Tóth-Gili Tamás

Tóth-Gili Tamás és Aczél András kalandosan lettek E2 bajnokok

Első teljes szezonjában bajnoki címet szerzett Tóth-Gili Tamás és Aczél András. A Toyota Corolla GTI-vel versenyző páros nagyon szoros csatában és igen kalandosan nyerte meg a historic bajnokság egyik legerősebb kategóriáját, az E2-t. E csoportban az év végi második helyen, abszolút értékelésben pedig a negyedik végeztek. Pedig a Zemplén Rally második gyorsaságiján úgy tűnt, elszállt minden remény. 

Három fiatal páros között dőlt el az E2-es bajnoki cím a szezonzáró futamon, a Zemplén Rallyn. A pontversenyt Tóth-Gili Tamás vezette, de Plesz Márk és Németh Balu is esélyesek voltak még a végső győzelemre. 

Tóth-Gilinek ehhez elegendő lett volna egy kategória második hely, ám a verseny második gyorsasági szakaszán árokba estek és hat percet veszítettek. Ezzel elúszni látszott minden bajnoki remény, de a következő szakaszon legnagyobb ellenfelük, Plesz Márk is kicsúszott. Azonban még ekkor sem dőlhettek hátra, hiszen Németh Balu állt az élre, így Giliéknek a hatodik helyről a harmadikra kellett feljönniük. Végül az E2 második helyén értek célba, amivel megszerezték a bajnoki címet. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás

„Először is szeretnék gratulálni minden ellenfelemnek, elsősorban Plesz Márknak és Németh Balunak – mondta Tóth-Gili Tamás. – Hatalmasat küzdöttünk egész évben és a Zemplén Rallyn is. Mind a hárman megérdemeltük volna a bajnoki címet. Remélem, hogy hamarosan közösen tudjuk megünnepelni az idei szoros szezont. 

Már az első gyorsaságin látszott, hogy nagyon együtt vagyunk, hiszen 2,1 másodperc választott el hármunkat. A következő gyorsaságin sikeresen be is hajítottam az autót az árokba. A nézők toltak ki minket, amit nagyon köszönök. Az ő segítségük nélkül most nem lennénk bajnokok. 

Hat percet veszítettünk, nagyon le voltunk maradva Márk mögött. Ha ő nyer, nekünk másodiknak kellett volna lennünk, ami akkor teljesen kilátástalannak tűnt. Úgy voltam vele, hogy ezt elszúrtuk, innentől örömautózás lesz. Ez egészen addig tartott, amíg a harmadik gyorsaságin meg nem láttuk Márkot az árokban. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás

Ekkor viszont Balu vezetett, ha ő nyer, nekünk legalább harmadiknak kellett volna lennünk. Ehhez több mint két percet kellett ledolgoznunk, ami vasárnap az első gyorsaságira sikerült és feljöttünk a harmadik helyre. 

Vasárnap a második gyorsaságin Balunak is problémája volt, így feljöttünk a második helyre és onnantól kezdve csak a biztos célba érkezésre kellett koncentrálnunk. Ez sokkal nehezebb volt, mintha hárman küzdöttünk volna az utolsó gyorsaságiig. Amikor az ember nem a saját ritmusában megy, nagyon könnyen hibázik. Hutákon mi is majdnem összeütköztünk egy híddal. Utólag is elnézést kérek a szurkolóktól, akik kiábrándultan figyelték, hogy jön a toyotás nagyon lassú tempóban, de akkor ezt kellett tennünk.

Emlékszem, egy évvel ezelőtt pont itt, a Zemplén Rallyn szerezte meg Bertalan Marci az első ORC győzelmét. Két éves korom óta nagyon jó barátok vagyunk, emlékszem, hogy akkor könnyes szemmel vártam őt a célban. Most ő várt minket könnyes szemmel.“

Fotó: Tóth-Gili Tamás

A bajnoki cím megünneplését azonban későbbre kellett halasztani.

„A verseny ideje alatt nagyon nagy veszteség érte a csapatunkat, a családunkat és személy szerint engem is. Elhunyt az unokatestvérem, Karácsony István, akivel nagyon közeli barátok voltunk. A Mecsek Rally volt az idei évünk mélypontja, ott ő tartotta bennem a lelket. Most, amikor célba értünk, szerettem volna azonnal felhívni, de apa mondta, hogy majd később. Otthon mondta el, mi történt. Szeretném ezt a bajnoki címet neki ajánlani, ezzel is megköszönni a támogatását, a barátságát. 

Köszönöm mindenkinek az idei szezont, különösképpen a Proformance Rally Classicnak a mindig tökéletes autót. Jövőre biztosan folytatjuk, de hogy hol és hogy mivel, még nem dőlt el.“

Tóth-Gili Tamás és Aczél András együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Proformance Rally Classic 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“