Több év kihagyás után tért vissza az Ózd Rallyra Turi Tamás, hogy Kerék Istvánnal az oldalán először vigye éles táncba a GR Motorsport által fejlesztett Toyota GR Yarist. A szurkolók legnagyobb örömére Turi cseppet sem mutatta a rozsdásodás jeleit. Az autóval volt ugyan egy apró műszaki probléma, a végén pedig meg is sérült, ennek ellenére mindenki elégedett és még az sem kizárt, hogy a közös munkának lesz folytatása.
Hat mért gyorsasági szakaszt teljesített Turi Tamás és Kerék István az Ózd Rallyn, amelyből ötször autóztak top 12-es időt. Két gyorsasági szakasz után az abszolút 10. és az ORC első helyén álltak. Ekkor – valószínűleg túlmelegedés miatt – letiltott a GR Yaris komputere, nem tudták újra indítani az autót és 12 percet álltak a pályán.
Az utolsó előtti gyorsaságin egy murvakihordáson árokba csúsztak és ekkor már nem tudták folytatni a versenyt. A Yaris azonban szerencsére inkább csak látványosan sérült, több eleme már készen van, és a GR Motorsport ígérte szerint a Zemplén Rallyn újra láthatjuk. Még az sem kizárt, hogy Turival.
„Nagyon jó volt újra versenyautóba ülni és a szurkolók előtt menni – mesélte Turi Tamás. – Már a verseny előtt is sok üzenetet kaptunk, de az még engem is meglepett, ami a pályákon fogadott, hogy nem felejtettek el és hogy még mindig ennyien szurkolnak nekem.
A Yaris jó kocsi. A szekvenciális váltó nekem hiányzott belőle, de ha minden igaz, hamarosan megérkezik. Azzal szerintem még jobb lesz és nagyon gyorsan lehet majd menni vele. ORC-ben abszolút bajnokesélyes és az R5-ösök végét is meg lehet vele fogni.
Az utolsó előtti gyorsaságin rámentünk egy kihordásos részre, ahol esélyem sem volt elfordulni és becsúsztunk az árokba. Szerencsére a motor, a futómű nem sérült, csak a karosszériásoknak adtunk egy kis munkát. Sajnálom, mert nagyon szerettük volna célba érni.
A versenyzés és a Yaris is nagyon tetszett, szívesen mennék még vele.“
„Mondtam, hogy nincs berozsdásodva Tomi – nevetett Kerék István a verseny után. – Nekem nagyon tetszett. Az autó is egyre jobb, Turi pedig ugyanúgy megy, mint húsz éve. Nem erőlködtünk, nem vállaltunk kockázatot sem.
Nyilván a becsúszás nem jött jól, szerettünk volna célba érni, de amikor harminc méter hosszan öt centi mély kavicskihordásra futsz rá, akkor ott nem sok mindent lehet csinálni. Remélem, lesz még lehetőségem Tomival versenyezni.“
A karosszériasérülés ellenére a GR Motorsport vezetője, Jagadics Gábor is abszolút pozitívan látja a versenyt és a GR Yaris premierjét.
„Nagyon biztatóak a részeredményeink – mondta Jagadics Gábor. – Domaházán tudtak mind a három körben tiszta gyorsaságit menni Tomiék, ott folyamatosan gyorsultak, ők is és az autó is.
A harmadik gyorsaságin egy lefulladás után nem indult újra a motor, valószínűleg a hőmérséklet miatt tiltott le a komputer. Most találkoztunk először ilyen problémával. Már készül a motorsportos hűtőrendszer, amivel ezt ki tudjuk küszöbölni.
Turi Tomival nagyon jó volt együtt dolgozni. Azt érzem rajta, hogy tetszik neki az autó és hogy nagyon szeretne jó eredményt elérni vele. A szurkolóktól is olyan visszajelzést kaptunk, hogy szívesen látnák még Tomit, úgyhogy nem kizárt, hogy fogunk még együtt dolgozni.
A Yaris most karosszériásnál van. Egy-két elemet kell cserélni, javítani. A Zemplén Rallyra biztosan készen lesz. Sőt, csak halkan merem mondani, talán a másik autónk is elkészül addigra.
Ígéretünk van arra rá, hogy a szekvenciális váltó is megérkezik a hónap végére. Ha így lesz és tudunk vele tesztelni, akkor akár már a Zemplén Rallyn be fogjuk vetni. Ami tőlünk telik, mindent megteszünk érte.“