Új rali világranglista

Raliversenyzők és navigátorok számára állított fel ranglistát a Raliversenyzők Nemzetközi Szövetsége (International Rally Drivers’ Association).

Castrol ranglistától eltérően itt a nemzetközi versenyek mellett a nemzeti bajnokságokban elért eredmény is számít.

A versenyzőknél nem nagy meglepetésre Sébastien Loeb áll az élen, megelőzve  Mikko Hirvonent, Sébastien Ogier-t.

Őket az IRC két éllovasa, Jan Kopecky és Juho Hänninen követi.

A navigátorok sorrendje megegyezik a pilótájuk sorrendjével. Így Daniel Elena áll az élen Jarmo Lehtinen és Julien Ingrassia előtt.

A nemzetek versenyét Olaszország vezeti, Csehország, Finnország és Franciaország előtt.

A raliautók között a Mitsubishi Lancer Evo IX-es az első, a Subaru Impreza N12 és a Peugeot 207 előtt, de a gyártók rangsorában már a Ford a legsikeresebb a Mitsubishi és a Peugeot előtt.

A legjobb magyar versenyző Turán Frigyes az 53., Asi a 88., ifj. Tóth János pedig a 99.

Ha csak a magyar versenyzőkre szűkítjük a listát, akkor Turán, Asi és ifj. Tóth után Herczig, Kazár, Balogh, Hadik és Pethő következnek.

A 64 nemzetet magában foglaló listán Magyarország az igen előkelő 11. helyen áll.

A lista itt tekinthető meg: www.worldrallyranking.com

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax