Green Motorsport

Újra két Ladával támad a Green Motorsport

Két autóval indul a Zemplén Rally historic értékelésében a Green Motorsport. Plesz Márk és Dombai Szabolcs az ózdi kalandok után újjászületett Lada 2105-össel az E2-es kategória bajnoki címéért száll harcba. Szabó Krisztián és Szabó Kitti pedig egy megerősödött 2107-essel tér vissza. 

Nagy volt a sürgés-forgás a Green Motorsport műhelyében. Plesz Márk és Dombai Szabolcs Lada 2105-öse meglehetősen viseletesen tért haza az Ózd Rallyról, miután egy árokjárás során alaposan átalakul a hátulja. Zsírpapa csomagtartófedelét és hátsó szélvédőjét visszaadták, ebből új került a Ladára, mint ahogyan a jobb hátsó sárvédőből és a benzintankból is. Mivel a karosszéria munka egy kicsit elhúzódott, a sofőr, Plesz Márk maga fényezte le az új elemeket. 

A Lada 2105-ös így tökéletes állapotban várja a szezonzáró futamot. Szükség is lesz rá, hiszen Plesz Márk Tóth-Gili Tamással van szoros versenyben a historic E2 bajnoki címéért. 

Plesz Márk
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport, Plesz Márk

Inkább látványos, mint nagy volt a sérülés, de így is akadt vele munkánk – mondta Plesz Márk. – A lakatolás elhúzódott ezért nem tudtuk elvinni fényezőműhelybe, én csiszoltam napokig és fújtam le. A lényeg, hogy készen állunk a bajnoki döntőre. 

Tóth-Giliék egy kicsit előnyben vannak. Ahhoz, hogy bajnokok legyünk, nem elegendő, hogy megverjük őket, még közöttünk is kell lennie versenyzőnek. Emiatt nem is nagyon számolgatunk. Szeretnénk célba érni és ha lehet megnyerni a kategóriát. 

Nekem ez az első teljes évem historicban, tavaly mentem két tesztversenyt, előtte pedig amatőr bajnokságban indultam. Ha valaki az év elején azt mondja, hogy versenyben leszek a bajnoki címért, akkor biztos kinevettem volna. Minden megteszünk, hogy nyerjünk, de ha másodikok leszünk év végén, akkor sem dől össze a világ. 

Green Motorsport
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport / Szabó Krisztián

Örülök neki, hogy újra indul Szabó Krisztián és Szabó Kitti a 2107-essel. Krisztián nekem a mentorom és példaképem. Érdemes lesz rá figyelni, mert új, erősebb motort kapott az autó és a futóművön is fejlesztettünk. Általában inkább a közönségnek szeret autózni, de azt mondta, most az eredményre megy. 

A két zöld Zsiguli mellett egy sárga is készült a műhelyünkben. Balunak is segítettünk, a napokban került bele a motor az autójába, ő is nagyon készül, szerintem erősebb lesz az E2-es kategória mint valaha. 

Fotó: Green Motorsport

Zsírpapa ugyan most nem indul, de megígérte, hogy lejön a versenyre és szurkol nekünk is és Tóth-Giliéknek is, ami nagy megtiszteltetés, már csak ezért is össze kell kapnunk magunkat.“

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Kanyik Motorsport, Zsírpapa ezúttal nem karosszériaelemmel, csak szurkolással, valamint minden rally szurkoló.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.