Green Motorsport

Újra két Ladával támad a Green Motorsport

Két autóval indul a Zemplén Rally historic értékelésében a Green Motorsport. Plesz Márk és Dombai Szabolcs az ózdi kalandok után újjászületett Lada 2105-össel az E2-es kategória bajnoki címéért száll harcba. Szabó Krisztián és Szabó Kitti pedig egy megerősödött 2107-essel tér vissza. 

Nagy volt a sürgés-forgás a Green Motorsport műhelyében. Plesz Márk és Dombai Szabolcs Lada 2105-öse meglehetősen viseletesen tért haza az Ózd Rallyról, miután egy árokjárás során alaposan átalakul a hátulja. Zsírpapa csomagtartófedelét és hátsó szélvédőjét visszaadták, ebből új került a Ladára, mint ahogyan a jobb hátsó sárvédőből és a benzintankból is. Mivel a karosszéria munka egy kicsit elhúzódott, a sofőr, Plesz Márk maga fényezte le az új elemeket. 

A Lada 2105-ös így tökéletes állapotban várja a szezonzáró futamot. Szükség is lesz rá, hiszen Plesz Márk Tóth-Gili Tamással van szoros versenyben a historic E2 bajnoki címéért. 

Plesz Márk
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport, Plesz Márk

Inkább látványos, mint nagy volt a sérülés, de így is akadt vele munkánk – mondta Plesz Márk. – A lakatolás elhúzódott ezért nem tudtuk elvinni fényezőműhelybe, én csiszoltam napokig és fújtam le. A lényeg, hogy készen állunk a bajnoki döntőre. 

Tóth-Giliék egy kicsit előnyben vannak. Ahhoz, hogy bajnokok legyünk, nem elegendő, hogy megverjük őket, még közöttünk is kell lennie versenyzőnek. Emiatt nem is nagyon számolgatunk. Szeretnénk célba érni és ha lehet megnyerni a kategóriát. 

Nekem ez az első teljes évem historicban, tavaly mentem két tesztversenyt, előtte pedig amatőr bajnokságban indultam. Ha valaki az év elején azt mondja, hogy versenyben leszek a bajnoki címért, akkor biztos kinevettem volna. Minden megteszünk, hogy nyerjünk, de ha másodikok leszünk év végén, akkor sem dől össze a világ. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Szabó Krisztián

Örülök neki, hogy újra indul Szabó Krisztián és Szabó Kitti a 2107-essel. Krisztián nekem a mentorom és példaképem. Érdemes lesz rá figyelni, mert új, erősebb motort kapott az autó és a futóművön is fejlesztettünk. Általában inkább a közönségnek szeret autózni, de azt mondta, most az eredményre megy. 

A két zöld Zsiguli mellett egy sárga is készült a műhelyünkben. Balunak is segítettünk, a napokban került bele a motor az autójába, ő is nagyon készül, szerintem erősebb lesz az E2-es kategória mint valaha. 

Fotó: Green Motorsport

Zsírpapa ugyan most nem indul, de megígérte, hogy lejön a versenyre és szurkol nekünk is és Tóth-Giliéknek is, ami nagy megtiszteltetés, már csak ezért is össze kell kapnunk magunkat.“

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Kanyik Motorsport, Zsírpapa ezúttal nem karosszériaelemmel, csak szurkolással, valamint minden rally szurkoló.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax