítás nélkül jöttünk le. A második gyorsasági etap lett, mert a cél után hárman beesetek. Két jobboldali visszapillantót is leírtam. Elég széles az autó és nagy, utcai tükrei vannak. Most már tudjuk, hogy célszerű behajtani őket. 

Az utolsó előtti Szuhán volt egy nagyon saras rész, ahol első nap még elfért, másnap már nem, és negyvennel becsúsztunk az árokba. Szerencsére jött egy néző, aki segített kitolni minket. 

A Peugeot Kupában hatodikak lettünk, de ennek most semmi jelentőssége nincs. A tanulás volt az egyetlen célunk. 

Óriási nagy köszönet MOLNÁR MÓZES-nek, így csupa nagybetűvel. Fantasztikusan jó munkát végzett. Az itinerem túl részletes, még a Toyota tempójára készült. A Peugeot viszont sokkal gyorsabb, nem lehet ennyi mindent elmondani, de Mózes megoldotta. Már az év elején is úgy gondoltam, hogy jó választás volt, de most úgy érzem, vele belenyúltam a tutiba!

Élveztük a verseny minden pillanatát, még úgy is, hogy a szezon talán legnehezebb rallyjával kezdtük. Jól bedobtak minket a mély vízbe, de ha lehetne, vasárnap is mennénk egy kört. 

Érdekesség volt még, hogy defekt nélkül úsztuk meg a versenyt, de hazafelé a tréningautóval defektet kaptam az autópályán.

Fotó: Tóth-Gili Tamás

Vasárnap pihenek, hétfő reggel viszont már edzés. A PEAC-cal nagyon komolyan készülünk a vízilabda OB2 döntőjére, ami június 10-én lesz. Rá két hétre pedig jön a Mecsek Rally. Mind a kettőt nagyon várom.“ 

Tóth-Gili Tamás és Molnár Mózes együttműködő partnerei: Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.