Ütközés és dobogó

Egy ütközés ellenére is pályafutása legerősebb hétvégéjét teljesítette Losonczy Levente az Eset V4 Clio Kupa szezonnyitóján a Hungaroringen. 

Az MHH Kart Team versenyzője az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, az első futam rajtja után megforgott, nekiütköztek, és alaposan összetört a Renault-ja. A csapat egész éjszaka dolgozott, hogy Levi a tartalék autóval rajthoz tudjon állni, de megérte az erőfeszítés, hiszen a második futamban, pályafutása legjobb teljesítményét nyújtva, második lett. 

„Tegnap délután, amikor ültem az összetört autóban, nem gondoltam volna, hogy pályafutásom legerősebb Clio kupás hétvégéje lesz belőle – mosolygott Losonczy Levente. 

A múlt héten nagyon rövid lett a tesztünk, ezért egész héten belsőkamerás felvételeket néztem és a telemetriai adatokat elemeztem. Ez sokat segített, mert már az első edzéseken is 1–1,5 másodperccel gyorsabb voltam, mint egy hete a teszten. 

Az időmérőn nem láttam a köridőmet, a rádió is elment, ráadásul a kör elején feltartottak, de a végére sikerült jól összerakni, így harmadik lettem. Egyébként az egyik legjobb időmérőm volt a Clio Kupában. 

Az első futam rajtjánál előztem egyet, másodiknak fordultam, de elkövettem egy hibát. Az 5-6 fokos aszfalton a hátsó gumik nem tudtak még felmelegedni és mivel védekeznem is kellett, rámentem a kerékvetőre, amin semmi tapadásom nem volt, ezért megforogtam. Csak saját magamat hibáztathatom érte. Nem tudtam kettesből visszakapcsolni, így ott maradtam állva. 

Elég ijesztő volt, amikor a húsz fős mezőny jött velem szembe, de a Cliók mind ki tudtak kerülni. Egy kisebb kategóriás ellenfelem azonban nem, és szinte frontálisan nekem ütközött. Érdekes, hogy az ütközés már nem volt annyira ijesztő, mint amikor a mezőny jött velem szembe. A Clio eleje sajnos eléggé összetört, nem is tudtam folytatni a versenyt, sőt a másnapi második futamra sem tudtuk megjavítani. 

Szerencsére azonban a tartalék autót el tudta hozni a Zsille Motorsport, amibe át kellett rakni az ülésemet és fel kellett készíteni a versenyre. Egész éjszaka dolgozott rajta a csapat, amiért elmondani nem tudom, hogy milyen hálás vagyok nekik. 

Szombaton a második helyről rajtolhattam. Ennek az autónak a kuplungja máshol fog, mint az eredeti versenyautómé, ami egy kicsit megzavart a rajtnál, és a negyedik helyre estem vissza. A második kanyarban sikerült előznöm, így feljöttem a harmadik helyre. Tempóból utolértem a második helyezettet is, akit a verseny felénél az 1-es kanyarban megelőztem. Az elsőn sikerült körönként 0,3-et hozni, de akkorra már nagyon elhúzott a mezőnytől, nem tudtam utolérni, így második lettem. 

Két éve már sikerült versenyt nyernem a Clio Kupában, de ezt a második helyezést sokkal többre értékelem, most sokkal jobb volt a tempóm. Nagyon sokat léptünk előre tavalyhoz képest is. Sajnálom az első versenyt, hogy nem voltam türelmesebb, de így is nagyon bizakodó vagyok. Alig várom a következő versenyt.  

Losonczy Levente, MHH Kart Team 
Eset V4 Clio Kupa, Hungaroring 2021. április 16–17. eredmények:

Időmérő: 3.
1. futam: kiesett
2. futam: 2.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax