Raliversenyzők és navigátorok számára állított fel ranglistát a Raliversenyzők Nemzetközi Szövetsége (International Rally Drivers’ Association).
Castrol ranglistától eltérően itt a nemzetközi versenyek mellett a nemzeti bajnokságokban elért eredmény is számít.
A versenyzőknél nem nagy meglepetésre Sébastien Loeb áll az élen, megelőzve Mikko Hirvonent, Sébastien Ogier-t.
Őket az IRC két éllovasa, Jan Kopecky és Juho Hänninen követi.
A navigátorok sorrendje megegyezik a pilótájuk sorrendjével. Így Daniel Elena áll az élen Jarmo Lehtinen és Julien Ingrassia előtt.
A nemzetek versenyét Olaszország vezeti, Csehország, Finnország és Franciaország előtt.
A raliautók között a Mitsubishi Lancer Evo IX-es az első, a Subaru Impreza N12 és a Peugeot 207 előtt, de a gyártók rangsorában már a Ford a legsikeresebb a Mitsubishi és a Peugeot előtt.
A legjobb magyar versenyző Turán Frigyes az 53., Asi a 88., ifj. Tóth János pedig a 99.
Ha csak a magyar versenyzőkre szűkítjük a listát, akkor Turán, Asi és ifj. Tóth után Herczig, Kazár, Balogh, Hadik és Pethő következnek.
A 64 nemzetet magában foglaló listán Magyarország az igen előkelő 11. helyen áll.
Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.
Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel.
„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat.
Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc
A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti.
„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“
A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is.
„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk.
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc
Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax