Új időszámítás vette kezdetét Egerben, a Valvoline–Start Autó Ralin. A WRC-k és az A8-as autók S csoportba száműzetésével alaposan átalakult a bajnokság. Egyrészről hiányoztak ugyan a WRC-k durrogó, prüszkölő, mindenen átmenő bezuhanása a kanyarokba, más felöl viszont beigazolódott, hogy nem az autó számít, hanem a versenyező.
Turi Tamás eddig bármilyen autóba ült, a közönség megőrült érte, és talán nem véletlenül. Most hogy átült az N-es Mitsubishibe, nekem még talán jobban felállt a szőr a karomon, amikor elfordult mellettem, mint bármelyik WRC-s korszakában. De a másik WRC-ből N-es Mitsubishibe ülő versenyző Turán Frici sem volt egy cseppet sem látványszegényebb, mint a Peugeot-jával.
Érdekes volt viszont látni az első N-es versenyünkön a szlovák bajnokság négy WRC-jét, amelyek labdába sem rúgta a magyar N-es autók között. Sem eredményben, sem látványban. Még kis Béres is csak tapogatózott a pályán, pedig róla senki sem feltételezi, hogy nem képes egy WRC-t elkormányozni. De hát az ilyen fél pénzen felkészített WRC-k ennyire képesek, amiknél azért egy top N-es jobb.
Persze egy kicsit nekünk, szurkolóknak is át kell értékelnünk a ralit, hiszen most már nem lehet az a téma, hogy a 2005-ös WRC-vel meg lehet-e verni a 2007-est, és hogy a 2003-as WRC, az már gyakorlatilag olyan, mint egy N-es. Azon sem nagyon tudunk aggódni, hogy a harmadik versenyre melyik WRC-s csapatnak fogy el a pénze, és hogy az utolsó két futamon lesz-e egyáltalán WRC. Sokkal inkább szól majd arról az idei év története, hogy ki milyen jól tudott felkészülni a versenyre, ki mit tudott még kitalálni – legális dologra gondoltam –, és ki hol tud még egy-két tizedet nyerni a többiekkel szemben.
A verseny végén a szervizpark bejárata előtt egy dologban mindenki egyetértett az élmezőnyben – értsd ezalatt az első húszat –, hogy sokkal keményebb lett a bajnokság, és hogy még jobban fel kell készülni a következő futamra. A legérdekesebb pedig az volt, hogy az elsőtől a sokadikig, mindenki fel volt tüzelve. Ha pedig visszaemlékszünk, hogy az elmúlt két évben Asi mennyire megrántotta az N csoportot, mennyit gyorsult a mezőny eleje, akkor most elképzelhető, hogy mit okoz egy Turi, egy Turán, egy Herczig és egy ifj. Tóth megjelenése az N-esek között, még akkor is, ha utóbbi kettő Szuper–2000-es autóval versenyez.
Szóval szerintem sokkal jobb lett a bajnokság, és ha a mezőny eleje ekkora tempót diktál, akkor biztos vagyok benne, hogy a húszadik helyért is komoly küzdelem lesz, és nem lehet csak úgy elsunnyogni a sokadik N-es Mitsubishivel sem.
Persze az igazi az lenne, hogyha Benik Balázs és Spitzmüller Csaba is itt lenne ebben a mezőnyben, mert akkor tényleg elmondhatnánk, hogy mindenki mutassa meg ki az igazán tökös legény a mezőnyben.