Turán nyerte a Szilveszter Ralit

Reggel kicsit hideg, délelőttre viszont kellemes napsütés fogadta a Szilveszter Rali részvevőit és a közönséget egyaránt.

A nevezési lista meglehetősen parádésra sikerült, hiszen a Turán–Zsiros páros révén még WRC is volt a versenyen, a cseh Orsák–Vajík duó pedig nem kisebb meglepetéssel, mint egy Skoda Fabia S2000-essel állt rajthoz.

A két páros meglehetősen élesen versenyzett egymással, de Turán Firic közben azt sem felejtette el, hogy a verseny végül is a szórakozásról szól, és elég bevállalósan közlekedett. Nem utolsó sorban pedig a harmadik WRC búcsúztató versenyükön, a Komló és a Mikulás Rali után végre itt célba értek.

A várakozásoknak megfelelően az igen gyorsan és Turánnál talán kevésbé látványosabban nyomuló Orsák lett a második. A harmadik helyért a Balogh–Németh és a Kazár–Dallos duó vívtak egymással. Balogh egyszer elgumizta magát, Kazár akkor meg tudta verni, a többi gyorson azonban Balogh volt a gyorsabb, és szerezte meg a harmadik helyet az N-es Mitsubishivel. Kazár egy kisebb karácsonyi balesetből származó sérüléssel – összefércelt kézzel – versenyzett és lett negyedik.

A legjobb nem rali 1-es páros a Bosch–Kiss duó lett. Bosch Peti az egyik legjobb kezű Mitsubishi építő, aki már egy ideje vár arra, hogy valaki felfedezze, mert a volán mögött is tudna problémát okozni az élmezőnynek. Akár a rali 1-ben is.

A kétkerekesek versenyét a Fenyvesi–Sztrakon páros nyerte, a jövőre H csoportba száműzött VW Golf kit carral.

A verseny jó hangulatáról gondoskodott a rengeteg Zsiguli, akik közül akadt olyan is, aki egy kanyaron belül háromszor esett be, hol a bal, hol pedig a jobb oldalra. De hát ez a verseny erről szólt.

A show része volt a Béres család bemutatója. Ifjabbik Béres Jozef ezúttal Varga „Cigi” BMW M3-asával mutatta meg, hogyan is kell közlekedni egy ilyen autóval, míg az idősebb Jozef egy kisebb tanknak is beillő Audi Quattróval gázolt át mindenen.

A Szilveszter Rali végeredménye:

1. Turán–Zsiros, Subaru Impreza WRC 29:01,34; 2. Orsák–Vajík (CZ) Skoda Fabia S2000, +7,4; 3. Balogh–Németh, Mitsubishi Lancer Evo IX, +22,97; 4. Kazár–Dallos, Mitsubishi Lancer Evo IX, +41,40; 5. Bosch–Kiss, Mitsubishi Lancer Evo VI, +53,17; 6. Matics–Viczena, Mitsubishi Lancer Evo IX, +55,98; 7. ifj. Cseh–Németh, Mitsubishi Lancer Evo VI, +1:01,56; 8. Bujdos–Balázs, Subaru Impreza, +1:08,67; 9. Hodula–Várhidi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:17,42; 10. Kocsomba–Martinák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:29,46

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program