Ütközés és dobogó

Egy ütközés ellenére is pályafutása legerősebb hétvégéjét teljesítette Losonczy Levente az Eset V4 Clio Kupa szezonnyitóján a Hungaroringen. 

Az MHH Kart Team versenyzője az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, az első futam rajtja után megforgott, nekiütköztek, és alaposan összetört a Renault-ja. A csapat egész éjszaka dolgozott, hogy Levi a tartalék autóval rajthoz tudjon állni, de megérte az erőfeszítés, hiszen a második futamban, pályafutása legjobb teljesítményét nyújtva, második lett. 

„Tegnap délután, amikor ültem az összetört autóban, nem gondoltam volna, hogy pályafutásom legerősebb Clio kupás hétvégéje lesz belőle – mosolygott Losonczy Levente. 

A múlt héten nagyon rövid lett a tesztünk, ezért egész héten belsőkamerás felvételeket néztem és a telemetriai adatokat elemeztem. Ez sokat segített, mert már az első edzéseken is 1–1,5 másodperccel gyorsabb voltam, mint egy hete a teszten. 

Az időmérőn nem láttam a köridőmet, a rádió is elment, ráadásul a kör elején feltartottak, de a végére sikerült jól összerakni, így harmadik lettem. Egyébként az egyik legjobb időmérőm volt a Clio Kupában. 

Az első futam rajtjánál előztem egyet, másodiknak fordultam, de elkövettem egy hibát. Az 5-6 fokos aszfalton a hátsó gumik nem tudtak még felmelegedni és mivel védekeznem is kellett, rámentem a kerékvetőre, amin semmi tapadásom nem volt, ezért megforogtam. Csak saját magamat hibáztathatom érte. Nem tudtam kettesből visszakapcsolni, így ott maradtam állva. 

Elég ijesztő volt, amikor a húsz fős mezőny jött velem szembe, de a Cliók mind ki tudtak kerülni. Egy kisebb kategóriás ellenfelem azonban nem, és szinte frontálisan nekem ütközött. Érdekes, hogy az ütközés már nem volt annyira ijesztő, mint amikor a mezőny jött velem szembe. A Clio eleje sajnos eléggé összetört, nem is tudtam folytatni a versenyt, sőt a másnapi második futamra sem tudtuk megjavítani. 

Szerencsére azonban a tartalék autót el tudta hozni a Zsille Motorsport, amibe át kellett rakni az ülésemet és fel kellett készíteni a versenyre. Egész éjszaka dolgozott rajta a csapat, amiért elmondani nem tudom, hogy milyen hálás vagyok nekik. 

Szombaton a második helyről rajtolhattam. Ennek az autónak a kuplungja máshol fog, mint az eredeti versenyautómé, ami egy kicsit megzavart a rajtnál, és a negyedik helyre estem vissza. A második kanyarban sikerült előznöm, így feljöttem a harmadik helyre. Tempóból utolértem a második helyezettet is, akit a verseny felénél az 1-es kanyarban megelőztem. Az elsőn sikerült körönként 0,3-et hozni, de akkorra már nagyon elhúzott a mezőnytől, nem tudtam utolérni, így második lettem. 

Két éve már sikerült versenyt nyernem a Clio Kupában, de ezt a második helyezést sokkal többre értékelem, most sokkal jobb volt a tempóm. Nagyon sokat léptünk előre tavalyhoz képest is. Sajnálom az első versenyt, hogy nem voltam türelmesebb, de így is nagyon bizakodó vagyok. Alig várom a következő versenyt.  

Losonczy Levente, MHH Kart Team 
Eset V4 Clio Kupa, Hungaroring 2021. április 16–17. eredmények:

Időmérő: 3.
1. futam: kiesett
2. futam: 2.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax