Turán nyerte a Szilveszter Ralit

Reggel kicsit hideg, délelőttre viszont kellemes napsütés fogadta a Szilveszter Rali részvevőit és a közönséget egyaránt.

A nevezési lista meglehetősen parádésra sikerült, hiszen a Turán–Zsiros páros révén még WRC is volt a versenyen, a cseh Orsák–Vajík duó pedig nem kisebb meglepetéssel, mint egy Skoda Fabia S2000-essel állt rajthoz.

A két páros meglehetősen élesen versenyzett egymással, de Turán Firic közben azt sem felejtette el, hogy a verseny végül is a szórakozásról szól, és elég bevállalósan közlekedett. Nem utolsó sorban pedig a harmadik WRC búcsúztató versenyükön, a Komló és a Mikulás Rali után végre itt célba értek.

A várakozásoknak megfelelően az igen gyorsan és Turánnál talán kevésbé látványosabban nyomuló Orsák lett a második. A harmadik helyért a Balogh–Németh és a Kazár–Dallos duó vívtak egymással. Balogh egyszer elgumizta magát, Kazár akkor meg tudta verni, a többi gyorson azonban Balogh volt a gyorsabb, és szerezte meg a harmadik helyet az N-es Mitsubishivel. Kazár egy kisebb karácsonyi balesetből származó sérüléssel – összefércelt kézzel – versenyzett és lett negyedik.

A legjobb nem rali 1-es páros a Bosch–Kiss duó lett. Bosch Peti az egyik legjobb kezű Mitsubishi építő, aki már egy ideje vár arra, hogy valaki felfedezze, mert a volán mögött is tudna problémát okozni az élmezőnynek. Akár a rali 1-ben is.

A kétkerekesek versenyét a Fenyvesi–Sztrakon páros nyerte, a jövőre H csoportba száműzött VW Golf kit carral.

A verseny jó hangulatáról gondoskodott a rengeteg Zsiguli, akik közül akadt olyan is, aki egy kanyaron belül háromszor esett be, hol a bal, hol pedig a jobb oldalra. De hát ez a verseny erről szólt.

A show része volt a Béres család bemutatója. Ifjabbik Béres Jozef ezúttal Varga „Cigi” BMW M3-asával mutatta meg, hogyan is kell közlekedni egy ilyen autóval, míg az idősebb Jozef egy kisebb tanknak is beillő Audi Quattróval gázolt át mindenen.

A Szilveszter Rali végeredménye:

1. Turán–Zsiros, Subaru Impreza WRC 29:01,34; 2. Orsák–Vajík (CZ) Skoda Fabia S2000, +7,4; 3. Balogh–Németh, Mitsubishi Lancer Evo IX, +22,97; 4. Kazár–Dallos, Mitsubishi Lancer Evo IX, +41,40; 5. Bosch–Kiss, Mitsubishi Lancer Evo VI, +53,17; 6. Matics–Viczena, Mitsubishi Lancer Evo IX, +55,98; 7. ifj. Cseh–Németh, Mitsubishi Lancer Evo VI, +1:01,56; 8. Bujdos–Balázs, Subaru Impreza, +1:08,67; 9. Hodula–Várhidi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:17,42; 10. Kocsomba–Martinák, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:29,46

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“