Ütközés és dobogó

Egy ütközés ellenére is pályafutása legerősebb hétvégéjét teljesítette Losonczy Levente az Eset V4 Clio Kupa szezonnyitóján a Hungaroringen. 

Az MHH Kart Team versenyzője az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, az első futam rajtja után megforgott, nekiütköztek, és alaposan összetört a Renault-ja. A csapat egész éjszaka dolgozott, hogy Levi a tartalék autóval rajthoz tudjon állni, de megérte az erőfeszítés, hiszen a második futamban, pályafutása legjobb teljesítményét nyújtva, második lett. 

„Tegnap délután, amikor ültem az összetört autóban, nem gondoltam volna, hogy pályafutásom legerősebb Clio kupás hétvégéje lesz belőle – mosolygott Losonczy Levente. 

A múlt héten nagyon rövid lett a tesztünk, ezért egész héten belsőkamerás felvételeket néztem és a telemetriai adatokat elemeztem. Ez sokat segített, mert már az első edzéseken is 1–1,5 másodperccel gyorsabb voltam, mint egy hete a teszten. 

Az időmérőn nem láttam a köridőmet, a rádió is elment, ráadásul a kör elején feltartottak, de a végére sikerült jól összerakni, így harmadik lettem. Egyébként az egyik legjobb időmérőm volt a Clio Kupában. 

Az első futam rajtjánál előztem egyet, másodiknak fordultam, de elkövettem egy hibát. Az 5-6 fokos aszfalton a hátsó gumik nem tudtak még felmelegedni és mivel védekeznem is kellett, rámentem a kerékvetőre, amin semmi tapadásom nem volt, ezért megforogtam. Csak saját magamat hibáztathatom érte. Nem tudtam kettesből visszakapcsolni, így ott maradtam állva. 

Elég ijesztő volt, amikor a húsz fős mezőny jött velem szembe, de a Cliók mind ki tudtak kerülni. Egy kisebb kategóriás ellenfelem azonban nem, és szinte frontálisan nekem ütközött. Érdekes, hogy az ütközés már nem volt annyira ijesztő, mint amikor a mezőny jött velem szembe. A Clio eleje sajnos eléggé összetört, nem is tudtam folytatni a versenyt, sőt a másnapi második futamra sem tudtuk megjavítani. 

Szerencsére azonban a tartalék autót el tudta hozni a Zsille Motorsport, amibe át kellett rakni az ülésemet és fel kellett készíteni a versenyre. Egész éjszaka dolgozott rajta a csapat, amiért elmondani nem tudom, hogy milyen hálás vagyok nekik. 

Szombaton a második helyről rajtolhattam. Ennek az autónak a kuplungja máshol fog, mint az eredeti versenyautómé, ami egy kicsit megzavart a rajtnál, és a negyedik helyre estem vissza. A második kanyarban sikerült előznöm, így feljöttem a harmadik helyre. Tempóból utolértem a második helyezettet is, akit a verseny felénél az 1-es kanyarban megelőztem. Az elsőn sikerült körönként 0,3-et hozni, de akkorra már nagyon elhúzott a mezőnytől, nem tudtam utolérni, így második lettem. 

Két éve már sikerült versenyt nyernem a Clio Kupában, de ezt a második helyezést sokkal többre értékelem, most sokkal jobb volt a tempóm. Nagyon sokat léptünk előre tavalyhoz képest is. Sajnálom az első versenyt, hogy nem voltam türelmesebb, de így is nagyon bizakodó vagyok. Alig várom a következő versenyt.  

Losonczy Levente, MHH Kart Team 
Eset V4 Clio Kupa, Hungaroring 2021. április 16–17. eredmények:

Időmérő: 3.
1. futam: kiesett
2. futam: 2.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“